بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز: ما در این مقاله گردشگری قصد داریم به شما کمک کنیم تا در انتخاب مقصد سفر خود با فراق بال عمل کنید پس  اگر می‌خواهید درباره بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید این مقاله به شما کمک می‌کند تا بیشتر با این مکان ها و امکانات آن آشنا شوید.

نوروز که در لغت به معنای «روز نو» است، در طول اعصار به شیوه‌های شگفت‌انگیزی به نام خود ادامه داده است. برای بسیاری از نقاط جهان، بهترین فرصت برای تجدید و تجدید قوا، برای تصمیم گیری های جدید و شروع های جدید فراهم شده است. قدرت پشت جذابیت تمام نشدنی آن برای ذهن انسان در یک حقیقت ساده نهفته است: انسان ها به آیینی نیاز دارند که فراتر از گروه ها، مردم و ملت های متمایز و متمایز باشد تا انسانیت مشترک ما را جشن بگیرند.

نوروز این کار را با دعوت از ما به تأمل در طبیعت در حالی که در بهار باشکوه ترین لباس خود را بر تن می کند و همگام سازی روابط شخصی و جمعی با روح طبیعت انجام می دهد. نوروز با اشاره به توانایی طبیعت برای تجدید خود در هر سال، در طول هزاره ها به تجلی آرزوهای شدیدتر و شدیدتر انسان تبدیل شده است.

summer road trip | بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

  • اصفهان
  • یزد
  • شیراز
  • مشهد
  • مازندران
  • گیلان
  • لرستان
  • بوشهر
  • کیش
  • قشم
  • همدان

اصفهان، قلب تاریخ ایران

عالی قاپو | بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

در تعطیلات نوروز امسال، آثار تاریخی اصفهان در حاشیه زاینده رود مقصد اصلی گردشگران است.سالانه میلیون ها بازدیدکننده به اصفهان سفر می کنند تا در معماری و تاریخ باشکوه این شهر غرق شوند. اصفهان پایتخت ایران برای دو سلسله مهم سلجوقیان و صفویان بود. در این اواخر بود که بسیاری از اماکن تاریخی معروف این شهر ساخته شد. در اصفهان مکان های دیدنی متعددی وجود دارد که بازدید از همه آنها زمان زیادی را می طلبد که اهمیت معرفی مکان های کمتر شناخته شده را به گردشگران برای بهره برداری از ظرفیت های شهر به بهترین شکل ممکن آشکار می کند. از جمله سی و سه پل، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، پارک ناژوان، باغ گل و…

یزد، شهر بادگیر ها

| بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

شهر یزد با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده است و به‌عنوان زیباترین و بزرگ‌ترین شهر خشتی جهان شناخته می‌شود. مسجد جامع یزد، مجموعه امیر چخماق، زندان اسکندر، حمام خان و مجموعه بازار خان، خانه موزه لاریها، موزه آیینه و روشنایی در کنار خانه های قدیمی و تاریخی یزد و بازار مسقف آن می تواند هر گردشگری را به تاریخ ببرد.

شیراز، مهد شعر و تمدن

| بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

شیراز به عنوان شهر شاعران برجسته ایرانی سعدی و حافظ و با پیشینه ای فراوان در تاریخ و فرهنگ این سرزمین، جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان دارد.این شهر یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، شهری دیدنی با باغ ها و آثار تاریخی فراوان که سالانه میزبان هزاران گردشگر است. شهر زیبای شیراز معروف به شهر شعر، شهر نارنج و ترنج پس از ارزیابی شورای جهانی صنایع دستی به فهرست شهرهای جهانی یونسکو به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اضافه شد.جاذبه های گردشگری دروازه قرآن، باغ ارم و ارگ کریمخانی و عمارت شاپوری شیراز، حافظیه، سعدیه، اقامتگاه فروغ المهر از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر زیبا هستند.

مشهد،دیار معنویت

ملت مشهد | بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

 مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران و خراسان رضوی در شمال شرق ایران محسوب می‌شود. مشهد را بسیاری به‌عنوان یک شهر مذهبی می‌شناسند می توانید از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن نیز استفاده کنید این مکانها بسیار زیاد و قابل توجه هستند. موزه استان قدس، آرامگاه پیرپالان دوز، بوستان کوهسنگی، پارک ژوراسیک و گیاه شناسی،پارک ملت، پارک وکیل آباد، آرامگاه فردوسی، طرقبه،شاندیز، پارک مینیاتوری مشهد و…از جمله مکان های دیدنی و خاص مشهد هستند.

مازندران، سرسبزی و طراوت

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز : استان مازندران به سبب سرسبزی و جنگلی بودن مقصد گردشگری بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی است این استان از آنجا که به دریا و جنگل های بسیاری دسترسی دارد می تواند بسیار برای سفر مناسب و جذاب باشد.از مکان های دیدنی آن می توان به:  پل ورسک، دریاچه شورمست،آلاشت، باداب سورت، فیلبند، آبشارهای مازندران، روستای کندلوس، سی سنگان، و… اشاره کرد.

گیلان، بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

جاهای دیدنی گیلان آنقدر پرتعداد است که برای دیدن آن ها وقت کم می آوریم. گیلان سرزمینی است که بازدیدکنندگان را با زیباترین جاذبه های طبیعی، سرسبزی تمام نشدنی و فرهنگ غنی خود جادو می کند. در گیلان شما می توانید از زیبایی های جنگل های بکر در نزدیکی دریا لذت ببرید. قرار گرفتن این همه جاذبه گردشگری مانند تالاب ها، ییلاق ها، آبشارها و جاذبه های تاریخی در کنار هم، در ایران بی نظیر است.  ماسوله، قلعه رودخان، آبشار زمزد، تالاب استیل آستارا، تالاب سوستان، تالاب سیاه درویشان از مکان های دیدنی گیلان هستند.

لرستان ، سرزمین آبشارها

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

 لرستان یکی از استان های مرکزی ایران به شمار می‌آید که با قدمت تاریخی، جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی در صدر یکی از بکرترین مقاصد داخلی دارد.اگر دوست دارید در یک جنگل بسیار زیبا و سرسبز قدم بزنید و از شنیدن صدای آبشار و آواز پرندگان و هوای دل‌انگیز و مطبوع لذت ببرید و غم و غصه‌های خود را فراموش کنید به لرستان سفر کنید. از جاهای دیدنی آن می توان به : قلعه فلک‌الافلاک ، دریاچه کیو، آبشار بیشه، آبشار نوژیان ،دره خزینه ،آبشار گریت، دریاچه گهر، دشت لاله‌های واژگون، تنگه شیرز، تنگه هلت، آبشار آب سفید، غار کلمانکره، تونل برفی ازنا و…اشاره نمود.

بوشهر، شهر بندرها

Bandar Bushehr | بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز • درناتریپ ✈️

این استان ساحلی با پایتخت بندری که به همین نام یدک می کشد، در امتداد خلیج فارس قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری متعددی است.90 درصد از گردشگرانی که در دو هفته تعطیلات نوروزی به استان سفر کرده بودند، ابراز تمایل کردند که دوباره به آنجا بروند. برترین جاذبه های گردشگری بوشهر عبارتند از: شهر قدیم بوشهر · ری شهر · قبرستان باستانی سیراف · عمارت دهدشتی · عمارت ملک ·

کیش، انتخاب هر ایرانی

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

جزیره کیش در گذشته های دور از این آداب و رسوم برخوردار بوده است. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش و قرار گرفتن آن در مبادلات تجاری و فرهنگی این جزیره باعث شده کیش متشکل از اقوام و آداب و رسوم مختلف باشد. این جزیره زیبا هر ساله تعداد بسیاری از مسافران را در خود جای میدهد از مکان های دیدنی این جزیره زیبا می توان به: شهر زیرزمینی، اسکله تفریحی، جاده کارانه، نخلستان باغ بهشت، کشتی یونانی، دلفیناریوم، باغ پرندگان کیش، شهر باستانی، روستای باغو اشاره نمود.

قشم،از مکان های دیدنی ایران در نوروز

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

سفر به قشم به شما این امکان را می دهد که جنبه ای از طبیعت ایران را که شاید تصورش را هم نمی کردید کشف کنید. این یک حرکت با طراوت از شهرهای شلوغ و مکان‌های تاریخی است که محیطی آرام و بی‌صدا را ارائه می‌کند که برای استراحت و کاوش عالی است. تنگه چاهکوه، دره ستارگان، کوه های مریخی، جنگل حرا، ژئو پارک قشم، از بهترین مکان های دیدنی قشم هستند.

همدان، عید کجا بریم

بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز
بهترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز

اگر به این فکر هستید که عید کجا بریم؟ همدان یکی از مناسب ترین گزینه ها است چرا که یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که از نظر تاریخی و میراث فرهنگی غنی است. این شهر که به خاطر مکان‌های تاریخی مهم خود شناخته شده است، نگاهی بی‌نظیر به تمدن‌های باستانی ایران دارد. همدان با آمیزه ای از بناهای فرهنگی و زیبایی های طبیعی، مقصدی فریبنده برای علاقه مندان به کاوش در ژرفای چشم انداز تاریخی و فرهنگی ایران است. گنجنامه، غار علیصدر، مقبره باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا،روستای ورکانه، گنبد علویان، دشت میشان، سد اکباتان از جمله مکان های دیدنی همدان محسوب می شوند.

پیام بگذارید