شیرینی های نوروزی ایران

شیرینی های نوروزی ایران ، سال نو ایرانی سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارد. برای شروع، در آخرین سه شنبه قبل از عید نوروز، مرسوم است که برای وداع با زمستان از روی آتش می پرند. در ادامه، در این روز، خانواده ها سفره خود را با عناصر «هفت سین» (یا هفت سین) تزئین می کنند و..یکی از جذاب ترین بخش های این سنت پخت شیرینی های مخصوص نوروز است که ما در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم.

شیرینی های نوروزی ایران
شیرینی های نوروزی ایران

باقلوا، شیرینی عید نوروز

این دسر خوش طعم که به باقلوا یزدی نیز معروف است، یکی از دسرهای رایج در ایام نوروز است. این باقلوا کاملاً منحصر به فرد است: ایرانی ها از خمیر نرمی که با بادام آسیاب شده یا پسته مخلوط می کنند استفاده می کنند. پس از باز کردن خمیر، باقلوا را به شکل الماس کوچک برش می زنند و سپس در شربت گلاب خیس می کنند. طعم بادام آسیاب شده یا پسته با افزودن شکر و هل بیشتر می شود. این کاملا غیرقابل مقاومت است!

شیرینی های نوروزی ایران
شیرینی های نوروزی ایران

شیرینی کشمشی، شیرینی های نوروزی ایران

شیرینی کشمشی سنتی ایرانی است. این کلوچه ها در قلب ایرانیان جایگاه ویژه ای دارند. هر لقمه از این کلوچه های کشمشی خاطرات شیرین دوران کودکی را زنده می کند. نان کشمشی با کشمش تیره و خشک تهیه می شود. آنها جویدنی هستند، اما لبه ترد دارند. برای طعم بیشتر، قاشق‌های چای‌خوری زعفران شکوفه‌دار به آرد اضافه می‌شود تا طعم خاص ایرانی‌اش را به آن بدهد.

شیرینی های نوروزی ایران
شیرینی های نوروزی ایران

نان گردویی (کوکی های گردویی ایرانی)

این کلوچه های گردوی ایرانی مطمئناً به درد شما می خورد! آنها تمام هوس های شیرین شما را برآورده می کنند. شما می توانید نان گردویی را با کیک های چای روسی یا با کلوچه های عروسی مکزیکی مقایسه کنید. مانند بیشتر غذاهای ایرانی، این کلوچه ها به شدت با شربت گلاب و گاهی هل طعم دار می شوند. روی آن‌ها نقره‌های پسته پوشانده شده و می‌توانید با چای سیاه تند میل کنید

شیرینی های نوروزی ایران
شیرینی های نوروزی ایران

نان برنجی، شیرینی های نوروزی ایران

یکی دیگر از شیرینی های ایرانی که در سال نو ایرانی باید آن را امتحان کنید! این کلوچه های برنجی شکننده با هر لقمه فوراً در دهان شما ذوب می شوند. آنها سبک هستند، اما خیلی شیرین نیستند. همانطور که قانون طلایی می گوید: شربت گلاب و هل را اضافه کنید تا طعم نان برنجی غنی شود.

| شیرینی های نوروزی ایران • درناتریپ ✈️

شیرینی نخودچی (کوکی‌های نخودچی)

شیرینی‌های نخودچی ممکن است مورد علاقه شما نباشند، اما نان‌خودچی از پر کردن ذائقه‌تان با یک دسر شگفت‌انگیز کوتاه نمی‌آید. این کلوچه های نخودی کاملاً غلیظ هستند و طعمی کاملاً ایرانی دارند که مطمئناً آن را دوست خواهید داشت. آنها خوشمزه و گیاهخوار هستند! اگر به دنبال یک کلوچه بدون گلوتن و لبنیات هستید، این شیرینی های نخود عالی هستند. البته هر شیرینی حواس شما را با طعم گلاب و پسته پر می کند.

shirini nokhodchi | شیرینی های نوروزی ایران • درناتریپ ✈️

پشمک

اگر به دنبال یک دسر بهشتی هستید، پشمک دقیقا همان چیزی است که هوس آن را دارید. مانند یک ابر سبک با بافتی شبیه به آب نبات پنبه ای است. آنقدر نرم است و به چندین رشته شکننده نازک می شود که می توان آن را با موهای یک فرشته مقایسه کرد. پشمک در طعم های مختلفی مانند کنجد، گلاب، وانیل، شکوفه پرتقال، زعفران، پسته و هل وجود دارد. آن را با سایر دسرهای ایرانی ست کنید و لذت ببرید!

| شیرینی های نوروزی ایران • درناتریپ ✈️

کاک، بهترین شیرینی های ایران

کاک یک غذای بومی استان کرمانشاه، بلوچستان و خرم آباد است.این شیرینی مستطیلی شکل و چند لایه است که بسیار سبک و مطبوع است. هر لایه با پودر قند و ادویه پوشانده شده و لایه رویی آن می تواند پسته یا بادام تزئینی داشته باشد.

kaak 01 | شیرینی های نوروزی ایران • درناتریپ ✈️

لوز

این شیرینی لذیذ که منشا آن شهر تبریز، در استان آذربایجان شرقی، در شمال غرب ایران است، با نام لواز و گاهی لووئز نوشته می شود. لوز یک شیرینی همه کاره است که آن را به شکل لوزی یا الماس می بریم.

با لوز اصفهان و طعم متفاوت آن | شیرینی های نوروزی ایران • درناتریپ ✈️

پیام بگذارید