دهکده گردشگری گنج‌نامه؛ تفریح در دامنه‌های الوند

دهکده گردشگری گنج‌نامه از جاذبه‌های شهر همدان بوده که در نزدیکی کتیبه‌های گنج‌نامه که ۵ کیلومتری همدان است قرار دارد. در دهکده گردشگری گنج‌نامه، ترکیبی از جاذبه‌های گردشگری و باستانی را میتوان به چشم خود دید. این مکان در سال ۱۳۷۹ و با مجوز‌هایی از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی ساخته شده است. نزدیک بودن این بنا نیز به طبیعتی از الوند، چشم‌انداز طبیعی زیبایی را ایجاد کرده که با سفر به این منطقه، علاوه بر استفاده از امکانات گردشگری مانند مجتمع ورزشی، مجتمع آموزشی، اقامتگاه، خدمات ویژه تله کابین، رستوران، باغ‌ها و غار آکواریوم، میتوانید از طبیعت لذت ببرید. کسانی که علاقه مند به باستان شناسی هستند نیز میتوانند از کتیبه‌های گنج‌نامه دیدن کنند.

۱. سنگ نوشته‌ها

این سنگ نوشته‌ها در گذشته نام‌های مختلفی داشته‌اند و روی صخره‌ای در دامنه کوه الوند و در انتهای دره عباس‌آباد قرار دارند. نوشته‌هایی از دوران خشایارشاه و داریوش هخامنشی بر روی آن سنگ‌ها نیز باقی‌ مانده‌اند.

f75dfba4 df9c 4ee2 b9b7 390de7e9e230 | دهکده گردشگری گنج‌نامه • درناتریپ ✈️

۲. تله‌کابین

تله‌کابین این منطقه در اتفاعی تقریبا ۲۵۰۰ متری قرار داشته و طول خطوط رفت و برگشتی آن ۳۴۰۰ متری است.

۳۵ کابین بر روی خطوط رفت و برگشتی قرار دارند که شش تای آن وی آی پی میباشد.

tasvir shakhes 557x800 13 | دهکده گردشگری گنج‌نامه • درناتریپ ✈️

۳. غار آکواریوم

غار آکواریوم از جاذبه‌های زیبای این منطقه است که میتوان ترکیبی از زیبایی دریا و صخره‌های کوهستانی در آن مشاهده کرد. در این مجموعه، آکواریوم‌های زیادی وجود دارد که دارای تنوع مختلفی از جانوران دریایی میباشد.

0efe9c21 cb74 4ca1 9b27 c4218e5635b9 | دهکده گردشگری گنج‌نامه • درناتریپ ✈️

۴. اقامتگاه‌های گردشگری

از دیگر امکانات دهکده میتوان به اقامتگاه‌های گردشگری آن اشاره کرد. همچنین امکانات ورزشی چون بانچی جامپینگ، صخره نوردی، کوهنوردی، سالن بولینگ و….. نیز در این میتواند تجربه‌ای بینظیر برای ورزشکاران رقم بزند.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””]آدرس: ایران، استان همدان، ۵ کیلومتری جنوب غربی همدان، دهکده گردشگری گنج‌نامه.

منبع گنج‌نامه http://hamedan-2018.com توریست‌ها
پیام بگذارید