آبشار اسکلیم، عروس آبشارهای سوادکوه

آبشار اسکلیم یکی دیگر از پدیده های بی نظیر طبیعت است که در استان مازندران و در منطقه سوادکوه واقع است این آبشار با داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود یکی از قاب های شگفت انگیز طبیعت به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم را شما را با این آبشار زیبا آشنا کنیم با درناتریپ همراه باشید.

228318 | آبشار اسکلیم • درناتریپ ✈️

معرفی آبشار اسکلیم

آبشار اسکلیم که آثاری ارزشمند در میان آثار طبیعی ایران زمین محسوب می‌شود، یکی از مجموعه‌‌ آبشارهایی است که در جنگل‌های سرسبز و وسیع سوادکوه به یکدیگر پیوسته‌اند. آبشار زیبای اسکلیم در حدود 32 متر ارتفاع دارد. این آبشار مقصدی بکر و کمتر شناخته شده است؛ بنابراین اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید این آبشار مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

12 | آبشار اسکلیم • درناتریپ ✈️

چرا اسکلیم؟

اسکلیم در لغت به معنای عروس در پرده است. از این رو آبشار به عروس آبشارهای سواد کوه شهرت یافته است. آب این آبشار زیبا و خزه ای قابل شرب است و بسیار زلال و شفاف است. این آبشار یکی از بهترین جاذبه های توریستی در قلب استان مازندران است که همانند سایر مکان های گردشگری، مسافران و گردشگران زیادی از این آبشار دیدن می کنند.

پوشش گیاهی آبشار اسکلیم رود

در اطراف آبشار درختانی مثل ازگیل، راش و انجیلی هست. درخت انجیلی رنگارنگ‌ترین درختی است که می‌توانید در طبیعت ببینید. حالا خودتان تصور کنید که ممکن است با چه منظره شگفت‌انگیزی روبه‌رو شوید. این رنگ‌ها را به کمک لنز دوربینتان ثبت کنید.

11 | آبشار اسکلیم • درناتریپ ✈️

آب و هوا

سوادکوه و مناطق اطراف آن به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای 2200 متر آب و هوای بسیار سردی دارد. منطقه ی سوادکوه نیز به تبع بسیار سرد است به طوری که در زمستان آب آبشار کاملاً یخ میزند و قندیل های زیبای یخ منظره ی جال توجهی را ایجاد می کند.

آب این آبشار در گرم ترین فصل سال بسیار خنک و زیر 10 درجه است، اما جالب است بدانید به علت جوشان بودن این آب، مانند آب چشمه، رفتن در آن یا نوشیدنش هیچ گونه عارضه ای مانند پا درد یا سرما خوردگی به دنبال ندارد.

6 1 | آبشار اسکلیم • درناتریپ ✈️

تفریحات رایج

  • جنگل نوردی
  • شنا و آبتنی
  • یوگا
  • کمپینگ
  • رودخانه نوردی
  • عکاسی

آبشار اسکلیم در چهار فصل

آبشار اسکلیم
آبشار اسکلیم

منطقه مازندران آب و هوایی معتدلی را برخوردار است و در تمامی فصول سال زیبایی خاص خود را دارد. شما اگر در دو فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، اطراف آبشار سر سبزی بسیار منحصر بفرد و مناظر تماشایی می بینید.

در فصل پاییز که عروس فصل های سال است شما جنگلی رنگارنگ از رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای را خواهید دید، جنگلی که لباسی پاییزی و رنگارنگ به تن کرده است و زیبایی خود را بیش از پیش به نمایش می گذارد.

امکانات رفاهی آبشار اسکلیم رود

آبشار اسکلیم
آبشار اسکلیم

این آبشار در دل جنگل است؛ پس خبری از امکانات رفاهی نیست. در عوض این منطقه بکر و دل‌انگیز است؛ اما اگر تا روستاها اطراف بروید، همه چیز برایتان راحت‌تر می‌شود. می‌توانید از مغازه‌های محلی آب معدنی و خوراکی تهیه کنید که برای بازدید از آبشار لازمتان می‌شود.

لوازم ضروری برای سفر به آبشار رنگو

کفش مناسب کوهنوردی، لباس های گرم، خوراکی و بخصوص آب آشامیدنی مهم ترین اقلام مورد نیاز شما در این مسیر هستند. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما آن را به همراه داشته باشید.
عینک آفتابی و کلاه آفتاب گیر از اقلام مورد نیاز کسانی است که در فصل تابستان به این منطقه می آیند. تلفن همراه خود را کامل شارژ کنید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده نمایید.

آبشار اسکلیم
آبشار اسکلیم

بهترین زمان سفر به آبشار اسکلیم

معمولا بخش های شمال کشور در تمام ایام سال پذیرای مسافران و مهمانان هستند اما فصل زمستان میزان مسافرت ها به این بخش کاهش یافته و به یک باره در فصل بهار افزایش می یابد. فصل زمستان به علت برودت هوا و لغزندگی مسیر به هیچ وجه توصیه نمی شود. فصل بهار و بخصوص نیمه اول بهار زمان مناسبی جهت بازدید از آبشار است چرا که حجم آب آن بسیار زیاد بوده و صدای خروشان آبشار از چند صد متر مانده به مقصد در میان کوه ها شنیده می شود.

آبشار اسکلیم
آبشار اسکلیم

جاهای دیدنی نزدیک

139507282258556638985764 | آبشار اسکلیم • درناتریپ ✈️

آدرس:

اگر بخواهید از استان تهران به روستای لفور بروید، باید خودتان را به شهرستان آمل برسانید. از آنجا به منطقه شیرگاه بروید. اگر با ماشین شخصی این سفر رفته‌اید، ماشینتان را در پارکینگ شیرگاه پارک کنید و از ماشین‌های محلی کمک بگیرید. کافی است به آن‌ها بگویید قصد رفتن به آبشار اسکلیم رود را دارید. وقتی از ماشین پیاده شدید، هنوز تا آبشار راه باقی است و باید آن را پیاده بروید.

نمایش نظرات (2)