آبشار آب سفید | عروس آبشارهای لرستان

الیگودرز از شهرستان های شرقی استان لرستان ، که به شهر لاله های واژگون در میان مردم این استان شناخته شده است، می باشد. این شهر در دامنه کوهستانی رشته کوه های زاگرس واقع شده است که ظرفیت گردشگری منحصر به فرد خود را دارد از پیست اسکی، سد حوضیان، هفت چشمه تا آبشار آب سفید که نماد این شهر است می توان نام برد. وجود لاله های واژگون قرمز و زرد در منطقه گشان نیز خود طبیعت خاص در این شهر فراهم کرده است و همچنین بهار و تابستانی سرسبز و خنک دارد و زمستانی سرد و سفید پوش از برف را دارا می باشد. آبشار آب سفید از جاذبه های طبیعی و توریستی این شهر است که هرساله مسافرانی در دو فصول بهار و تابستان به سمت و سوی خود جذب می کند.

963 261 | • درناتریپ ✈️

آبشار آب سفید الیگودرز

این آبشار در دامنه های رشته کوه زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه زلقی در 50 کیلومتری شهر الیگودرز در منطقه پشتکوه ذلقی قرار دارد و بخاطر زیبایی آن لقب عروس آبشارهای لرستان را گرفته است. منطقه قالی کوه از بدلیل پوشش گیاهی و جانوری خاص به عنوان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع در نظر گرفته شده است. می توان دلیل نامگذاری این آبشار را به آب سفید، ترکیب آب با حباب های هوا، که با برخورد به صخره ها همیشه پرکف و سفید دیده می شود گفت. این آبشار در زبان محلی به آن “او اسبید” نیز می گویند.

sefid ab | • درناتریپ ✈️

سرچشمه این آب در دل صخره ها و تونلی سنگی تاریک در ارتفاع 52 متری کف دره و ارتفاع آن به حدود 70 متر و عرض آن 8 متر می باشد و به رود رودبار لرستان می پیوند و سپس روانه دز می شود. از پوشش گیاهی این منطقه میتوان سرو کوهی را نام برد و همچنین لاله های واژگون و بلوط این تنوع گیاهی شاخص این منطقه است. زیست بوم این منطقه را کبک و سهره شکل می دهد. اطراف این آبشار زمینه کوهنوردی وطبیعت گردی را برای کسانی که به آن علاقه دارند فراهم است. در امتداد جاده دسترسی به آبشار زیارتگاه ” مومد حسن” قرار دارد که در مینا مردم شهر الیگودرز و ایل بختیاری از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است.

unnamed | • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

بهترین فصل برای دیدن آبشار آب سفید

در چهار فصل این آبشار گردشگر و بازدید کننده خود را دارد. اما بهترین زمان برای سفر در فصل بهار است چرا که آب از حجم بالاتری برخوردار است و سرسبزی مناطق و آب هوایی خنک و دلچسب ساعات پر از لذت و شادی را در کنار همراهانتان برای شما به ارمغان می آورد. در دو فصل پاییز و زمستان این آبشار جذابیت های خاص خود را دارد که اگر طاقت سرما و تجهیزات لازم را همراه داشته باشید میتوانید از زیبای این آبشار در فصل زمستان نیز بهره ببرید.

در نظر داشته باشید

این منطقه آب هوایی سرد دارد، بنابراین از پوشیدن لباس مناسب نیز غافل نشوید و همچنین کفش مناسب از ضروریات سفر می باشد. اگر قصد شب مانی در این منطقه دارید فراموش نکنید که همراه خود کیسه خواب، چادر، موادغذایی، میان وعده و وسایل فردی همراه خود داشته باشید.

جدید کاور1آبشار | • درناتریپ ✈️

راه دسترسی به آبشار آب سفید

برای دسترسی به شهر الیگودرز در استان لرستان سفر کنید، و راه آسفالتی این آبشار را در پیش بگیرید و فاصله آبشار تا الیگودرز 75 کیلومتر می باشد که این جاده شما را به نزدیکی آبشار می رساند و مسیر سنگی 15 دقیقه را به سمت آبشار را در پیش بگیرید. این آبشار در منطقه ی پشتکوه زلقی در محدوده 50 کیلومتری الیگودرز قرار دارد.
*الیگودرز-جاده امامزاده مومد حسن

پیام بگذارید