آبشار وارک لرستان | آبشار دو قلو

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که پس از مدتی نگاه کردن یا خیره شدن به عکس آبشار هم خنکی و تازگی را احساس کنید چه رسد به اینکه بار و بندیل سفر را ببندید و به کنار آبشارها بروید. در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین راه‌ها برای خنک شدن و فرار از گرما، رفتن به کنار آبشارهاست، جاذبه هایی که همچون گنجینه ای راهی برای فراموشی گرمای هوا هستند.

البته خوشبختانه در ایران آبشارهای زیادی هست که می توانند احساس خوشایند بودن در میان طبیعت بکر و شنیدن صدای جوش و خروش آب را در شما زنده کنند. بدون شک تعدادی از جذاب ترین آبشارهای ایران در غرب کشور و در دامنه های زاگرس جای دارند آبشارهایی که شما را به دنیای جدیدی از طبیعت گردی دعوت می کنند.000 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

لرستان سرزمین آبشار ها

در استان لرستان در حدود 50 آبشار کوچک و بزرگ شناخته شده است که بیشتر این آبشار ها بر روی مسیر رودخانه های استان لرستان واقع شده به همین دلیل این استان به سرزمین آبشارها شهرت دارد. آبشار های هفتگانه‌ی لرستان که بسیار معروف و بی نظیر است عبارتند از آبشار تله زنگ یا شوی، آبشار بیشه، آبشار آب سفید، آبشار نوژیان، آبشار چکان، آبشار سرکانه، آبشار وارک، آبشار افرینه.

بی شک یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان در غرب ایران خرم آباد است، شهری که با جاذبه های طبیعی بسیار یکی از بهترین مقاصد گردشگری در روزهای گرم تابستان است. یکی از مهمترین جذابیت ها برای گردشگران آبشارهای این منطقه می باشد. با سقوط جریان آب از ارتفاع، با برخورد این جریان با صخره ها و هزار ذره شدن آن ها یک تصویر زیبا و بی نظیر در طبیعت به وجود می آید که هر شخصی را مجذوب خود می کند. به همین سبب می‌خواهیم در ادامه به معرفی یکی از جذاب ترین آبشارهای خرم آباد، آبشار وارک بپردازیم.Wark Waterfall 1000x670 شاخص | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

آبشار وارک، آبشار دو قلو

چنان که پیش تر از این گفیم استان لرستان به سرزمین آبشارها معروف است و تعدادی از زیباترین آبشارهای ایران را در خود جای داده که یکی از آن ها آبشار وارک است، آبشاری که در غرب گردنه نوژیان و در جنوب شرقی خرم آباد قرار گرفته، ۴۸ کیلومتر تا خرم آباد فاصله دارد و مطمئنا یکی از جلوه های طبیعی بی‌نظیر  در این شهر به شمار می‌آید.

آبشار وارک که به آن آبشار دو قلو نیز گفته می‌شود شامل دو آبشار بوده به گونه‌ای که آبشار اول از  یک صخره سنگی سرچشمه می‌گیرد و پس از طی کردن مسافتی به طول ۱۵ کیلومتر، از صخره‌ی دومی به پایین می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد. آبشار وارک در فصل هایی که میزان بارش باران کم است، بخش اول آبشار حدود ۷ متر ارتفاع و ۱۲ متر عرض دارد اما در همین زمان بخش دوم با ۱۵.۵ متر ارتفاع و ۵.۵۶ متر عرض، چشم اندازی زیبا و خیره کننده پدید می‌آورد. بیشترین ارتفاع این آبشار دو قلو ۵۷ متر و عرض آن ۵۰ متر است.1 1 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

آبشار وارک در مسیر رودخانه ای کوچک قرار گرفته، رودخانه ای که سرچشمه اصلی آن ارتفاعات بالادستی رودخانه بزنوید است و پس از طی مسیرهای پرفراز و شیب به داخل رودخانه می ریزد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آبشار وارک این است که آبشار اصلی، آبشارهای کوچکی را به وجود ‌آورده چنان که نمی‌توان از این منظره‌ی زیبا و بی بدیل چشم برداشت. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار است چرا که به دلیل حجم زیاد آب، آبشار شکوه و جلوه‌ای تماشایی دارد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

0004444 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

در این منطقه علاوه بر جذابیت آبشار، جاذبه‌هی طبیعت گردی بسیار وجود دارد که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. در اطراف آبشار پلکانی وارک نیز طبیعتی بکر جلوه گری می‌کند که هر فرد طبیعت دوستی را شیفته‌ی زیبایی خود می‌کند، همچنین وجود درختان بلند قامت و سر سبز بلوط و انجیر کوهی در این منطقه، زیبایی آن را چندین برابر بیشتر کرده و طبیعتی بی‌نظیر و بی‌همتا خلق کرده است.

vark7 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

روستای وارک نیز قسمتی دیگر از زیبایی‌های طبیعی این منطقه به شمار رفته که در همسایگی استان‌های  اصفهان، خوزستان و چهارمحال بختیاری واقع شده است. این روستا دارای آب و هوای نسبتا گرم بوده و  اهالی آن اغلب به کار کشاورزی و دامداری اشتغال داشته و از این طریق امرار معاش می‌کنند، همچنین به دو زبان لری و فارسی محلی(کوهمره ایی) صحبت می‌کنند. روستای وارک یکی از راه های رسیدن به این آبشار رودخانه ای است که هفتمین رتبه را بین همه آبشار های لرستان به خود اختصاص داده است.

77777 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

پس از رسیدن به روستای وارک مسیر طبیعت گردی خود را باید با پای پیاده آغاز کنیم. مسیر به هیچ وجه دشوار نیست و می توان در طی مسیر نیز از زیبایی های این منطقه بی نهایت لذت برد. با پای پیاده حدود یک ساعت یا کمی بیشتر باید در دل طبیعت قدم زنان رفت تا به اوج زیبای طبیعت در این منطقه رسید. طبیعتی منحصر به فرد، همانند دیگر نقاط کوهستانی در دامنه  رشته رشته کوه زاگرس که از انبوده درختان بلوط، درختان گلابی، بوته های زالزلک وحشی و درختانی با تنه های چند ده ساله و به هم پیچیده پوشیده شده است و محیطی رویایی را برای گردشگران طی مسیر پدید می آورد.

vark6 | آبشار وارک • درناتریپ ✈️

چگونه به آبشار وارک برویم؟

آبشار وارک  تا سه راهی پلیس راه خرم آباد – بروجرد ۴۰ کیلومتر فاصله دارد، بدین ترتیب پس از طی کردن 14 کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب ، یک سه راهی را در مقابل خود می‌بینید که در آن‌جا تابلوی راهنمای آبشار نوژیان مشخص است که برای رسیدن به آبشار وارک هم باید از همین جاده بروید.

مجددا پس از طی مسافت چند کیلومتری به یک سه راهی دیگر می‌رسید که که سمت چپ آن به آبشار نوژیان و سمت راست آن به آبشار وارک منتهی می شود. بعد از چند کیلومتر کم کم جاده ظاهری کوهستانی به خود می گیرد و زیباترین جلوه های طبیعی آهسته آهسته نمایان می شوند مانند طبیعت جنگلی با درختان بلوط که به اسانی نمی‌توان از آن منظره چشم برداشت. در ۵ کیلومتری آبشار باید ماشین را گوشه ای پارک و بقیه مسیر را پیاده بروید، فرصتی که شانس تماشای طبیعت بکر را به شما ارمغان می‌دهد.

پیام بگذارید