عید خوزستان کجا بریم؟ جاهای دیدنی خوزستان

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز : استان خوزستان ، به خاطر داشتن جاذبه‌های توریستی، از مناطق گردشگر پذیر ایران در ایام نوروز به شمار میروند. ما در این سری از نوشتار قصد داریم شما را با جاهای دیدنی خوزستان در نوروز آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

چغازنبیل،جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

زیگورات دوراونتاش یا با نام امروزی که چغازنبیل شناخته میشود، نیایشگاهی باستانی است که در دوره ایلامی‌ها و حدود ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد ساخته شد که در استان خوزستان و در نزدیکی شهر شوش قرار دارد. این بنا نخستین ساختمان مذهبی ایران به شمار میرود و در سال ۱۹۷۹ میلادی، اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

تالاب هورالعظیم

تالاب هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب مرزی ایران است که در مرز ایران و عراق ‌قرار دارد. قدمت دریاچه هورالعظیم به بیش از ۵۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. این تالاب در طول تاریخ، تغییرات مختلفی داشته و جالب است بدانید در گذشته، مساحت آن بسیار بیشتر از امروز بوده ‌است.

1683368887 675 تالاب هورالعظیم خوزستان | جاهای دیدنی خوزستان در نوروز • درناتریپ ✈️

پل سفید اهواز

در شهر اهواز که رودخانه کارون از دل آن عبور می‌کند، پلی وجود دارد که به پل سفید، معلق یا هلالی معروف است. این پل در سال ۱۳۱۵ ساخته شده و به عنوان نماد شهر اهواز شناخته می‌شود. پل سفید دارای حدودا ۵۰۲ متر طول، حدود ۱۰ متر عرض و ۱۳ متر ارتفاع دارد. بر روی این پل، دو قوس فلزی ۱۲ و ۲۰ متری نصب شده است.

سفید اهواز | جاهای دیدنی خوزستان در نوروز • درناتریپ ✈️

تونل قُمُش دزفول

درفول نیز با سبک و سیاق خاص خود، یکی از شهرهای قنات ایران به شمار می‌رود. این موضوع به دلیل همجواری شهر آجر با رودخانه‌ی دز است. در واقع این قنات، راه دسترسی مردمان دزفول به آب رودخانه‌ی دز بوده است. گفتنی است قنات‌های دزفول از دهه‌ی چهل خوشیدی دیگر کاربرد خود را از دست داده اند.

| جاهای دیدنی خوزستان در نوروز • درناتریپ ✈️

آبشار شیوند،جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

آبشار شیوند که آثاری ارزشمند در میان آثار طبیعی ایران زمین محسوب می‌شود، یکی از مجموعه‌‌ آبشارهایی است که در استان خوزستان به یکدیگر پیوسته‌اند. این آبشار مقصدی بکر و کمتر شناخته شده است؛ بنابراین اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید این آبشار مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

آرامگاه یعقوب لیث صفاری

آرامگاه این پادشاه بزرگ در زمان سلجوقیان ساخته شد اما تا دوران قاجار نیز بخش‌هایی به آن اضافه شد. بنای یاد‌‌بود یعقوب لیث صفاری یک در ورودی دارد که بخش داخلی آرامگاه را از بخش خارجی جدا می‌کند. چند گورستان با سنگ قبرهای خیلی قدیمی نشان از تاریخ طولانی این مکان دارد.

| جاهای دیدنی خوزستان در نوروز • درناتریپ ✈️

تنگه قاسمی؛ وهم انگیز و حیرت آور

تنگه قاسمی یک جاذبه گردشگری طبیعی خوزستان است که در طول زمان و با گذشت دوره های مختلف به وجود آمده است. اگر بخواهیم به علت ایجاد این تنگه اشاره کنیم باید گفت که این تنگه که یکی از زیباترین مکان هایی است که در استان خوزستان قرار دارد.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

اشکفت سلمان،جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

این غار یکی از مهم‌ترین نیایشگاه‌های هخامنشی بوده و به همین دلیل ارزش و اهمیت تاریخی زیادی برای ایران دارد.قدمت اشکفت سلمانی به دوران تمدن ایلامی برمی‌گردد. این نقش‌ برجسته حدا از اهمیت بسیار زیاد باستانی و تاریخی به‌علت حک شدن طولانی‌ترین خط میخی از ایلام نو برای محققان و باستان شناسان مهم است.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

حمام کرناسیون، عید خوزستان کجا بریم؟

حمام کرناسیون از بناهای تاریخی دوران قاجار است که هم‌اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی استفاده میشود که با بازدید از آن میتوان با انواع مشاغل قدیمی دزفول آشنا شد. این حمام در مرکز محله کرناسیون، در شمالی‌ترین قسمت بافت قدیم قرار گرفته است و با مساحتی حدود ۸۸۰ متر مربع دارای سردری کوچک و زیبا با تزیینات ساده آجرکاری میباشد.

عید کجا بریم؟
عید کجا بریم؟

آبشار شوی، جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

آبشار شِوی دزفول یکی از آبشارهای زیبای استان خوزستان است  که در رشته‌کوه‌های زاگرس در روستایی به نام شوی در از توابع بخش شهیون واقع شده است. این آبشار در ۹۰ کیلومتری شهر دزفول قرار دارد که توسط درختان و گیاهان زیبا احاطه شده است.

عید کجا بریم؟
عید کجا بریم؟

سازه های آبی شوشتر

سازه های آبی شوشتر مجموعه ای از پله ها، آبشار ها، کانال ها، آسیاب ها، بندها و تونل های بزرگ برای هدایت آب و استفاده از نیروی آب برای مصارف صنعتی است. این سازه ها در دوره های هخامنشی و به ویژه ساسانی ساخته شده است. از این مجموعه در سفرنامه ها تحت عنوان بزرگترین منطقه صنعتی قبل از وقوع انقلاب صنعتی یاد شده است. این مجموعه که در استان خوزستان، شهر شوشتر، میدان آبشارها واقع شده است. در سال 2009 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

کاخ آپادانا، جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

کاخ آپادانای شوش از آثار تاریخی ایران به شمار میرود که نشان‌ دهنده هنر ایران باستان و فرهنگ غنی ایران میباشد. این کاخ به علت جهانی بودن، سالانه مورد توجه گردشگران بسیار زیادی قرار میگیرد و با وجود قدمت طولانیش نمیتوان از آن چشم‌پوشی کرد. کاخ آپادانا در محدوده مربوط به قلعه شوش قرار گرفته و نزدیک آن، مجموعه‌ای به نام کاخ فرانسوی‌ها قرار دارد.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز

دشت سوسن

دشت سوسن منطقه ای بکر و دیدنی در استان خوزستان و در فاصله 35 کیلومتری شهرستان ایذه قرار گرفته است. این دشت را رود کارون به دو نیم تقسیم کرده است و همین باعث زیبایی دو چندان دشت سوسن شده است.

جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
جاهای دیدنی خوزستان در نوروز
پیام بگذارید