مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در سفر

نکات مراقبت از پوست در سفر، سفر یکی از مواقعی است که پوست شما بیش از همه نیاز به توجه دارد.عوامل استرس زا در سفر، اختلالات خواب و دور شدن از روال معمول مراقبت از پوست می تواند اثرات منفی بر روی پوست داشته باشد. متخصصان نکات خود را برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست شما در حین حمل و نقل به اشتراک می گذارند.

سکات فلاگمن، پزشک متخصص پوست از Northwell Health در هانتینگتون، نیویورک، می‌گوید: «همه روش‌های سفر، به ویژه هواپیماها و قطارها، شامل وسایل نقلیه تجاری بزرگ با سیستم‌های گردش هوای مصنوعی هستند. این منجر به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و سرمای خشک می شود.

main qimg beb6e96bb750ad5e4c4e04db09a26e41 lq | نکات مراقبت از پوست در سفر • درناتریپ ✈️

مسافرت های هوایی به ویژه می تواند باعث کم آبی بدن شود. یک مطالعه کوچک نشان داد که سطح رطوبت در هواپیما به 10 درصد کاهش یافته است که باعث کم آبی پوست شرکت کنندگان در مطالعه – به ویژه روی گونه های آنها می شود. (برای مقایسه، کلینیک مایو می گوید سطح رطوبت بین 30 تا 50 درصد بهترین است.)

کم آبی هوا به پوستی سالم کمک نمی کند. دکتر رابینسون می‌گوید: «این باعث می‌شود خطوط ظریف و چین و چروک‌ها برجسته‌تر ظاهر شوند و می‌توانند پوست را کدر به نظر برسانند.

خوشبختانه، اگر از قبل برنامه ریزی کنید، می توان از همه اینها جلوگیری کرد. ما از چندین متخصص پوست راهنمایی خواستیم که در طول سفر چه کاری انجام می دهند تا پوست خود را سالم نگه دارند. این چیزی است که آنها توصیه می کنند.

نکات مراقبت از پوست در سفر
نکات مراقبت از پوست در سفر

نکات مراقبت از پوست در سفر

1. از درون هیدراته بمانید تا رطوبت بیرونی را حفظ کنید

بهترین راه برای مقابله با سطوح رطوبت خشک شدنی که در پرواز تجربه خواهید کرد؟ آب بنوشید. یک مطالعه نشان داد که افزایش مصرف آب به میزان 2 لیتر در روز به مدت یک ماه منجر به افزایش هیدراتاسیون پوست می شود که با جوان تر و سالم تر شدن پوست مرتبط است. رابینسون می گوید زودتر آماده شدن را شروع کنید. او می گوید: «در روزهای منتهی به سفر و در طول سفر نیمی از وزن بدن خود را بر حسب اونس آب بنوشید.

main qimg 8b2c9492f35e00a2b5366795f7fae4d6 | نکات مراقبت از پوست در سفر • درناتریپ ✈️

2. لب های خود را با پماد مرطوب نگه دارید

دکتر گارشیک می‌گوید وقتی در میانه یک روز مسافرتی طولانی هستید، نادیده گرفتن لب‌هایتان آسان است، اما این یک اشتباه است. او می گوید: «روزهای طولانی سفر می تواند پوست و همچنین لب ها را خشک کند، بنابراین مرطوب نگه داشتن لب ها بسیار مهم است. او وازلین یا آکوافور را که دو پماد (معروف به محصولات فوق العاده مرطوب کننده) هستند را برای استفاده در مسیر توصیه می شود

3. حتی در روزهای مسافرت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر به یک منطقه گرمسیری می روید، احتمالاً ضد آفتاب و کلاه ساحلی خود را آماده کرده اید. زمانی که بیشتر روز را در فرودگاه یا هواپیما می گذرانید، ممکن است به ذهنتان خطور نکند که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

نکات مراقبت از پوست در سفر
نکات مراقبت از پوست در سفر

4. سعی کنید محصولات معمول خود را با خود بیاورید

به این ترتیب، از پوست خود نمی خواهید که با محصولات کاملاً جدید در کنار سایر عوامل استرس زای مرتبط با سفر، سازگار شود. گارشیک می‌گوید: «اگر می‌دانید روتین مراقبت از پوست شما کارآمد است، باید آن را رعایت کنید، حتی در سفر. رابینسون توصیه می کند به دنبال نسخه هایی با اندازه نمونه از لوازم ضروری خود باشید (که شامل پاک کننده، مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و سرم آنتی اکسیدانی است). این گزینه بهتری از ریختن روغن ها و سرم های خود در ظروف پلاستیکی است.

BellaBronze23 768x576 1 | نکات مراقبت از پوست در سفر • درناتریپ ✈️

5. از استفاده از محصولات بالقوه تحریک کننده مراقبت از پوست هتل خودداری کنید

از هر چیزی که در هتل یا استراحتگاه به آنها ارائه می‌شود استفاده می‌کنند. اما بهتر است از آن لوسیون ها و صابون های کوچک موجود در حمام هتل خودداری کنید. فلاگمن می گوید: «این محصولات اغلب حاوی عطرها و مواد نگهدارنده هستند که ممکن است مشکلات معمول پوست خشک مربوط به سفر را تشدید کند. گارشیک می‌گوید این امر به‌ویژه اگر پوست حساسی دارید بسیار مهم است.

6. برای بروز آکنه آماده شوید، نکات مراقبت از پوست در سفر

نکات مراقبت از پوست در سفر
نکات مراقبت از پوست در سفر

حتی اگر تمام توصیه‌های بالا را دنبال کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که پوست شما در زمانی که دور هستید فعال شود، بنابراین می‌خواهید برای درمان جوش‌ها آماده باشید. به طور خاص، استرس، pH و سختی آب متفاوت، و سطوحی که سر و صورت ما با آن تماس می‌گیرند، می‌توانند باعث شوند که حتی کامل‌ترین پوست‌ها نیز از بین بروند.

7. در حالی که در مسیر هستید، خود را با یک ماسک ورقه ای یا مه صورت پذیرایی کنید

mceu 68787834631674052092157 | نکات مراقبت از پوست در سفر • درناتریپ ✈️نکات مراقبت از پوست در سفر ، وقتی در جاده هستید، شرم آور نیست که به پوست خود عشق بدهید. رابینسون می گوید: “من دوست دارم پوستم را با یک ماسک آبرسان در یک پرواز طولانی درمان کنم.” او ماسک مرطوب کننده B5 SkinCeuticals را توصیه می کند.

دکتر پاتریشیا فاریس، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در متایری، لوئیزیانا، توصیه می‌کند برای مرطوب نگه داشتن پوست، مه مرطوب‌کننده صورت را بسته بندی کنید و آن را به صورت دوره‌ای در طول سفر اسپری کنید. او اسپری آب معدنی طبیعی Evian’s Brumisateur یا آب چشمه حرارتی Avène را توصیه می کند. مطمئناً، ممکن است چند نگاه سوال‌آمیز از همسفران دریافت کنید، اما وقتی هواپیما به زمین می‌رسد، پوست شما مرطوب و صاف است.

پیام بگذارید