آبشار شیوند خوزستان ، نهایت عظمت!

آبشار شیوند که آثاری ارزشمند در میان آثار طبیعی ایران زمین محسوب می‌شود، یکی از مجموعه‌‌ آبشارهایی است که در استان خوزستان به یکدیگر پیوسته‌اند. آبشار زیبای شیوند در حدود 50 متر ارتفاع دارد. این آبشار مقصدی بکر و کمتر شناخته شده است؛ بنابراین اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید این آبشار مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

آبشار شیوند
آبشار شیوند

معرفی آبشار شیوند

خوشبختانه در ایران آبشارهای زیادی هست که می توانند احساس خوشایند بودن در میان طبیعت بکر و شنیدن صدای جوش و خروش آب را در شما زنده کنند. بدون شک تعدادی از جذاب ترین آبشارهای ایران در غرب کشور و در دامنه های زاگرس جای دارند آبشارهایی که شما را به دنیای جدیدی از طبیعت گردی دعوت می کنند. از جمله این آبشار ها آبشار زیبای شیوند ایذه است که از زیبایی و شکوه آن هرچه بگوییم کم گفته ایم.

آب این آبشار در گرم ترین فصل سال بسیار خنک و زیر 10 درجه است، اما جالب است بدانید به علت جوشان بودن این آب، مانند آب چشمه، رفتن در آن یا نوشیدنش هیچ گونه عارضه ای مانند پا درد یا سرما خوردگی به دنبال ندارد.

آبشار شیوند
آبشار شیوند

پوشش گیاهی

بی شک اطراف آبشار چشم گردشگران را نیز به خود جلب می کند چرا که اطراف آبشار را درختانی نظیر: بلوط، انجیر، مو، زبان گنجشگ، افرا، بید، بادام و کیکم جزء پوشش گیاهی شناخته شده و ثبت شده این منطقه و آبشار محسوب می شود.

1400051016292226423297794 | آبشار شیوند • درناتریپ ✈️

زیست بوم جانوری

«سلیم طلایی»، «آبچلیک خالدار» و «سسک ابرو سفید» گونه گربه سان «سیاه گوش» از جمله زیست بوم های جانوری هستند که در این منطقه یافت شده اند این گونه ها که بسیار کم یاب بوده و تعدد آنها بسیار اندک است

امکانات و اقامت

در اطراف آبشار امکانات خاصی وجود ندارد و بهتر است مایحتاج ضروری خود را از قبل تهیه کنید. در اطراف آبشار اقامتگاهی وجود ندارد و کمپینگ هم تنها برای چند ساعت توصیه می‌شود.

62193411 1232728996893181 4192280015980208396 n | آبشار شیوند • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

تفریحات رایج در جوار آبشار شیوند

از آنجایی که این آبشار بسیار پر آب بود و حوضچه ی پایین آن هم بسیار پر آب است آب تنی و شنا از جمله تفریحات رایج در این منطقه است اما گفتنی است که چون عمق آن زیاد می باشد حتما باید از آمادگی بدنی بالای برخوردار باشید.کوهنوردی و پیاده روی در کنار عکاسی از منطقه می تواند پیشنهاد خوبی برای تفریح باشد.

بهترین زمان سفر

آبشار شیوند
آبشار شیوند

فصل مناسب برای رفتن اوایل فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت می باشد، چرا که گرمای آن خیلی کمتر نسبت به ماه های دیگر سال است. زمان مناسبی که شما میتوانید هم از سرسبزی و طبیعت آن لذت ببرید و هم از خنکای نسیم بهاری بی نصیب نمی شوید. در ضمن در فصل بهار آب آبشار و رودخانه حجم بیشتری دارد.

نکات مهم در سفر به آبشار شیوند

  • کلاه و عینک آفتابی و ضد آفتاب در هوای آفتابی و گرم کمک می‌کنند تا آفتاب سوخته نشوید و در مقابل نور آفتاب از چشم‌ها و پوستتان محافظت می‌کنند.
  • توجه داشته باشید که اگر در فصل خنک سفر می‌کنید طوری لباس بپوشید که اگر گرمتان شد بتوانید لباس‌تان را کم‌تر کنید؛ چون مسیر را باید پیاده طی کنید و هنگام پیاده روی ممکن است کمی عرق کنید و گرمتان شود. در کل طوری لباس بپوشید که اگر احساس گرما یا سرما کردید بتوانید بدون دردسر لباستان را کم و زیاد کنید.
  • اگر می‌خواهید مدت زمانی را در این منطقه سپری کنید چادر مسافرتی، پتو مسافرتی، کیسه خواب، لوازم بهداشتی شخصی را با خود داشته باشید.

3a2620f0 f1c6 444d 95dc 228cd9480dd4 | آبشار شیوند • درناتریپ ✈️

روستای شیوند

شیوند، روستایی از حوالی ایذه، خوزستان است که در منطقه حفاظت‌شده شالو و منگشت واقع شده‌است. این روستا از شرق به کارون می‌رسد و راه دسترسی به آن فقط از طریق بارج است. مردم این روستا از قوم لر، ایل بختیاری،شاخه هفت لنگ، دینارانی باب و طایفه اورک هستند. این روستا دارای باغات زیبای انار، انجیر، گردو، انگور و… است و اقتصاد مردم روستا به صنعت توریسم و فروش محصولات کشاورزی وابسته است سوغات این روستا میوه های انار،رب انار، انجیر،، گردو، انگور،مویز، برنج است که تاحدودی باعث کاهش وابستگی به شهر و محصولات آن میشود

جاذبه های گردشگری نزدیک

9ed2b0b737c80ccd5fdd8b11 | آبشار شیوند • درناتریپ ✈️

از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک به این آبشار زیبا می توان به دشت سوسن، سد کارون، تنگ قاسمی ، قلعه تل اشاره کرد که به نوبه خود بسیار دیدنی و جذاب هستند.

آدرس: آبشار شیوند در جنوب شرقی شهرستان ایذه استان خوزستان، در شهرستان دزپارت و در روستایی به همین نام قرار دارد
پیام بگذارید