رامسر | عروس شهرهای ایران

رامسر، عروس شهر های ایران در غرب استان مازندران از جذاب ترین مناطق تفریحی بشمار می آید که سالانه مسافران زیادی از این شهر دیدن می کنند.

از آنجایی این شهر طبیعتی مسحور کننده و مکان های دیدنی و تفریحی بسیار زیبایی دارد، جزء محبوب ترین مقصدهای گردشگردی استان مازندران محسوب می شود. عروس شهر های ایران، آب و هوایی مطبوعی و دلنشینی دارد، که در میان کوه های البرز و دریای خزر قرار گرفته است.

کازینو از جاهای دیدنی رامسر | • درناتریپ ✈️

معرفی شهر زیبای خطه شمال “رامسر”

مردم شهر زیبای رامسر از قوم گیلک و با زبان گیلکی صحبت می کنند، و اقتصاد مردم این شهر را بیشتر کشاورزی و باغداری و ماهی گیری تشکیل می دهد و از آنجایی که این شهر مسافران زیادی را به خود می بیند جوانان این شهر به شغل گردشگری مشغول هستند.

رامسر نیز به نوبه خود سوغات و صنایع دستی را دارا می باشد، از انواع مرکبات تا کیوی و برنج… علاوه بر این محصولات؛ گل گاوزبان – عسل – چای و انواع لبنیات و همچنین ماهی های پرور شی و دریایی نیز شامل می شود.

64330051 456024528306266 844985884173866689 n 1024x716 1 | • درناتریپ ✈️

جالب است بدانید که روستای جنت آباد به پایتخت گل گاوزبان در ایران است که سالانه چیزی حدود 30 الی 40 تن گل گاوزبان خشک شده را تولید می کند. صنایع دستی این شهر را حصیر بافی – انواع صنایع دستی چوبی – نمد و … نیز تشکیل می دهد.

زنان این شهر نیز به عروسک سازی و روسری های بافتنی – درست کردن انواع شربت – لواشک و ترشی نیز خود را سرگرم و مشغول می کنند. سفر به این شهر نیز شما را با غذاهای محلی آن که اساس آن را سبزیجات – برنج و ماهی تشکیل می دهد آشنا می کند، “پُلا سَر تره” از غذاهای محلی این شهر است که از گوجه – تخم مرغ – رنج – سبزی محلی – سیر و پیاز درست می شود.

هلوآب تره – دوآب – کباب ترش و فسنجان با رب ترش نیز از دیگر غذاهای محلی و خوشمزه ی این شهر است که از چشیدن و خوردن آن ها در سفر به این شهر نباید غافل شد.

fesenjan first | • درناتریپ ✈️

زیتون پرورده و سیر تازه و باقلی نیز در این شهر تولید می شود. در این سفر شما تفریحات مفرحی مانند جنگل نوردی – طبیعت گردی – دریا و گشت و گذار در بازار های زیبای این شهر را تجربه خواهید کرد، رامسر شهری است که از روستا تا شهر آن، مکان های دیدنی را در خود دارد که در ادامه مطلب به هرکدام از آن ها مختصرا خواهم پرداخت…

48979ce0f0f1fb5774d2d27d | • درناتریپ ✈️

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی یا دالان بهشت جنگلی است در سی کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر در روستای دالخانی واقع شده است که لقب دالان بهشت را گردشگران و طبیعت گردهای به این جنگل داده اند که از آن دیدن کرده اند.

این جنگل بسیار زیبا به صورت نیمه کوهستانی با ارتفاعی تقریبا 800 متر است که دارای مناظری بکر و دست نخورده است و بخاطر ارتفاعی که دارد، انتخابی مناسب برای کوهنوردی است. مه غلیظی که این جنگل دارد از ویژگی های خاص و منحصر بفرد این جنگل زیبا محسوب می شود.

که منظره ای تماشایی و جذابی به این جنگل داده است. درختانی با تنه های بزرگ و سر به فلک کشیده و سرسبز و با آب و هوای مطبوع … که فرصتی عالی برای یک طبیعت گردی و کوهنوردی عالی بوجود آورده است.
مسیر دسترسی: این جنگل در مسیر رامسر به تنکابن قرار دارد و برای رسیدن به این جنگل از جاده ی کتالم به هریس که به جاده میرزا کوچک خان شهرت دارد می توان استفاده کرد.

248742 | • درناتریپ ✈️

تله کابین رامسر

در فاصله ی پنج کیلومتری از غرب شهر رامسر این تله کابین قرار دارد که بزرگترین تله کابین در سراسر کشور است و از جذابه های گردشگری این شهر به حساب می آید. این تله کابین چهل کابین دارد که اولین تله کابینی است که ارتفاعات جنگل و کوه و حتی ساحل دریا را به یکدیگر وصل کرده است.

نام رسمی و ثبت شده این تله کابین ” مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز” است که در دو بخش رفاهی و تفریحی در حال فعالیت است، که امکاناتی نظیر: کلوپ دریایی – شهر بازی – پینت بال – اسکی روی آب – قایق سواری و… را در زمینه تفریحی را شامل می شود و در زمینه رفاهی نیز؛ مراکز تجاری – رستوران – بازار صنایع دستی و همچنین دسترسی به شعب بانک ها را نیزدارا می باشد.

این مجتمع همه روزه از ساعت نه صبح تا پنج عصر باز است، پارکینگ نیز در اختیار عموم و مسافران قرار دارد و هزینه تله کابین چهل هزار تومان می باشد.
آدرس: کیلومتر پنج جاده رامسر – رودسر

5097197 | • درناتریپ ✈️

جواهرده رامسر

در بیست و شش کیلومتری شهر رامسر منطقه ییلاقی جواهرده قرار دارد که شهرتی جهانی دارد و مانند یاقوتی سبز رنگ در دل این شهر و کشور می در خشد. جواهرده را می توان از جذاب ترین مناطق گردشگری و شاهکاری از قلم خالق دانست که با وجود آب و هوایی مطبوع ناب سالانه میزبان گردشگران و توریست های زیادی است. فرهنگ و مهمان نوازی مردم این منطقه زبانزد تمامی گردشگران و مسافرانی بوده که حتی برای یکبار به این منطقه سفر کرده اند.

آدرس: رامسر – بلوار امام خمینی به سمت لات محله – نه کیلومتر بعداز لات محله

1 | • درناتریپ ✈️

بوستان جنگلی صفارود رامسر

از پارک های زیبایی که در این شهر وجود دارد می توان به پارک جنگلی صفارود اشاره کرد که از جذاب ترین بوستان های تفریحی در این شهر خوش و آب و هوا است. پارکی که سالانه بخصوص در ایام تعطیلات هم مکانی برای تفریح و گردش و هم محلی برای استراحت مسافرانی است که از سراسر ایران به این شهر سفر می کنند می باشد.

نام “صفارود” بر گرفته از رودی است که در این پارک جریان دارد و این رود خود ویژگی منحصر بفردی به این پارک داده است. “آب معدن” نام دیگر این پارک زیباست که دلیل آن وجود آب معدمنی گرم و سرئ و آب و هوای دلنشینی است که دارا می باشد.
آدرس: رامسر – نه کیلومتری جاده جواهرده

Marmar.Palace.30 1 780x470 1 | • درناتریپ ✈️

رامسر علاوه بر مناطق گردشگری که در مطالب فوق به آن اشاره شد؛ مکان های زیادی همچنون: “آب های گرم معدنی سادات محله رامسر” که از دل خاک می جوشد که درمان بسیاری از دردهای عضلانی و رماتیسم است، که دمای حدود 42 درجه می رسد. – ” گرسماسر” نیز از منطق ییلاقی این شهر است که چهار فصلی دیدنی دارد

که کوه سماموس در این منطقه کوهنوردان زیادی را به خود جذب کرده است. – “عمارت کاخ مرمر” که در سال 1316 شمسی توسط رضا خان افتتاح شده است، معماری خارق العاده ای که در این کاخ بکار رفته است چشم را خیره خود می کند. آبشار ایج رامسر – غار یاغی لوکا – باغ ایرانی رامسر و… نیز خود از دیگذ مناطق گردشگری و تفریحی و توریستی شهر رامسر، عروس شهر های ایران می باشد.

پیام بگذارید