جنگل دالخانی | دالان بهشت

در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر، یکی از بکرترین جنگل های ایران در نزدیکی روستای دالخانی قرار دارد و به همین نام خوانده میشود. این جنگل تصویری از بهشت را در ذهن هر مسافری تداعی میکند که در نوع خود بسیار لذت بخش میباشد. با درناتریپ جهت آشنایی با جنگل دالخانی همراه شوید.

جنگل دالخانی

آشنایی

این جنگل نزدیک به روستای دالخانی رامسر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۸۰۰ متر میباشد. این جنگل در بیشتر مواقع دارای مهی غلیظ میباشد. اگز در ارتفاعات دالخانی قرار بگیرید، مسلما منظره دریایی که در ۱۰ کیلومتری جنگل مشاهده میکنید برایتان بسیار جذاب خواهد بود.

جنگل دالخانی

11 | جنگل دالخانی • درناتریپ ✈️

محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان شروع می شود و در ادامه ی این مسیر به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید. مسیر دسترسی به جنگل بسیار زیبا و عاری از هر گونه زباله میباشد. نظافت چیان همواره در تلاش جهت پاکسازی جنگل هستند، به علاوه شما میتوانید سطل های زباله بسیاری را در راه مشاهده کنید که جهت جلوگیری از آسیب زدن به جنگل نصب شده اند. در طول مسیر میتوانید در آلاچیق ها، کلبه های چوبی اقامت کنید یا حتی در رستوران های کنار جاده غذای محلی و چای صرف کنید.

البته شب را نمیتوان به خوبی در جنگل اقامت داشت، چرا که وجود حیواناتی مانند شغال یا حشرات مختلف، رویای سفر شما به دالخانی را به حسرت تبدیل میکنند. پس بهتر است از چادر زدن خودداری کنید و در روستاهای نزدیک یا شهر رامسر، خانه اجاره کنید.

26343969 164347037526434 8511597867444469760 n | جنگل دالخانی • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

جنگل گردی در دالخانی بسیار دلچسب و شیرین خواهد بود. از جاهای دیدنی نزدیک این جنگل میتوان به تله کابین رامسر، ییلاق جنت، روستای جواهرده و یا سد میجران اشاره کرد.

جنگل دالخانی
رامسر

بهترین زمان سفر

تابستان‌ها این حوالی خنک است و از گرما و شرجی به دور هستید. اگر در فصل سرما به دیدن جنگل رفتید، حتما لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش برای چای یا قهوه همراه داشته باشید.

5 | جنگل دالخانی • درناتریپ ✈️

جنگل دالخانی
جنگل دالخانی

وسایل موردنیاز

اگر هدف‌تان جنگل‌گردی باشد، کفش مناسب بپوشید. کفشی که کف صاف نداشته باشد و اگر گِل به آن چسبید، باز هم بشود راه رفت. به اندازه‌ کافی آب آشامیدنی و خوراکی سبک همراه داشته باشید. نقشه‌، قطب‌نما و جی‌پی‌اس کمک بزرگی در پیدا کردن مسیر می‌کنند. بارانی و کاور برای کوله‌پشتی در فصلی که احتمال بارندگی دارد، عاقلانه است.

آدرس: ایران، استان مازندران، شهرستان رامسر، جنگل دالخانی

منبع اسنپ تریپ الی گشت
پیام بگذارید