آیا امکان انتخاب صندلی هنگام رزرو پرواز وجود دارد؟

در سفرهای هوایی مانند هر نوع دیگری از سفر، صندلی و مکان راحت می‌تواند روی کیفیت سفرتان اثر بگذارد. مهم است که صندلی‌تان چگونه است، در کجا قرار گرفته و مناسب نیازها و خواسته‌هایتان هست یا خیر. اگر قصد خرید اینترنتی بلیط را دارید، باید بدانید که امکان انتخاب صندلی برای پرواز هم وجود دارد. درباره این موضوع برایتان بیشتر خواهیم گفت. توضیحاتی وجود دارد که دانستن آنها برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

انتخاب صندلی هواپیما؛ کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

انتخاب صندلی هواپیما

پیش از سفر باید بدانید که بهترین انتخاب برای صندلی در هواپیما کدام است. باید ترجیحات و سلیقه خودتان را در نظر بگیرید. برای مثال، شاید از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در کنار پنجره بنشینند. اگر این‌طور است، یادتان بماند که دسترسی‌تان به راهرو و ترددتان برای رفتن به سرویس بهداشتی کمی مشکل می‌شود.

ضمن اینکه اگر ترس از ارتفاع داشته باشید هم بهتر است که صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب کنید. هریک مزایا و معایب خاصی دارند. از مزایای صندلی‌های کنار راهرو می‌توان به تردد راحت‌تر و امکان پیاده‌شدن زودتر اشاره کرد. البته با انتخاب این صندلی‌ها در معرض سروصدای بیشتری قرار می‌گیرید.

در انتخاب صندلی باید به موقعیت صندلی‌ها در هواپیما هم دقت داشته باشید. اگر دوست دارید که از سروصداهای هواپیما در امان باشید، انتخاب ردیف‌های عقب برایتان بهتر خواهد بود. البته این را هم فراموش نکنید که شاید با انتخاب صندلی‌های ردیف عقب بتوانید از دست سروصدای مسافران و به‌ویژه کودکان در امان باشید اما از صدای موتور هواپیما گریزی نیست.

در ادامه هم می‌خواهیم با توضیحات بیشتری به شما کمک کنیم که با انتخاب صندلی دلخواه بلیط هواپیما رزرو کنید و سفر خوشایندتری داشته باشید.

پیشنهادهایی برای انتخاب صندلی هواپیما

  • صندلی کنار پنجره در قسمت جلو و آخرین صندلی هواپیما برای کسانی مناسب‌اند که دوست دارند در طول سفر بخوابند.
  • صندلی‌های کنار راهرو در ردیف دوم خروجی برای افراد قدبلند رفاه بیشتری به‌همراه می‌آورند.
  • اگر اضافه‌وزن دارید و سنگین هستید، صندلی‌های کنار راهرو برایتان مناسب‌تر است.
  • صندلی‌های میانی برای استفاده از شارژر و پریز برق گزینه‌های بهتری هستند.
  • صندلی‌های بخش عقب هواپیما ایمن‌تر از موارد دیگر هستند.

انتخاب صندلی مناسب با خرید بلیط از کلاس‌های پروازی بهتر

اگر راحتی صندلی برایتان اهمیت زیادی دارد، در هنگام خرید اینترنتی بلیط پرواز داخلی و خارجی باید به کلاس پرواز دقت کنید. کلاس‌های پروازی برای سفرهای خارجی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • فرست کلاس؛
  • بیزینسی؛
  • اکونومی.

فرست کلاس بهترین کلاس پروازی است و صندلی‌هایی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، جادار و راحت هستند. حریم خصوصی مسافر هم با وجود طراحی صندلی این کلاس حفظ می‌شود. ایرلاین‌های مختلف خدمات متنوع و متفاوتی برای مسافران خود در این کلاس پروازی در نظر می‌گیرند. بعضی از این خدمات بسیار لوکس و مجلل هستند، برای مثال، ارائه خدمات ماساژ. همه‌چیز به ایرلاین و سیاست‌ها و شرایطش وابسته است. گاهی هم تفاوت زیادی میان خدمات فرست کلاس یک ایرلاین و خدمات کلاس تجاری یا بیزینسی آن وجود ندارد.

کلاس بیزینسی یا تجاری در درجه دوم قرار می‌گیرد. صندلی‌های این کلاس هم راحت هستند اما نه به راحتی فرست کلاس. حالت اکونومی ساده‌ترین و پایین‌ترین کلاس پرواز است و رفاه خاصی برای مسافران به‌همراه نمی‌آورد.

آیا امکان رزرو صندلی در هنگام خرید بلیط وجود دارد؟

رزرو صندلی در هنگام خرید بلیط

یادتان باشد که انتخاب صندلی در هنگام دریافت کارت پرواز ممکن می‌شود و نه هنگام خرید بلیط. اگر صندلی خاصی را در نظر دارید، با سریع‌تر رساندن خود به کانتر پرواز می‌توانید گزینه موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید. هرقدر زودتر از مسافران دیگر در باجه حاضر شوید، امکان اینکه بتوانید صندلی بهتری بگیرید هم بیشتر می‌شود. در واقع، حق انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

اگر چک‌این (check-in) آنلاین بلیط برای سفرتان وجود داشته باشد هم می‌توانید مراحلی را که گفته شد، به‌طور آنلاین پیش ببرید. با چک‌این آنلاین بلیط هم در وقت‌تان در فرودگاه صرفه‌جویی می‌کنید و دیگر نیازی به ایستادن در صف کانتر برای دریافت کارت پرواز ندارید و هم امکان انتخاب و رزرو صندلی‌تان را پیدا می‌کنید.

چک‌این آنلاین برای پروازهای داخلی فرودگاه‌های مهرآباد، شهید مدنی، شهید هاشمی‌نژاد و امام خمینی وجود دارد. ۷۲ تا ۲ ساعت پیش از پرواز می‌توانید اقدام به چک‌این آنلاین و صندلی دلخواهتان را انتخاب کنید.

برخی از ایرلاین‌ها هم به مسافران اجازه می‌دهند که در هنگام خرید بلیت هواپیما صندلی‌شان را انتخاب کنند. گاهی ممکن است که بابت این موضوع از شما پول بیشتری دریافت کنند. در ایران، شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان چنین امکانی را برای مسافران فراهم می‌کنند.

یادتان باشد که اگر امکان انتخاب صندلی در هنگام رزرو بلیت پرواز وجود نداشت، گزینه دیگری هم پیش رویتان قرار دارد. شما می‌توانید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و از آنها بخواهید که صندلی دلخواهتان را به‌شکل آنلاین برایتان رزرو کنند. شاید این خواسته پذیرفته شود، شاید هم نه.

نکاتی درباره انتخاب صندلی در هنگام سوارشدن

اگر موفق نشدید که با انتخاب صندلی دلخواه بلیط هواپیما رزرو کنید و این فرایند به هنگام سوارشدن موکول شد، این توصیه‌ها را به‌خاطر داشته باشید:

  • زودتر در فرودگاه حاضر شوید تا در هنگام چک‌این بلیط برای انتخاب صندلی دلخواه دست‌تان باز باشد.
  • یادتان باشد که گاهی می‌توانید در چک‌این بلیط لحظه آخری صندلی‌های کلاس‌های بهتر را بخرید. چون لحظات آخر فروش است، با پرداخت مبلغی اندک می‌توانید بلیط اکونومی خودتان را به بیزینسی ارتقا بدهید.
  • اگر موفق نشدید که در هنگام خرید بلیط هواپیما به صندلی دلخواهتان برسید، در هنگام سوارشدن از مأمور گیت بخواهید که صندلی خوبی برایتان رزرو کند.

در آخر 

انتخاب صندلی دلخواه هنگام رزرو بلیط برای برخی از ایرلاین‌ها و در فرایند چک‌این آنلاین مقدور است. بسیاری از صندلی‌های پروازهای داخلی کیفیت یکسانی دارند. کلاس پروازهای در ایران بیشتر اکونومی است و مسافت‌ها برای تردد میان شهرهای داخلی از یک ساعت بیشتر نمی‌شود. بنابراین، اگر در سفرهای داخلی نتوانستید، صندلی خاصی را رزرو کنید، بدانید که چیز زیادی از دست نداده‌اید.

 

https://snapp.ir/flights-ticket

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

 

پیام بگذارید