تم‌پارک آبی اوشن کیش

جزیره‌ی کیش سرزمین تفریحات متنوع و یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت است. در این مقاله با درناتریپ همراه شوید تا یکی از جنجالی‌ترینِ این تفریحات یعنی “تم‌پارک آبی اوشن” را که هیجان‌انگیزترین و پرماجراترین تفریحِ آبیِ جزیره‌ی کیش محسوب می‌شود، به شما معرفی کنیم.

ocean water park | • درناتریپ ✈️

درباره پارک آبی اوشن

تم پارک آبی اوشن در واقع اولین پارک آبی ایران است. علاوه‌بر این پارک آبی اوشن اولین پارک آبی روباز ایران نیز هست. این پارک آبی در نیمه‌ی دوم سال 1385 افتتاح شد و دارای فضایی بسیار دلنشین و فانتزی است و همچنین دارای قسمت‌های مختلف و امکانات فراوانی است. گفته می‌شود تم پارک آبی اوشن کیش بر اساس داستان “راز قلعه‌ی خورشید” بنا شده است.

همچنین گفته می‌شود این مجموعه توسط شرکت کانادایی با نام White Water West که معتبرترین تأمین‌کننده وسایل بازی پارک آبی دنیا است، ساخته‌شده و قسمتی از تجهیزات مورد نیاز آن نیز از بلژیک خریداری شده است. تمینگ این پارک آبی نیز تحت نظارت یکی از معماران برجسته‌ی ایرانی که سبک کارشان در حوزه‌ی فضاهای سرگرمی و تم‌پارک است صورت گرفته که ایشان یکی از مشاهیر NFFC دیزنی نیز هستند.

14841e8a b6a6 415c af20 293da6530b04 | • درناتریپ ✈️

مساحت این پارک آبی چیزی در حدود 5 و نیم هکتار است و روزانه ظرفیت 3300 نفر را داراست. گفتیم که این پارک آبی امکانات و قسمت های مختلفی دارد و علاوه بر آن روباز بودن، به میزان زیادی بر جذابیت آن افزوه است؛ اما چیزی که جذابیت آن را دو چندان کرده است این است که این پارک آییِ روباز فقط مخصوص آقایان نیست، بلکه  امکان استفاده‌ی بانوان از این پاک آبی نیز فراهم شده است.

بله؛ این پارک آبی در روزهای خاصی از هفته به بانوان اختصاص داده شده است که این مسأله باعث شده طرفداران بسیاری در میان خانم‌ها داشته باشد. بنابراین همین مسأله باعث شده است که ساخت و ساز  ساختمان‌های بلند در اطراف پارک اوشن ممنوع باشد. همچنین  هواپیماها نیز حق پرواز در حریم هوایی پارک اوشن را ندارند. بنابراین می‌توان گفت که تمام جوانب در نظر گرفته شده و دیگر جای هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

cdacbc0d 1e3a 4eaa 99a8 9611ad020f78 | • درناتریپ ✈️

رایدهای پارک آبی اوشن

حالا وقت آن رسیده است که با قسمت‌های مختلف این تم‌پارک آبی جذاب آشنا شویم. از این میان سرسره‌ی پیچالوب را می‌توان نام برد که یکی از بلندترین سرسره‌های منطقه است که ارتفاع آن به 24 متر می‌رسد. رایدها و استخرهای مختلف که هر کدام ویژگی خاصی دارد و می‌توان آن‌ها را به سه بخش رایدهای آرام، رایدهای تند و رایدهای هولناک دسته بندی کرد.

رایدهای آرام

این رایدها و استخرها در واقع برای ایجاد محیطی آرام و مفرح در کنار رایدهای پرهیجان طرحی شده اند. راشن ریور یک رودخانه‌ی مصنوعی است و گرداگرد تم‌پارک جریان دارد. شما می‌توانید با سوار شدن بر تیوب، همراه با جریان رودخانه فضای سرگرم‌کننده پارک را با آرامش بگردید و برای رایدهای هیجانی‌تر تجدید قوا کنید.

Russin river 2 | • درناتریپ ✈️
Russian River

راید برکو سرسره‌هایی است که مخصوص بچه‌ها طراحی شده‌اند تا ضمن ایجاد نشاط برای آنها، احساس امنیت بالاتری هم به خانواده‌ها بدهند. همچنین در این راید برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست کودکان، سایه‌بان در نظر گرفته شده است. عمق آن نیز حداکثر 0.3 متر است.

راید چالاب راید موردعلاقه‌ی کودکان است. چرا که دارای وسیله بازی دوش و سطل بزرگی است که وقتی پر از آب می‌شود واژگون شده و آب داخل آن روی کودکان تخلیه می‌شود. ارتفاع آن کمتر از 10 متر و حداکثر عمق آن 0.4 متر است.

آبی اوشن 15 | • درناتریپ ✈️
راید چالاب، راید مورد علاقه کودکان

از قسمت‌های آرام این تم‌پارکِ جذاب و مفرح استخرهای آن است. استخر آبان که استخر مخصوص بزرگسالان و  استخر آبتین که مخصوص نوجوانان است. استخر رابو نیز استخر آرامش مخصوص تم پارک آبی اوشن است و می‌توانید دقایقی را در آن به استراحت بپردازید و آماده تجربه هیجان تازه‌ای در تم پارک شوید. استخر دینگو هم یک استخر پلکانی است (Elevated Jacuzzi) که ویژگی های منحصر به فرد درمانی دارد.

رایدهای تند

رایدهای تند سرعت و ارتفاع بسیار زیاد و شیبی تند دارند. راید موجاب امکان تجربه موج‌سواری با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را برای شما فراهم می آورد. هنگام سوار شدن به رالی‌راید باید آماده‌ی یک مسابقه پرهیجان و متفاوت با سه نفر دیگر باشید. تشکچه مخصوص خود را بردارید و با فرمان شروع مسابقه، با سر روی سرسره‌ها به سمت پایین بیاید. برنده مسابقه کسی است که زودتر به پایین راید برسد.

در راید آناکوندا با همراهان خود سوار بر تیوب سه نفره شوید و مسیر 170 متری پر پیچ و خم راید را طی کنید. آناکوندا نام ماری عظیم‌الجثه است و ظاهر راید از آن الهام گرفته شده است.

آبی اوشن 6 | • درناتریپ ✈️
راید آناکوندا

راید دینگل این راید را باید دو نفره سوار بر تیوب استفاده کنید. از بالای برج داتیس و ارتفاع 12 متری، پس از طی یک شیب تند وارد قسمت آونگی سرسره خواهید شد و طی حرکتی رفت و برگشتی درون استخر پرتاب می‌شوید.

از برج داتیس که بالا بروید راید دیگری که منتظر شماست گرداب است. سرسره‌‌ی تند و تیزی شما را به کاسه‌ ای بسیار بزرگ هدایت می‌کند و همراه جریان آبی گرداب مانند در اثر نیروی گریز از مرکز در این کاسه چند دور خواهید چرخید و به درون استخر سقوط خواهید کرد.

Gerdab ride | • درناتریپ ✈️
راید گرداب

لذت تجربه ساحل و موج در تم‌پارک آبی اوشن با دریاچه سونامی فراهم شده است. ساحلی با طول 48 و عرض 80 متر و موج‌هایی که از موج‌ساز به سمت شما می‌آیند ترکیب خوشایندی برای شما فراهم می‌کنند تا زیر آسمان آبی جزیره کیش لحظات مفرح و لذت‌بخشی داشته باشید.

راید مارپیچ،همان‌طور که از نامش پیداست، دارای چند سرسره و مسیری با پیچ و خم‌های ناگهانی است و شما سوار بر تیوب از بالای برج حرکت کرده و بعد از طی این مسیر وارد استخر می شوید.

مارپیچ | • درناتریپ ✈️
راید مارپیچ

رایدهای هولناک

در این رایدها هیجان به اوج خود می‌رسد و در واقع قسمت پرماجرای تفریح آبی تان اینجاست؛ تجربه‌ی یک هیجان هولناک در فضایی با ایمنی کامل؛ چیزی که هرکسی را به وجد می‌آورد.

اگر می‌خواهید لذت سقوط آزاد از برج خورشید، مرتفع‌ترین برج تم‌پارک آبی اوشن، با منظره‌ای فوق‌العاده از آسمان و دریا را با سرعت خیره‌کننده 12 متر بر ثانیه و مسیری عجیب و غریب تجربه کنید، پیچالوپ را از دست ندهید.

راید آدرنالین نیز به‌گونه‌ای است در آن آدرنالین خون تان به بیشترین حد ممکن می‌رسد. سقوط آزاد مستقیم از بالای برج خورشید به استخر شجاعت شما را می طلبد.

منبع ویکی پدیا تم پارک آبی اوشن
پیام بگذارید