برج ایفل کیش!!

شهر کیش یکی از شهرهای محبوب برای گردشگری در میان ایرانیان و حتی خارجیانی است که ایران را برای سفر انتخاب می کنند. این شهر میزبان موقعیت های فرهنگی و گردشگری متعددی است و سالیانه بیش از یک میلیون مسافر را میزبانی می کند. برج ایفل کیش یکی از تازه ترین بناهایی است که با الهام از برج ایفل فرانسه ساخته شده و بر محبوبیت این جزیره افزوده است. اگر تا به حال به شهر کیش سفر کرده اید حتماً این برج را از نزدیک به تماشا نشسته اید.

برج ایفل کیش

مشخصات برج ایفل در کیش

خوب همانطور که گفتیم برج ایفل کیش شبیه سازی شده از برج ایفل فرانسه است اما مقیاس آن به یک دهم برج ایفل فرانسه هم نمی رسد. ارتفاع این برج  30 متر است و در طول شب چراغ های متعددی بر روی آن خودنمایی می کنند و  باعث می شوند گردشگران خارجی و داخلی برای تماشای این زیبایی به سمت بازار پردیس روانه شوند.برج ایفل کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ساخته شده است. به گفته سازندگان این بنا، بیش از 32 هزار پیچ و مهره در ساخت برج به کار رفته و همین امر بر مقاومت آن در برابر خطرات طبیعی همچون باد و رانش افزوده است.

000000000 1 | برج ایفل کیش • درناتریپ ✈️

هدف از ساخت برج ایفل

جالب است بدانید که برج ایفل کیش با هدف ایجاد جاذبه ای جدید در نوع تبلیغ و مارکتینگ با نوآوری و خلاقیت خاص ساخته شده است. از طرفی دیگر ساخت نماد برج ایفل فرصتی برای جذب گردشگر به سمت بازار پردیس یک محسوب می شود. بد نیست بدانید که ایجاد چنین نمادهایی در کشور های مختلف و مناطق توریستی را کاری مرسوم و متداول است.

l scaled | برج ایفل کیش • درناتریپ ✈️

تفاوت برج ایفل کیش با ایفل فرانسه

همانطور که گفته شد این برج به عنوان نمادی از برج ایفل فرانسه می باشد پس به طبع تفاوت های بسیار زیادی در این زمینه دارد به برخی از تفاوت های این دو در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • مقایسه فضای داخلی برج ایفل اصلی با برج ایفل کیش

برج ایفل فضای داخلی کافی دارد و به گونه ای است که نمایشگاهی بزرگ در آن قرار دارد و همچنین بازدید کنندگان این برج می توانند با استفاده از آسانسور به طبقه های بالایی بروند ولو اینکه برج ایفل کیش چندان فضای بزرگ داخلی ندارد و همچنین مجهز به آسانسور نمیباشد و فقط تعداد کمی از افراد می توانند از فضای داخلی آن بازدید کنند.

2560 1200x600 1 | برج ایفل کیش • درناتریپ ✈️

  • ارتفاع برج ایفل اصلی در برابر برج ایفل کیش

ارتفاع برج ایفل بسیار بیشتر از برج ایفل کیش می باشد و می توانیم بگوییم که برج ایفل کیش یک دهم برج فرانسه می باشد، زیرا برج ایفل دارای 323 متر ارتفاع می باشد که در کنار رود سن در شهر پاریس قرار دارد اما ب ایفل کیش، با 32 متر ارتفاع که یک دهم ارتفاع برج اصلی می باشد که در پر رفت و آمدترین مناطق کیش و در کنار بازار پردیس واقع شده است.

بررسی استحکام برج ایفل کیش

برج ایفل کیش
برج ایفل کیش

این برج توسط مهندسان و طراحان ایرانی ساخته شده است به همین دلیل تمامی عوامل فنی مانند صاعقه گیر، نصب میله ارت و رنگ آمیزی، با دوام بالای 250 میکرون که باعث استحکام هر چه بیشتر برج می شود در این برج به کار برده شده است و به همین دلیل این برج می تواند در برابر هرگونه باد، طوفان، زلزله آن هم در هوای شرجی جزیره کیش بسیار مستحکم باشد.

ساعت بازدید برج ایفل کیش

pizap.com15620417539551 | برج ایفل کیش • درناتریپ ✈️

در تمامی ساعات و هر روزه شما می توانید به دیدن این برج زیبا در جزیره کیش بروید، اما به دلیل نور پردازی زیبایی که برای این برج به کار رفته شده ما پیشنهاد میکنیم در شب از این برج بازدید کنید زیرا نمای برج ایفل کیش در شب نمای بسیار حیرت انگیزی دارد و می توانید عکس های بسیار زیبایی بگیرید.

برج ایفل کیش کجا قرار دارد؟

2020 11 16 131911 scaled | برج ایفل کیش • درناتریپ ✈️

برج ایفل کیش که طرح زیبای آن از برج ایفل فرانسه الهام گرفته شده است، در طول شب با وجود نور افشانی های متنوع از جاذبه های گردشگری دیدنی جزیره کیش محسوب می شود. در واقع برج ایفل کیش در محوطه بازار پردیس که از بزرگترین و محبوب ترین بازار های جزیره کیش با داشتن ۲۰۰ واحد تجاری است، قرار دارد و زیبایی خاصی به محوطه بازار بخشیده است.

پیام بگذارید