بررسی بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح و خرید

0

کیش ازجمله زیباترین شهرهای توریستی و گردشگری ایران است که در جنوبی‌ترین منطقه کشور واقع شده است. این جزیره زیبا در میان آب‌های خلیج فارس و در استان هرمزگان قرار دارد که به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فراوان، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. اگر برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات خود، جزیره کیش را انتخاب کرده‌اید، آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟ پاسخ به این سوال می‌تواند کمی دشوار باشد، زیرا بهترین زمان برای سفر به کیش با توجه‌به هدف سفر، بودجه و محدودیت‌های کاری مسافران متفاوت می‌شود. به همین دلیل در این مطلب به بررسی بهترین زمان مسافرت به کیش از جهات مختلف می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح و خرید تصویر 1 | • درناتریپ ✈️

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین زمان سفر شما به جزیره زیبای کیش تاثیر دارد، آب‌وهوای این شهر در فصل‌های مختلف سال است. کیش به خط استوا و کشورهای عربستان و امارات نزدیک است و این موقعیت مکانی باعث شده است که آب‌وهوای این شهر در اغلب روزهای سال گرم و مرطوب باشد. میانگین دمای کیش در فصل گرم سال، 32 درجه سانتی‌گراد و در روزهای عادی، 27 درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل بهترین زمان مسافرت به کیش با فاکتور آب‌وهوا، فصل خنک سال است. توصیه می‌شود از اواخر دی ماه تا اواسط فروردین ماه را برای سفر به جزیره زیبا و شگفت‌انگیز کیش درنظر بگیرید. در این بازه زمانی هوا نه سرد است و نه گرم و درعین حال از رطوبت شدید نیز خبری نیست.

بهترین زمان برای سفر به کیش از نظر هزینه

همان‌طور که می‌دانید کیش ازجمله مقاصد گردشگری پرتردد و پرطرفدار در ایران است که سفر به آن نیاز به بودجه کافی دارد. اگر قصد دارید یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به کیش را تجربه کنید، توصیه می‌شود ایام کم رفت‌وآمد را انتخاب کنید. زیرا کیش در زمستان و تعطیلات عید نوروز خیلی شلوغ و درعین حال گران است. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای کسانی که می‌خواهند هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند، خرداد تا اواخر تابستان است. در این بازه زمانی به دلیل حضور کم گردشگران، قیمت بلیط هواپیما، هتل، امکانات تفریحی و … کمتر از روزهای شلوغ است.

هزینه سفر به کیش در برخی از ماه‌ها کمتر است که هر کدام دلایل خاص خود را دارد، ازجمله:

  • اواسط تیر ماه تا اواخر مرداد ماه
  • ایام ماه مبارک رمضان
  • ایام ماه محرم
  • اوایل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس
  • بعد از تعطیلات نوروزی (15 فروردین به بعد) به دلیل شروع مشغله‌های کاری

بهترین زمان مسافرت به کیش از نظر خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما از مهم‌ترین کارهایی است که برای سفر به کیش باید انجام دهید. همچنین بلیط هواپیما به‌دلیل قیمت بالا، قسمت قابل توجهی از هزینه‌های سفر شما را شامل می‌شود. از آنجایی که در فصل تابستان، تقاضا برای سفر به کیش کاهش می‌یابد، شرکت‌های چارترکننده، بلیط‌های هواپیما به سمت کیش را به‌صورت قابل توجهی ارزان می‌فروشند. بنابراین اگر می‌خواهید مبلغ کمی برای خرید بلیط هواپیما بپردازید، بهترین زمان سفر به کیش از این نظر، شامل فصل‌های گرم سال مانند تابستان است.

بهترین زمان سفر از نظر رزرو هتل کیش

انتخاب و رزرو هتل یکی دیگر از اقدامات اصلی شما برای سفر به کیش محسوب می‌شود. برای رزرو هتل کیش گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید با توجه‌به بودجه و سلیقه خود بهترین آنها را انتخاب کنید. اما باید این کار را پیش از شروع سفر انجام دهید و موقعیت مکانی و امکانات رفاهی و تفریحی هتل موردنظر را به‌خوبی ارزیابی کنید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح و خرید تصویر 2 | • درناتریپ ✈️

 

قیمت هتل در پیک شلوغ و پرتردد از نظر حضور گردشگر در جزیره زیبای کیش، به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. بنابراین اگر قصد دارید در بهترین زمان و فصل که شامل زمستان و اوایل بهار است، به کیش بروید باید بودجه قابل توجهی را برای رزرو هتل درنظر بگیرید. اما اگر قصد دارید سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید، باید بدانید که مانند بلیط هواپیما، قیمت هتل‌های کیش در تابستان و ایامی مانند محرم و ماه رمضان، کمتر از روزهای شلوغ و پرگردشگر است. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که برای رزرو هتل در کیش در هر فصل یا زمانی از سال، بهتر است به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و به مقایسه امکانات و خدمات هتل‌های معروف کیش بپردازید.

بهترین زمان مسافرت به کیش برای حضور در جشنواره ها

بسیاری از افراد با هدف حضور در رویدادها و جشنواره‌های مهیج به کیش سفر می‌کنند. بهترین زمان برای سفر به کیش برای این دسته از افراد، فصل تابستان است. زیرا هر ساله شاهد برگزاری انواع جشنواره‌ها، رویدادها و تورهای کنسرت در جزیره زیبا و شگفت‌انگیز کیش هستیم. اواسط تیر ماه تا اواسط شهریور ماه، بهترین زمان برای حضور در جشنواره‌های تابستانی کیش است. برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رویدادهای تابستانی کیش که می‌توانید با حضور در آنها، لحظات مهیج و مفرحی را تجربه کنید شامل موارد زیر است:

  • مسابقات هیجان‌انگیز رالی که به‌صورت خانوادگی برگزار می‌شود.
  • برگزاری جنگ‌ها و تئاترهای شاد و دیدن استندآپ کمدین‌های معروف برای کسانی که عاشق طنز و شادی هستند.
  • تجربه بهترین شرایط خرید پوشاک و اقلام دیگر با جشنواره‌های تخفیف تابستانه که در بهترین مراکز خرید کیش برقرار می‌شود.
  • کسانی که اهل موسیقی هستند، می‌توانند در کنسرت خوانندگان مطرح ایرانی و بین‌المللی حضور پیدا کنند.
  • جشنوراه کودکان و نوجوانان، جشنواره‌های سلامت محور پرتخفیف که در آن از خدمات ارزان درمانی و بهداشتی بهره‌مند خواهید شد، از دیگر رویدادهای تابستانه کیش محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر از نظر خرید تور کیش

همان‌طور که می‌دانید، کیش از گردشگرپذیرترین مقاصد توریستی در ایران است، و به همین خاطر آژانس‌های مسافرتی برای خدمت‌رسانی به مسافران این جزیره، تورهای مفرح و مجهزی را برگزار می‌کنند. اگر قصد دارید با تورهای گردشگری به جزیره زیبا و شگفت‌انگیز کیش سفر کنید، گزینه‌های مختلفی پیش‌روی شما قرار خواهد گرفت. اما باید بدانید که همه‌ی تورها خدمات یکسانی ارائه نمی‌دهند. بنابراین بهتر است برای خرید تور کیش به بهترین و معتبرترین سایت‌ها مراجعه کنید.

مطمئنا این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است که بهترین زمان برای سفر به کیش با تورهای گردشگری، چه زمانی است. پاسخ به این سوال کمی دشوار است، زیرا آژانس‌های مسافرتی و گردشگری در هر فصلی از سال تورهای کیش را برگزار می‌کنند، اما تعداد تورهای برگزار شده در فصل‌های پرتردد و شلوغ کیش مانند زمستان و ایام عید نوروز بیشتر از دیگر زمان‌ها است. بنابراین در هر فصلی از سال می‌توانید با تورهای گردشگری به کیش سفر کنید.

بهترین زمان سفر به کیش برای انجام تفریحات آبی

مگر می‌شود به کیش بروید و از انجام تفریحات آبی و بازی‌های دریایی غافل شوید. به جرات می‌توان گفت که اکثر گردشگران برای گذران اوقات خوش در کنار ساحل کیش و انجام تفریحات دریایی به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. اگر عاشق بازی‌های آبی و تفریحات ساحلی هستید، بهترین زمان برای سفر به کیش، فصل بهار و تابستان است. شاتل‌سواری، غواصی، پاراسل، قایق‌سواری، جت اسکی، کشتی‌های تفریحی و جزیره‌گردی، تمام آن چیزی است که می‌توانید در فصل گرم سال به آن دست پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح و خرید تصویر 3 | • درناتریپ ✈️

سخن پایانی

کیش از پرطرفدارترین و زیباترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران است که هر ساله میزبان توریست‌های داخلی و خارجی زیادی است. بهترین زمان سفر به کیش، مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که باید پیش از سفر به آن فکر کنید. زیرا بهترین زمان برای مسافرت به کیش به عوامل مختلفی مانند بودجه، سلیقه شما در انجام تفریحات و همچنین هدف شما از سفر به این جزیره زیبا بستگی دارد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی بهترین زمان برای سفر به کیش از جنبه‌های مختلف پرداختیم تا به این شکل بتوانید مناسب‌ترین زمان را برای گذران اوقات فراغت خود در این جزیره شگفت‌انگیز انتخاب کنید.

منبع: وبلاگ اقامت 24

پیام بگذارید