کویرنوردی و نکات سفر به کویرهای ایران

در روز های سرد پاییز و زمستان مقصد مسافرات ها به سمت کویر است. کویر نوردی در ایران یکی از جذاب ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات در این زمان می تواند باشد، البته در گرمای سوزان تابستان گرچه در کویر خبری نیست اما در فصول سرد باید مراقب شب های سرد کویر و بیابان ها بود. سفر به کویر شما را با دنیایی متفاوت تر و هیجان انگیزتر از مکان های قبلی که سفر کرده اید آشنا می کند. اگر مسحور زیبایی و متفاوت بودن آن شوید به راحتی نمی توانید از آن بگذرید.

| کویر نوردی • درناتریپ ✈️

حدود یک چهارم مساحت ایران را کویر و بیابان تشکیل می دهد، که بهترین کویر های ایران می توان: کویر حاج علی قلی دامغان، کویر مرنجاب، کویر مصر، کویر حلوان، طبس، کویر ورزنه، کویر ریگ زرین، کویر ریگ جن و کویرخور و بیابانک نام برد. کویرهای به نامی که برای یکبارهم شده نام آن ها را خوانده اید. کویر مصر که از آن نام برده ام در نزدیکی استان اصفهان قرار دارد، کویری پهناور و زیبایی که دارای مناظری است و شما بسیار جذب خود می کند. کویر مرنجاب نیز در نزدیکی کاشان در حاشیه دریا نمک قرار گرفته است که اکثر نمادهای کویری از: رمل و درختچه های بیابانی تا کاروانسراها را در خود جای داده است بی شک لحظات متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به هرحال سفر به کویر می تواند بسیار لذت بخش و پر از خاطره رقم بخورد و می تواند تلخ ترین تجربه سفر به کویر را نیز رقم بزنید و این فقط بستگی به شما و برنامه و اصولی است که شما باید رعایت کنید و ما نیز به اختصار به آن خواهیم پرداخت.

102254 | کویر نوردی • درناتریپ ✈️دانستنی های سفر به کویر

کویر از آن مناطقی است که باید حتما گروهی سفر کرد و حتما اگر برای بار اول سفر می کنید با تورهای گردشگری که تجربه چندین بار سفر به کویر را دارند سفر کنید. کویر را به آفتاب مستقیم آن می شناسیم برای همین بهتر از لباس هایی بپوشید که کل بدن شما را بپوشاند تا دچار خشکی پوست و آفتاب سوختگی آن نشوید، و حتما از لباس مخصوصا شلوار گشاد و دارای جیب به تن کنید. کفش مناسب برای سفر به کویر نیز پوتین است چرا که از نیش مار و… در امان نگه می دارد و به زانو های شما کمک می کند قدم های بهتری بردارید. به هیچ عنوان پا برهنه در کویر راه نروید.

17 3 21 1574216 | کویر نوردی • درناتریپ ✈️

 

بستن کوله برای سفر به کویر

پس از رعایت کردن مطالب فوق نوبت به بستن کوله است برای سفر به مناطق کویری و بیابانی که باید در کوله خود حنما وسایلی نظیر: کرم ضد آفتاب، چراغ قوه، کیسه خواب، غذای کنسروی، میان وعده سبک، طناب، پاوربانک، قطب نما و همراه داشتن یک دوربین عکاسی برای ثبت زیبایی ها در کویر نوردی خالی از لطف نیست.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

dasht e lut 02 | کویر نوردی • درناتریپ ✈️

بهترین زمان برای سفر به کویر

بهترین زمان در فصل پاییز همچنین دو ماهه اول فصل بهار می باشد. چرا که در دیگر ماه های سال گرمای کویر و بیابان بسیار طاقت فرسا می باشد و لذت سفر را پایین می آورد. فصل زمستان نیز به خاطر سرمای خشک و سرد بودن شب های آن مناسب نیست.

hotelmikham 2 59 | کویر نوردی • درناتریپ ✈️

نکات ضروری

داشتن آب جزء ضروریات سفر به کویر است، هر فردی در طول روز 4 لیتر آب مصرف می کند و به چشمه موجود در کویر اطمینان نکنید چرا که امکان دارد خشکیده باشند. آسوده و آرام قدم های خود را بردارید. به چشمانتان اطمینان نکنید چرا ممکن است شما مسیری را 3 کیلومتر حدس بزنید در مواقع بالای 15 کیلومتر باشد. سعی کنید جنس لباستان کتان باشد. در مسیر حتما استراحت کنید و بدون برنامه ریزی اقدام نکنید. از شب های زیبا و ستاره های درخشان کویر غافل نشوید.

Desert Shahdad Kerman | کویر نوردی • درناتریپ ✈️

برای آشنایی بیشتر در مورد کویر و کویر نوردی مقالات مهمترین نکاتی که باید در کویر گردی رعایت کنید و وسایل مورد نیاز در کویر را مطالعه فرمایید.
پیام بگذارید