با نقشه و مسیریاب نـشـان؛ مسیر خود را نشان کنید

در مطالب گذشته مطالب جسته و گریخته به معرفی برنامه هایی کاربردی برای گردشگران پرداخته ایم اما اکنون قصد کردیم با اضافه یک دسته بندی جدید به نام سفراَپ به صورت تخصصی به معرفی و نقد و بررسی برنامه های کاربردی در حوزه ی گردشگری بپردازیم.

در اولین مطلب از این سری مطالب به سراغ اپلیکیشن نشان؛ نقشه و مسیریاب ایرانی و پرطرفدار و کاملا کاربردی رفته ایم. مطمئناً همه ما ها در سفرهایمان از برنامه های مسیریابی مثل گوگل مپس یا ویز استفاده کرده ایم. اما حالا وقت این است که از شاهکار جوان های کشورمان استفاده کنید.

مسیرباب نشان

شاید کمی اغراق آمیز به نظر می رسد ولی طی چند سال گذشته چندین برنامه مسیر یاب به اصطلاح ایرانی را دیده ام که آمده اند ولی اثری از آن ها باقی نمانده. نشان برنامه ایست که تا امروز چیزی بیشتر از 2 میلیون کاربر فعال دارد و نشان استقبال عمومی از آن مخصوصا در بازار کوچکی مثل ایران است. نشان برنده ی جایزه ی بهترین اپلیکیشن موبایل در جشنواره وب موبایل ایران در سال 97 شد. پس راحت بگویم نشان چیزی از بقیه ی بهترین اپلیکیشن ها خارجی ندارد و حتی در مواردی امکاناتی به شما ارائه می دهد که عمرا یک اپلیکیشن خارجی ارائه بدهد. 😉

قابلیت های برنامه نشان

ویژگی های نشان

  • نقشه ایران به همراه بیشترین جزئیات و ترافیک آنلاین
  • سخنگوی فارسی با قابلیت بیان نام خیابان‌ها برای بی‌نیاز شدن از مشاهده‌ی نقشه
  • پیدا کردن مکان‌های عمومی اطراف مانند رستوران، پمپ بنزین، خودپرداز، هتل و …
  • امکان جستجو بدون نیاز به تایپ (تشخیص گفتار فارسی)
  • مسیریابی با در نظرگرفتن طرح‌های ترافیک و زوج و فرد برای کنترل عدم ورود ناخوداگاه به داخل طرح ‌ها (تهران، مشهد،‌ اصفهان)
  • قابلیت انتخاب مسیر سرراست در تنظیمات مسیریابی
  • هشدار حضور پلیس، دوربین کنترل سرعت، تصادف و ترافیک
  • مسیریابی و پیشنهاد هوشمندانه با استفاده از سیستم حمل و نقل عومی (اتوبوس، مترو، تاکسی)
  • نمایش دست اندازها، تصادفات، و ترافیک مسیر با استفاده از قابلیت گزارش های مردمی

همانطور که می بینید نشان از امکاناتی مثل تشخیص طرح زوج و فرد ، مسیر یابی با سیستم حمل و نقل عمومی ، تشخیص وضعیت ترافیکی و سیستم گزارش های مردمی برای پلیس، تصادفات، دست انداز هاو… دارد که این قابلیت را به این برنامه می دهد که خود را هم رده برنامه های مسیریاب خارجی باشد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

مطمئناً هر چه جامعه ی کاربران این برنامه بیشتر باشد اطلاعات دقیق تر و بیشتری به خاطر مشارکت کاربران ارائه خواهد داد. خوشبختانه نشان از رابط کاربری قابل درک و ساده ای دارد. همچنین حالت تیره در رابط کاربری یکی از ویژگی هایی بود که به شخصه خوشحالمان کرد.

نشان امکان دانلود و استفاده آفلاین را برای شما فراهم می کند و می توانید با یکبار دانلود نقشه مسیر خود به خیال راحت و بدون ترس پایان یافتن اینترنت یا نبود پوشش اینترنت در مناطق مختلف به مسیریابی بپردازید.

طی تجربه های یک ماهه ما در استفاده از این برنامه پاسخگوی نیاز های روزانه است. و به راحتی می توانید به آن اعتماد کنید. خوشبختانه این برنامه به پختگی رسیده و در اکثر اوقات شما را از بهترین راه ممکن را به شما نشان می دهد.

البته که هنوز ویژگی هایی هست که تیم نشان باید به آن توجه کنند. یکی از ضعف های برنامه ضعف اطلاعات در شهر ها و مسیر های کوچک که است. در بعضی از شهرهای کوچک نشان اطلاعاتی از خیابان ها و یا در موارد نقشه ها ناقص هستند.

نقشه های نشان گاهاً در شهر های کوچک ناقص هستند.

تا زمانی که در شهرهای بزرگ و جاده های پرتردد هستید مشکلی پیش نمی آید. البته این مورد برای  برای کسانی که قصد سفر به نقاط نا آشنا را دارند کمی آزار دهنده است. از نظر دایرکتوری مکان های گردشگری نشان از خود عملکرد مطلوبی دارد. ولی در این مورد همچنان گوگل مپس همچنان کاملترین نقشه برای پیدا کردن مکانی های دیدنی و گردشگری است.

زمانی که یک گردشگر بدون خودرو هستید اهمیت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی چندین برابر می شود. قابلیت مسیریابی و طی مسیر با استفاده از خطوط اتوبوس مترو و… به شما کمک می کند در شهرهای نا آشنا مسیرتان را پیدا کنید. البته که این قابلیت در شهر های بزرگ قابل دسترس است.

جمع بندی

در کل نشان یک مسیر یاب قابل احترام و در نوع خود منحصر به فرد با قابلیت های عالی است. اگر قصد استفاده نشان به عنوان یک مسیریاب برای کاربری های روز مره را دارید نشان یکی از بهترین گزینه هاست. ولی به عنوان یک نقشه و مسیریاب برای کاربری های گردشگری چندان شش دانگ و کامل نیست. و گاهاً در مناطق نا آشنا ممکن است دستتان را درحنا بگذارد. البته که ما به این آگاهی داریم که نشان در کاربری اصلی خود بسیار در خور احترام است و تولید کنندگان آن را برای کاربری های مورد انتظار ما توسعه نداده اند. ولی ما همچنان امیدوار هستیم تا یک نقشه و مسیریاب وطنی برای پایان سلطه گوگل مپس بر کاربری های گردشگری توسعه داده شود.

منبع نشان
پیام بگذارید