پیرغار | استان چهارمحال و بختیاری

آیا تا به حال به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده اید؟

چهارمحال و بختیاری از آن استان هایی است که جذابه های تاریخی و طبیعی از آثارهای باستانی، خانه های سردار های بزرگ تا چشمه ها، غارها و… را در خود جای داده است. پیرغار از جاهای طبیعی و تاریخی این استان سرسبز است که مسافران زیادی را به سمت خود کشانده است، لبته که وقت گذاشتن برای سفر به این نقطه گردشگری ارزش زیادی دارد. پیرغار مکانی بود که وقتی برای بار اول دیدن کردم مرا مجذوب خود کرد و من را وسوسه می کند که بار دیگر به خبطه مردمان خوب فارسان، استان چهارمحال بختیاری سفر کنم و نه تنها پیرغار بلکه مکان های دیگری که بازدید کرده ام بار دیگر دیدن کنم.

scaled | • درناتریپ ✈️

 

پیرغار

این مکان دیدنی در شش کیلومتری شهر فارسان روستای ده چشمه، در سی و هشت کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در کوهپایه های زاگرس خود را جای داده است. وجود کتیبه هایی به خط نستعلیق معروف به جای مانده که به دستور خسروخان سردار ظفربختیاری حک شده است. موضوع این کتیبه زیبا مربوط به شرح لشکرکشی بختیاری ها به اصفهان و تهران است و نقش سرداران بختیاری در سرکوبی استبداد صغیر و سقوط محمدعلی شاه در واقعه مشروطیت است.
وجود چشمه های جوشان باعث جاری شدن آب رودخانه به پایین دست این غار شده است، لذتی که در شستن دستان با آب سرد این رودخانه و صدای شرشر آبی که وجود دارد هر فردی را به وجد می آورد. سایه سار درختان بلند قامت پایین دست این غار شما را برای ساعاتی دعوت به آرامش و استراحت و خوردن چای داغ می کند. آش دوغ محلی، بی شک از خوشمزه ترین آش های این منطقه است که مهمان سفره های شما برای صرف وعده ناهار خواهد شد.

پیرغار2 scaled | • درناتریپ ✈️
زمان سفر

من درفصل تابستان، مردادماه به این منطق سفر کرده ام، شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که وسط تابستان و گرمای هوا؟ نه دوست عزیز! بهتر است بگویم این منطقه زیبا وسط تابستان خنکی خود را دارد و شما کمترین گرما را حس خواهید کرد، به هرحال فصول بهار و تابستان فرصت مناسبی است که شما به پیرغار وهمچنین استان چهارمحال و بختیاری و دیگر شهرهای آن سفر کنید.

پیر غار | • درناتریپ ✈️
به استان چهارمحال و بختیاری سفر کنید…

به شهر زیبا و خنک فارسان، روستای ده چشمه حرکت کنید و از جذابه ی طبیعی و تاریخی پیرغار دیدن کنید.
شما را با دیگر مکان هایی که در این استان دیدن کرده ام، آشنا خواهم کرد.

پیام بگذارید