پارک موزیکال ولیعصر تبریز ؛ تجربه یک شب نشینی شاد

پارک موزیکال ولیعصر تبریز یکی از پارک های زیبا و جوان پسند است که جان می دهد برای شب نشینی و لذت بردن از موسیقی و آب نمای هوشمندش. با ما همراه باشید تا با پارک ولیعصر تبریز به عنوان یکی از جاهای دیدنی تبریز بیشتر آشنا شوید.

بوستان پارک موزیکال ولیعصر تبریز از نمای بالا

معماری پارک ولیعصر تبریز

پارک ولیعصر در قسمت شرقی شهر تبریز، در منطقه زعفرانیه، در بلوار ولیعصر و در کنار پارک باغلار باغی و با سبک باغ های ایرانی و معماری ایرانی اسلامی ساخته شده.

مهمترین جز باغ های ایرانی یعنی آب و حوض های متعدد را در خود جای داده است. در واقع در بوستان ولیعصر تبریز از جهات مختلف آب راه ها و چهل حوضچه ی کوچک میان راهی دارد که همگی به مرکز بوستان و آب نمای اصلی منتهی می شوند.

آبنمای موزیکال پارک ولیعصر

همانطور که گفته شده در مرکز پارک ولیعصر آبنمایی موزیکال و هوشمند قرار دارد که آب آن از آبراه های اطراف پارک تأمین می شود. پروژه هوشمند سازی این آب نما در بهمن ماه سال ۹۰ صورت گرفت. این آبنما کاملاً هوشمند است و با توجه به موسیقی ( بیشتر  موسیقی ترکیِ آذری) عملیات رقص آب را انجام می دهد.

پارک موزیکال تبریز

این آب نما متشکل از ۱۲ لوله آب پاش با ۱۱۰ خروجی آب و ۵ آب پاش مرتفع در قسمت میانی استخر و ۱۰۰ آب پاش ثابت لیزری در چهار گوش حوضچه مرکزی می باشد. زیبایی و رنگ های متنوع این آب نما باعث شده این مکان تبدیل به یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در تبریز باشد.

آلاچیق ها

اطراف حوضچه اصلی پارک ولیعصر آلاچیق های آجری بسیار زیبا با سقف های کروی شکل و گنبد مانند ساخته شده تا بتوانید ساعتی را بدون دغدغه از این منظره زیبا لذت ببرید.

در اطراف این قسمت فست فود ها و رستوران هایی قرار دارند که می توانید برای صرف غذا یا صبحانه هم استفاده کنید.

 

 

فضای سبز

علاوه بر زیبایی های سیستم آب نما و حوضچه های پارک این پارک دارای فضای سبز زیبای نیز هست. در این پارک انواع گونه های رز و نسترن و شمشاد و کاج و سرو و یاس زرد و زرشک و گلهای فصلی پارک ولیعصر را به یکی از سرسبزترین پارک های تبریز تبدیل کرده است.

آدرس و راه ارتباطی پارک موزیکال ولیعصر تبریز

آدرس :آذربایجان شرقی – تبریز بلوار ولیعصر، روبروی داد گستری
منبع وب سایت شهرداری تبریز
پیام بگذارید