واچر بلیط هواپیما؛ واچر هتل؛ که می گویند یعنی چی؟

واچر بلیط؛ واچر هتل و کلا هر کلمه ای که در آن باشد جزء آن اصطلاح هایی است که بیشتر مسافران خارجی با آن مواجه می شوند و معنایی بسیار ساده دارد. با درناتریپ همراه باشید تا به سوالاتی مانند واچر بلیط هواپیما چیست؟ واچر هتل چیست؟ شماره واچر چیست؟ پاسخ دهیم.

معنای لغوی واچر چیست؟

لغت نامه ها واچر را اینگونه معنا می کنند:

واچر (به انگلیسی: Voucher) یک کوپن یا سند هزینه های است که در ازای پرداخت مبلغی برای هر معامله ای که ارزش پولی دارد انجام می شود.

شاید معنای بالا کمی پیچیده باشد ولی واچر آنقدر ها هم پیچیده نیست مخصوصاً در صنعت گردشگری. در واقع واچر در صنعت گردشگری به معنای رسید خرید است. شما به ازای خرید هر چیزی باید یک رسید خرید یا واچر دریافت کنید که می تواند به صورت الکترونیکی و یا فیزیکی باشد.

واچر بلیط چیست؟

هر بلیطی که شما می خرید یک رسید یا واچر دارد که دارای یک شماره یا شناسه ی یکتاست که در اصطلاح به آن شماره ی واچر بلیط می گویند. برای مثال اگر شما یک بلیط هواپیما می خرید به شما یک واچر داده می شود که به آن واچر بلیط هواپیما یا واچر هواپیما می گویند. که در آن شماره ای برای شناسایی بلیط هواپیمای شما درج شده که در اصطلاح شماره واچر بلیط هواپیما می گویند.

واچر هتل چیست؟

واچر هتل چیست؟

واچر هتل رسید رزرو موفق اتاق شما رد هتل مورد نظر است. واچر هتل نیز مانند واچر بلیط شامل مشخصات شخصی و ویژگی های اتاق رزرو شده ی شماست. واچر هتل نیز بسته به روش رزرو هتلتان می تواند الکترونیکی یا فیزیکی باشد.

واچر بلیط چیست

واچر یا رسید الکترونیکی به چه معناست؟

بسیاری از مسافران بلیط و یا هتل خود را به صورت آنلاین و از وبسایت ها تهیه می کنند. این وب سایت ها در فرآیند خرید ایمیل یا شماره تلفن شما را دریافت میکنند پس از پرداخت هزینه و نهایی شدن خرید وب سایت فروشنده واچر یا رسید خرید شما را به ایمیل یا به صورت پیامک برای شما ارسال می کنند. شما می توانید این واچر های صادر شده را  پرینت یا همان چاپ کنید. واچر الکترونیکی هیچ تفاوتی در اطلاعات یا جزئیات با واچر فیزیکی نداردو تنها تفاوت آن صدور آنلاین آن است.

 

واچر و شماره واچر به چه دردی می خورد؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد. این رسید اولاً نشان دهنده ی خرید بلیط یا رزرو هتل شماست. اما تنها کاربردواچر و شماره ی واچر این نیست. برای مثال زمان دریافت ویزا از سفارت خانه ها بسیاری از سفارت خانه ها پرینت واچر بلیط هواپیما و واچر هتل را در خواست می کنند. همچنین شماره ی واچر برای پیگیری آخرین وضعیت پرواز هواپیما به عنوان کارهایی که قبل از سوار شدن به هواپیما انجام می دهیم است. می توانید با این شماره از طریق وب سایت یا شرکت صادر کننده از آخرین وضعیت پرواز، تاخیر یا لغو پروازتان یا وضعیت هتلتان اطمینان حاصل نمایید.

امیدوارام استفاده کامل را از این مطلب برده باشید. برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات مسافرتی می توانید از سری مطالب دانشنامه سفر استفاده نمایید.

پیام بگذارید