قهوه خانه حاج علی درویش؛ کوچکترین قهوه خانه ایران

امروز می خواهیم شما را با یک قهوه خانه های متفاوت در تمام ایران آشنا کنیم. قهوه خانه ای که به اسم قهوه خانه حاج علی درویش شهرت یافته و در قلب بازار تهران جا گرفته و عنوان کوچکترین قهوه خانه ایران را با خود یدک می کشد.

قهوه خانه حاج علی درویش در بازار تنها به خاطر کوچک بودنش معروف نشده از مرام و معرفت صاحبان این قهوه خانه است که حالا گردشگران از کشورهای دور و نزدیک برای نوشیدن یک استکان چای کم باریک به این قهوه خانه کوچک می آیند.

کاظم | قهوه خانه حاج علی درویش • درناتریپ ✈️

در حال حاضر حاج کاظم پسر حاج علی درویش در این قهوه خانه را سرپا نگه داشته. از حاج کاظم همین را بگویم که خود را یک قهوه چی ساده معرفی می کند در صورتی که وقتی پای حرف هایش می نشینی عمق سخن هایش مجذوبت می کند. کار اصلی حاج کاظم این نیست ولی به خاطر خوشحال کردن پدر قهوه خانه را سرپا نگه داشته است.

تاریخچه قهوه خانه حاج علی درویش

از خود حاج کاظم که سوال می کنی داستان اینطور برایت تعرف می کند که

درسال ۱۲۹۷ این قهوه خانه به دست فردی به نام آقای شمشیری این قهوه خانه را افتتاح می کند. سال ۱۳۴۲ هم پدر من این قهوه خانه را می خرد. البته پدر من قبلاً توی همین قهوه خانه شاگرد بوده.

حالا این قهوه خانه صد سال است که به مردم و بازاریان چای می دهد. و در آستانه صد سالگی لقب کوچکترین قهوه خانه ایران لقب گرفته. اما قدمت این قهوه خانه حاج کاظم را از نوآوری باز نداشته و قهوه خانه حاج علی درویش در ایسنتاگرام نیز بسیار محبوب است.

ویژگی های جالب قهوه خانه

چایی هایی در انواع اقسام طمع ها و رنگ ها، جالبی داستان اینجاست که قیمت چایی بستگی به خودتان دارد. جمله جالبی روی یکی از تابلوهای قهوه خانه نوشته با این مضمون :قیمت چای برای شما ۵۰۰۰ تومان، برای بعضی ها ۲۰۰۰ تومان،برای بعضی ها ۱۰۰ تومان و… ،قیمت ها ربطی به توان مالی افراد ندارند.کیفیت و اندازه چای برای همه یکسان است.

قهوه خانه حاج علی درویش در تهران

تابلویی در ورودی وجود دارد که هر روز جمله پند آموزی روی آن نوشته شده است.  صندوقی هم در مغازه هست به اسم صندوق مولا که هر کسی دوست داشته باشد می تواند به حاج کاظم بگوید و مبلغی در صندوق مولا بگذارد. پول های صندوق مولا مستقیماً برای کمک به بچه های بهزیستی خرج می شود. حاج کاظم خودش می گوید ایده ی این صندوق از پدرم بوده و من فقط ادامه دهنده اش بودم.

قهوه خانه حاج علی درویش در بازار

ویژگی جالبتر این است که برای مشتریان ثابت قهوه خانه استکان های اختصاصی وجود دارد و این استکان ها با شماره از همدیگر متمایز می شوند.

حاج کاظم به مهمان های ویژه و خارجیش سکه هایی می دهد که یادگاری برای آن ها بماند و قهوه خانه حاج علی درویش در تهران را هرکجای دنیا که هستند فراموش نکنند.

همچنین حاج کاظم دفتری دارد که از مشتریانش می خواهد چیزی به یادگار در آن دفتر بنویسند تا ثبت شود در خاطرات این قهوه خانه در بازار تهران.

اینستاگرام این قهوه خانه هم دنبال کنندهگان زیادی دارد و حاج کاظم در استفاده از اینستاگرام خیلی ماهر است. این ویژگی مهم باعث باز شدن پای حاج کاظم به برنامه ی تلویزیونی در شبکه افق نیز شد.

?محل قهوه خانه حاج علی درویش

قهوه‌خانه حاج علی درویش در خیابان پانزده خرداد، راسته بازار بزرگ (بزازها)، پس از ورودی مسجد امام، پلاک ۷۸ قرار دارد.

 

?دسترسی

برای رسیدن به قهوه‌ خانه حاج علی درویش در بازار تهران می‌ توانید از مترو هم استفاده کنید. در ایستگاه مترو ۱۵ خرداد از مترو خارج شویدو حدوداً با ده دقیقه پیاده‌ روی به ورودی بازار بزرگ برسید. برای رسیدن به این قهوه‌ خانه باید از ورودی بازار بزرگ (بازار بزازها) وارد شوید. این ورودی روبروی خیابان ناصرخسرو قرار دارد. در این راسته با حدود ده دقیقه پیاده‌ روی و عبور از ورودی مسجد امام (که در سمت چپ شما قرار دارد) به پلاک ۷۸ و قهوه‌ خانه می‌رسید که در سمت راست شما و جنب مسجد عبدالله خان واقع شده است. اگر در پیدا کردن این قهوه‌ خانه با مشکل مواجه شدید نگران نباشید! از هر کسی سراغ قهوه خانه حاج علی درویش و یا سراغ خود حاج کاظم را بگیرید راهنماییتان می کند.

پیام بگذارید