آشنایی با ۲۰ مکان ترسناک ایران

هر انسانی تا کنون ترس را چه از لحاظ توهم، دیدن فیلم ترسناک یا رؤیا تجربه کرده است. اما مکان هایی در واقعیت وجود دارد که مو را به تن آدمی سیخ میکنند و برخی افراد جرات بازدید از آنها را ندارند. در این پست قصد داریم شما را با 20 مکان‌ ترسناک ایران آشنا کنیم که تجربه سفر با ترس را به همراه دارند. با درنا‌تریپ همراه باشید.

ترسناک ایران 8 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۱. جنگل جیغ

در مشهد، نزدیک روستای سربرج، جنگلی وجود دارد که به خاطر صداهای مرموز به جنگل جیغ مشهور است. علت این نام‌گذاری، صداهایی مشابه جیغ است که در شب‌ها شنیده میشود و این صداها مشابه صدای جیغ زنی است که در آتش می‌سوزد.

24733d1d 9434 4f19 be35 6caa85219ba9 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۲. گورستان انسان‌های بی‌دهان

این گورستان در نزدیکی مشکین‌ شهر در استان اردبیل قرار دارد و سر قبر‌های آن شبیه انسان‌هایی است که دهان ندارند. از ویژگی‌های ترسناک این بنا می‌توان به شکل سنگ‌ها و اندازه آن‌ها که بزرگ‌تر از اندازه انسان بوده و بین ۳ تا ۸ متر متغیر‌اند اشاره کرد.

5eccd08b 475a 4e43 a381 3a2e35d9d246 1 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۳. دره ارواح

کول خرسان یا دره ارواح در شهر دزفول قرار دارد. بازدید ازین مکان به افراد بدون سرپرست حرفه‌ای پیشنهاد نمیشود؛ چرا‌ که گذر از آن سخت است و افرادی در این مکان مفقود شده ‌که هیچگاه پیدا نشده‌اند.

bd662cd4 96e1 455e 9a50 b24ccaca487b | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۴. دودکش جن‌ها

قلعه‌ای در نزدیکی ماه‌نشان در استان زنجان است که به علت ساختار دودکش مانند و مرموز آن به دودکش جن‌ ها مشور است. این قلعه تقریبا از صخره‌ها به صورت طبیعی ساخته شده ولی دسترسی به برخی نقاط آن به علت تخریب بخش‌های از آن امکان‌پذیر نیست.

bcf5ebb1c782b95 img 5c474682b2a5b | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۵. غار قاتل

غاری در دل کوه که در ۱۲ کیلومتری شمال‌غربی کرمانشاه قرار دارد که با نام غار پراو یا غار قاتل شناخته میشود. این غار با عمق ۷۵۰ متر از عمیق‌ترین غار‌های جهان محسوب می‌شود که اجساد برخی از کوهوردان که سعی در کشف آن بوده‌اند مفقود شده و هیچگاه به بیرون آن منتقل نشده‌اند.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۶. گورستان نفرین‌شده

این مکان گورستانی با نام سفید‌چاه است که در بهشهر مازندران قرار دارد و سنگ‌قبرها در آن به صورت عمودی قرار دارند. در شب‌ها مه غلیظی منطقه را فرا می‌گیرد که برخی‌ها بر این باورند که جن‌ها در شب نزدیکی گورستان قدم میزنند.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۷. قنات گناباد

قنات گناباد طولانی ترین قنات جهان محسوب می‌شود. این قنات با توجه به اینکه طول زیادی دارد و شکل ساختاری آن مشابه با وسایل حفاری انسان نیست، مردم محلی بر این باورند که توسط جن‌ها حفر شده‌ است. قدمت این قنات تقریبا به ۲۵۰۰ سال قبل بر‌میگردد یعنی زمانی که انسان فاقد وسیله‌ای بود که بتواند قناتی طولانی حفر کند.

42770aa1de64ddfe6105cdd213adfa9d XL | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۸. قبرستان کودکان در ارگ بم

در سال‌ها قبل و تقریبا بعد از زمین‌لرزه بم، اجساد کودکانی داخل دیواری در نزدیکی ارگ بم پیدا شد که هنوز مشخص نیست این قسمت گورستان یا کشتارگاه بوده است.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۹. کلبه وحشت انزلی

نزدیکی انزلی و مجاورت روستای هفت دغنان، کلبه‌ای وجود دارد که با نام کلبه وحشت انزلی شناخته می‌شود. در سال ۱۳۶۴، چهار پسر جوان دانشجو تصمیم به ماندن در این کلبه گرفتند اما فردای آن روز، دو نفر در شب از کلبه فرار کردند که حال آنها وخیم بود. دو نفر دیگر که در کلبه مانده بودند جان خود را از دست دادند. بعد ازین رخداد، درهای کلبه پلمپ شد اما این پایان ماجرا نبود چرا که چهار سال بعد، ۳ دختر تصمیم بر این داشتند تا ثابت کنند این اتفاقات شایعه است و از در پشتی وارد کلبه شدند. مردم محلی دو روز بعد دختری را در نزدیکی کلبه پیدا کردند که وحشت زده شده بود و به کلبه اشاره می‌کرد. جسد دو دختر دیگر در کلبه یافت شد که به نقطه‌ای خیره شده و به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داده بودند. دختر سوم که زنده مانده بود چند روز بعد با خودکشی به زندگی‌اش پایان داد. از آن زمان به بعد، پلیس با رفت و آمد به کلبه، آن را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی وارد آن شود. مردم محلی بر این باورند که اگر کسی از ساعت ۰۱:۰۰ بامداد تا ۰۷:۰۰ صبح بتواند در این کلبه بماند، ارواح او را ثروتمند می‌کنند.

pkjg | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۱۰. دره کال‌جنی

همانند کول خرسان، این دره نیز برای گردشگران، بدون راهنمای حرفه‌ای توصیه نمی‌شود. دیوارها در این دره به قدری نزدیک‌اند که در بین آنها به سختی به آسمان میتوان نگاه کرد. برخی باورهای قدیمی هم از ممنوع بودن ورود زن حامله به این منطقه می گوید. قدیم ترها اگر زنی فرزند ناقص به دنیا می آورد، آن را با اجنه این دره مرتبط می دانستند. نه تنها زن حامله که بر طبق باورهای بومی های این منطقه، هیچ کسی نباید حتی به آن نزدیک شود چه رسد به آن که درون آن قدم بگذارد.»

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۱۱. تالاب ارواح

تالاب ارواح در نزدیکی شهرستان نوشهر واقع در استان آذربایجان قرار دارد که شکل قرار گرفتن درختان بر روی تالاب، صدای حیوانات و همچنین مه موجود در اطراف، تصویری از فیلم های ترسناک را خاطرنشان میکند.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۱۲. کویر وحشت

کویر ریگ جن از دیگر مناطق ترسناک ایران است که با نام مثلث برمودای ایران نیز شناخته میشود. این کویر به گفته بسیاری محل دفن اشخاص و حیواناتی است که در این منطقه پا گذاشته و دیگر برنگشته اند. بر اساس گفته ها، این کویر محل زندگی اجنه ای است که کسی به آن پا بذارد آنرا می بلعد، تا جایی که شترها در برخی از مناطق آن از حرکت باز می ایستند.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۱۳. منطقه تخت سلیمان

منطقه تخت سلیمان در شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان غربی قرار دارد که یکی از اسرار آمیزترین بخش های آن، دریاچه ای است که در این منطقه قرار دارد. این دریاچه هرچند بسیار زیبا و آرام است، اما با بیرحمی تمام، هر جنبنده‌ای را به خود می‌بلعد، تا جایی‌که در بازدید از این مکان متوجه تابلو‌های متعددی می‌شوید که علایم هشدار دهنده “شنا ممنوع” را در داخل این دریاچه نشان می‌دهند، چرا که شنا در این دریاچه حتما منجر به مرگ خواهد شد.
گفته می‌شود در چند سال اخیر که عده‌ای این تابلو‌ها را نادیده گرفته و وارد دریاچه شده‌اند، نه تنها زنده برنگشتند، بلکه جسدشان هم پیدا نشد. برخی‌ها معتقدند حضرت سلیمان در این نقطه عصای خود را بر زمین کوبیده، چشمه‌ای جوشیده و دریاچه‌ای را پدید آورده است.

برخی نیز بر این باورند که در کف دریاچه‌ گلی وجود دارد که حاصل از خاکستر آتشفشان کوهی در این نزدیکی بوده و به دلیل ترکیبی که دارد، هر جنبنده‌ای را از روی سطح آب می‌بلعد و با خود به قعر دریاچه فرو می‌برد. بر همین اساس از دوران باستان این محوطه به دلیل داشتن شرایط خاصی مورد توجه پادشاهان ایران و جهان بوده است.

دریاچه تخت سلیمان | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۱۴. دره ستارگان

این دره در جزیره قشم قرار دارد و در آن سنگ هایی وجود دارد که شبیه به انسان میباشند. برخی بر این باورند که این دره از برخورد ستارگان به زمین شکل گرفته اند. در شب، صداهای مرموزی در این مکان شنیده میشود که بر اساس باور مردم محلی، ارواجی هستند که در این بنا پرسه میزنند و برخی نیز بر این باورند که این صداها حاصل انعکاس باد میباشند.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۱۵. قلعه بوینی یوغون

قلعه بوینی یوغون با نام قلعه آدمخوار شناخته میشود که به گفته باستان شناسان، قدمتی  ۴۵۰۰ ساله دارد. این بنا از این لحاظ قلعه آدمخوار نامیده میشود که در گذشته مردم محلی بر این باور بودند که قلعه کسانی که پا در آن بگذارند را میبلعد.

97 12 c07 464 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۱۶. باغ سنگی سیرجان

این باغ از باغ هایی است که در بر روی درختانش به جای میوه سنگ دارد و در شهرستان سیرجان واقع در استان کرمان قرار گرفته است. مالکیت این باغ به فردی به نام درویش خان اسفندیار پور تعلق داشت که کر و لال بود و پیشه اش باغداری و دامداری بود.

به دنبال اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۰ و از دست دادن بخش زیادی از زمین هایش پس از گذشت چندین سال به نشانه اعتراض درختان باغش را آبیاری نکرد تا اینکه خشک شد و در نهایت سنگ های بزرگی را به درختان آویزان کرد.

این منطقه به واسطه وجود این باغ سنگی تبدیل به منطقه گردشگری شده است. درویش خان در ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ در سن ۸۳ سالگی به دیار ابدی شتافت.

مکان های ترسناک ایران
مکان های ترسناک ایران

۱۷. جهنم دره

جهنم دره در نزدیکی شهر خوی، واقع در استان آذربایجان غربی قرار دارد و داستان های ذکر شده در مورد آن به قدری شوکه کننده است که کسی جرات نزدیک شدن به این مکان را ندارد. این دره دارای مسیرهایی بسیار صعب العبور و کوه هایی بلند است، بطوریکه اجساد بسیاری از گم شدگان در این منطقه هنوز پیدا نشده است.

| مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۱۸. گورستان جن

این گورستان در نزدیکی روستای تیس واقع در بندر چابهار قرار دارد و شامل قبرهایی است که از اندازه انسانها بزرگتر میباشد. بنا بر گفته مردمان محلی، این قبرها محل دفن اجنه هستند و متعلق به انسان نمیباشد و هرکس شب هنگام گذرش بر این منطقه بیفتد مورد نفرین اجنه قرار میگیرد.

20 مکان ترسناک ایران
20 مکان ترسناک ایران

۱۹. قلعه جن ها

از دیگر مناطق ترسناک ایران میتوان به قلعه جن ها در کیش اشاره داشت که در مسیر کشتی یونانی کیش قرار گرفته است. در مورد این قلعه کمتر کسی چیزی میداند و تنها با دیدن آن، هشدارهای مردم محلی است که شما را از نزدیک شدن به آن باز میدارد. اکثرا بر این باور هستند که جن ها در این قلعه زندگی میکنند و بر این اساس دو داستان وجود دارند که به وحشت انگیز بودن آن می افزایند. اول اینکه قبلا این منطقه کلانتری بوده که به علت مرگ مشکوک چند سرباز متروکه شده است. دوم اینکه چون این قلعه در راه کشتی یونانی واقع شده و معمولا راننده تاکسی ها بعد از غروب خورشید منتظر مسافر میباشند ، راننده ای بعد از مدتی تنها به راه می افتد که به قلعه جن ها می رسد و از شانس بد او جن ها عروسی داشتند و به گفته او جن ها لباس های بلند سفید رنگ پوشیده بودن و راننده از ترس ماشین خود را خاموش کرده و سرش را پایین می اندازد و فقط سم جن ها را میبیند. وی تا حدود ساعت دو بامداد تا اتمام مراسم در آنجا بی حرکت میماند.

KishGuide 001750 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

۲۰. قلعه زاهدان کهنه

دست ساخته های متروک شده انسان، به مرور زمان مکان هایی برای شکل گیری قصه ها و افسانه های عموما ترسناک می شوند. قلعه های تاریخی و متروک، یکی از مهم ترین آن ها هستند. از این دست قلعه ها که حالا قصه هایی تقریبا شبیه به ترس دارند و در افسانه های محلی، عموما این قلعه های متروک را خانه جن و ارواح دانسته اند، قلعه «زاهدان کهنه» در ۲۷ کیلومتری شرق زابل و هفت کیلومتری شمال شهرستان «زهک»  تا سال های محلی برای این نوع قصه بوده است.

dff4cace 3192 4012 a52e dd6a68f6bb83 | مکان ترسناک ایران • درناتریپ ✈️

منبع باشگاه خبرنگاران جوان راهنمای جزیره کیش بیتوته
پیام بگذارید