منطقه کوه خامین | طبیعت زیبای کهگیلویه و بویر احمد

همانطور که درنا همیشه به این نکته اشاره می کند، ایران یک کشور چهار فصل است. از غرب تا شرق و از قسمت جنوبی تا شمالی، زیبایی های طبیعی وجود دارد که می تواند سالانه گردشگران ایرانی و خارجی را جذب کند. یکی از مکان هایی که می تواند جای خوبی برای گذراندن تعطیلات باشد، منطقه کوه خامین در استان کهگیلویه و بویراحمد است. با درناتریپ جهت آشنایی با طبیعت زیبای کوه خامین این استان همراه شوید.

44a2fa10 4838 4b7c ae67 31a2c2a19f29 | منطقه کوه خامین • درناتریپ ✈️

آشنایی

منطقه حفاظت شده کوه خامی، با مساحت ۲۵،۶۷۱ هکتار در ۳۰ کیلومتری در شمال شرق دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌ و منطقه ای  غالبا کوهستانی متشکل از ارتفاعات و صخره های سخت و صعب العبور دارای راههای متعدد و چشم اندازهای بسیار مهمی می باشد . این اکوسیستم جنگلی درمنطقه گرمسیری استان قرار دارد و در فصل زمستان قلل مرتفع آن پوشیده از برف است. ارزشهای خامین بیشتر مربوط به ارزشهای تفریحی ، تفرجگاهی است . چنانچه طی چندسال آینده حمایت و حفاظت مستمری از این منطقه صورت گیرد ارزشهای پژوهشی آن نیز جلب توجه خواهد کرد.  چرای مفرط دام ، وجود شکارچیان سنتی و محلی و عدم مدیریت جامع بهره برداری از منابع از عوامل تهدید این منطقه محسوب میشوند.

کوه خامین
کوه خامین
خواندن این نوشته ها توصیه می شود

گونه های گیاهی و جانوری

پلنگ، بز و پازن، قوچ و میش، کبک دری، خوک وحشی، سمور، جغد، گرگ، خرگوش، شاهین، خرس قهوه‌ای، گراز، سنجاب ایرانی و از گونه های گیاهی میتوان به بلوط، بنه، انجیر وحشی، گون و زالزالک اشاره داشت.

آدرس: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، بخش شمالی شهر گچساران، کوه خامین

 

منبع ویکی پدیا سیری در ایران
پیام بگذارید