مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی

بیشتر مسافرت ها در فصل تابستان رخ میدهد و بسیاری بر این باورند که پاییز به دلیل سرمای هوا و یا تغییر چهره که طبیعت میکند، فصل خوبی برای مسافرت نیست، اما در سفر در هر فصلی میتوانید لذت های مختلفی را تجربه کنید و پیشنهاد درناتریپ این است که زیبایی های پاییز را از دست ندهید. مزیت های سفر پاییزی این است که قیمت بلیط، تور، هتل و… به دلیل کمبود مسافر و متقاضی کاهش می یابد و مقاصد گردشگری در این سفر بسیار کم میباشند. در این پست قصد داریم با چند مکان محبوب جهت سفر داخلی در پاییز شما را آشنا سازیم.

911100 117 | مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی • درناتریپ ✈️

مسیر یوش بلده به نور

این مسیر شما را از دنیایی به دنیای دیگر وارد میکند که از ویژگی های بارز آن میتوان به جاده ای کوهستانی و آسفالته به همراه تپه های بسیار، پر بودن از درختان و خانه های مختلف اشاره کرد. این مسیر مکان های دیدنی زیادی دارد و قسمتی از آن زادگاه نیما یوشیج، شاعر ادبیات نیمایی بوده است. وش در فاصله 105 کیلومتری جنوب آمل قرار دارد. بعد از گذر از این مسیر بی‌نظیر وقتی به مقصد می‌رسید،با جاذبه اصلی سفر که دیدن خانه نیما یوشیج است، رو‌به‌رو می‌شوید. دیدن مناظر زیبای طبیعی مانند رودخانه یوش، باغ‌های میوه و چشمه‌های متعدد همگی انگیزه این سفر را بیشتر و بیشتر می‌کنند.

مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی
مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی

اولسبلنگاه

این ییلاق در مسیر خلخال و در ارتفاعات ماسال قرار گرفته که وجه تسمیه آن از دو بخش اولسا و بلنگاه تشکیل شده و به معنای جایگاه بلندی تشکیل شده است. این منطقه دارای ییلاق های بسیار زیبا و همچنین کلبه هایی از جنس چوب است که تصویر زیبایی از طبیعت را برای شما منعکس خواهد کرد. علاوه بر زیبایی، این منطقه محل دفن میرزا کوچک خان جنگلی که یکی از بزرگان ایران بوده است میباشد.

مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی
مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی

تالاب کردخورد

این تالاب با نام تالاب آق گل نیز شناخته میشود که در حد فاصل استان های همدان و مرکزی، در ۲۰ کیلومتری شمال شرق ملایر قرار گرفته است. در فصل پاییز این منطقه یکی از زیباترین مکان ها جهت بازدید است؛ چراکه پرندگان بسیاری از مناطق مختلف به خصوص مناطق سردسیر به اینجا مهاجرت میکنند. پوشش گیاهی بسیار بی‌نظیر و همجواری تالاب با کوه کت که بیش از دو هزار متر ارتفاع دارد، زیبایی این تالاب را چند برابر می‌کند‌. این تالاب از لحاظ وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، یکی از غنی‌ترین آبگیرهای منطقه غرب ایران محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند ۴۶ گونه از پرندگان ایران ازجمله انواع اردک، غار، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب چلیک و کاکایى در این تالاب وجود دارند و شما همه آنها را می‌توانید یک‌جا ببینید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی
مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی

میبد

شهر های کویری مانند یزد یا میبد که شهر بادگیرها محسوب میشوند، از بهترین گزینه ها جهت سفر به حساب می آیند. صبح‌های بهاری، ظهرهای گرم تابستانی، غروب پاییزی و شب‌ها و نیمه‌شب‌های زمستانی، ارمغان پاییز برای کویر است. به بار نشستن و فصل برداشت محصولاتی مثل بادام، پسته و انار ازجمله جاذبه‌هایی است که یزد را برای گردشگران در این فصل جذاب و زیبا کرده است؛ به ویژه اینکه در بسیاری از انارستان‌های استان یزد، جشنواره انار برگزار می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران در این باغ‌ها حضور می‌یابند.

مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی
مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی

آب گرم لاویج

روستای لاویج از روستاهایی است که اطراف آن را رشته کوه های البرز فرا گرفته و در دامنه کوه های لاویج ئر قسمت شرقی روستا، آبگرم لاویج قرار دارد. آبگرم این روستا دارای املاح معدنی زیادی هستند که در درمان کمردرد، پادرد، تمدد اعصاب و دردهای مفصلی مفید میباشند.

لاویج | مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی • درناتریپ ✈️

جندق

جندق یکی از مقاصد زیبا جهت کویرگردی محسوب میشود. جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود که در این مناطق میتوانید به تماشای آسمان بسیار زیبا بنشینید. حیات‌وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است. اگر سفر به جندق خیلی برای‌تان جذاب بود، می‌توانید از همان جا به کویر«ریگ جن» که در نزدیکی جندق قرار دارد و وجه ماجراجویانه سفرتان را به اوج می‌رساند هم سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف است و ویژگی‌های خاصی دارد؛ به همین دلیل بهتر است با تور به این منطقه بروید.

ee469 jandagh | مقاصد پیشنهادی جهت سفر پاییزی • درناتریپ ✈️

منبع بیتوته
پیام بگذارید