بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران

برای بعضی‌ها، دوچرخه سواری یک ورزش آخر هفته یا روشی برای سفرهای لذت بخش است. اما دوچرخه سواری می‌تواند تا حد زیادی جایگزین خودرو هم باشد. آنچه در این مورد مهم است مسیرهایی است که برای دوچرخه سواری متناسب هستند و ما در این مقاله قصد داریم شما را با این مسیرها آشنا کنیم.

سواری پارک سرخه حصار | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

پارک جنگلی چیتگر

به منظور حفظ، نگهداری و ایجاد محیط سالم شهری و در جهت توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در جهت حفظ هرچه بیشتر محیط زیست و همچنین کمک به سلامت و فراهم نمودن اوقات مفرح و خوش برای شهروندان شهرداری منطقه 22 اقدام به راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری در سطح پارک جنگلی چیتگر نموده است که شامل پیست سرعت، پیست استقامت ویژه آقایان و پیست مخصوص بانوان است و با استقبال گسترده روزانه بازدیدکنندگان روبرو است.

بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران - پارک چیتگر
پارک چیتگر

بوستان بهشت مادران

دوچرخه سواری بانوان در بهشت مادران دارای محیطی است که بانوان می توانند در آن به راحتی به دوچرخه سواری بپردازند.ساعت کاری پارک بوستان بهشت مادران: روزهای شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر، بانوان تهرانی می توانند از این محیط خوش آب و هوا لذت ببرند. جمعه ها نیز امکان استفاده برای خانواده موجود می باشد.

بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران - بوستان مادران
بوستان مادران

باغ راه فدک

باغ راه فدک بوستانی برای همه گروه‌های سنی است. اگر اهل ورزش هستید، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی پارک را از دست ندهید؛ زیرا هم شیب بسیار مناسبی دارد و هم به‌علت وجود درختان بسیار، سایه دل‌چسبی ایجاد کرده است. در این پارک بزرگ مسیر مخصوصی دور تا دور پارک جهت علاقه‌مندان دوچرخه سواری در شرق تهران تدارک دیده شده است.

بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران - باغ راه فدک
فدک

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه یکی از بهترین لوکیشن ها برای دوچرخه سواری را دارد که علاوه بر مسیر همواره داری منظره بی نظیر از طبیعت و سرسبزی است که می تواند لذت رکاب زدن در این بوستان را برای شما چند برابر کند. پیست دوچرخه سواری بوستان نهج البلاغه با حدود 9 هزار متر طول یکی از پیست های خوب و استاندارد شهر تهران برای لذت بردن از ورزش دوچرخه سواری به شمار می رود.

بوستان نهج البلاغه
بوستان نهج البلاغه

بوستان جنگلی دانش

این پیست در محوطه بوستان قدیمی و جنگلی دانش واقع در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دارد که با توجه به عدم تداخل این مسیر با معبر سواره رو و خودروها و نیز وجود درختان انبوه و فضای مفرح در آن ، مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است. علاقمندان با افتتاح این پیست می توانند رکاب زدن را در فضایی ایمن و مناسب تجربه کنند. طول این پیست حدود ۸۰۰ متر است که بخشی از آن در داخل محوطه و بخشی دیگری نیز در معابر اطراف بوستان قرار دارد و با نوار سبز رنگ و تصویر دوچرخه مشخص شده است.

پارک دانش
پارک دانش

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار بزرگترین و قدیمی ترین پیست دوچرخه سواری ایران است که با طول بیش از هشت کیلومتر در امتداد این پارک جنگلی و در محدوده شرقی تهران واقع شده است. موقعیت مکانی زیبا و شیب مناسب، رکاب زدن در دل طبیعت را بسیار لذت بخش کرده است.

در این پارک جنگلی حتی اگر دوچرخه همراه خود نداشته باشید می توانید با کرایه دوچرخه های با کیفیت، از دوچرخه ‌سواری در جاده های آسفالت شده مخصوص در این مجموعه، لذت ببرید. از امتیازات خوب این پیست منظره آن به شهر تهران است.

سرخه حصار
سرخه حصار

بوستان پیروزی

این پارک دارای امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری است. برای مثال، زمین بازی با وسایل و تجهیزاتی مناسب کودکان که با کفپوشی نرم برای حفظ ایمنی آن‌ها تعبیه شده است. همینطور وسایل ورزشی متنوعی که در مسیرهایی از این پارک به چشم می‌خورد و نحوه استفاده از آن‌ها به صورت مجزا، رویشان نصب شده است. و دارای یک مسیر بسیار خوب برای دوچرخه سواری دارد.

1 | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

پارک جوانمردان

 پارک جوانمردان نسبتا بزرگ است و با مساحت ۱۵۰ هکتار بین بزرگراه شهید حکیم و همت قرار دارد. این پارک امکانات تفریحی و خدماتی بسیاری دارد که یکی از آنها پیست دوچرخه سواری است که طول نسبتا زیادی دارد در پیست دوچرخه‌سواری امکان کرایه دوچرخه  وجود دارد.

تمدن | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

بوستان الهام

پیست دوچرخه سواری پارک الهام در بوستانی با همین نام در منطقه ۵ تهران قرار دارد که عمومی بودن این پارک باعث شده که محدودیت زمانی خاصی برای استفاده از آن نداشته باشید. یکی از ویژگی های مثبت این پیست قرار داشتن آن در امتداد بلوار الهام و انتهای فردوس غربی است که توانسته دسترسی بزرگراهی مطلوبی برای علاقمندان بوجود آورد و این خود امتیاز خوبی برای استفاده از این پارک است.

سواری در بوستان فدک | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

باشگاه دوچرخه سواری جامین

این باشگاه دوچرخه سواری مجهز در شمال شرق تهران واقع شده است. نکته جالب در مورد آن این است که در این پیست دوچرخه های مخصوص دوچرخه سواری کوهستان کرایه داده می شود. زمین این پیست دارای پستی بلندی هایی است که دوچرخه سواران حرفه ای میتوانند نهایت لذت را از آن ببرند.

bagh rah fadak | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

پارک رازی

پیست دوچرخه‌سواری این مجموعه یکی از تفریحات مفرح و جالب توجه این پارک و از بهترین پیست های دوچرخه سواری تهران است که با داشتن پیست نسبتا طولانی و وجود دوچرخه‌های بسیار افراد علاقمند می‌توانند از این ورزش جذاب نهایت استفاده را ببرند. این پارک در انتهای خیابان قزوین نرسیده به میدان رازی قرار دارد.

دوچرخه سواری 2 740x414 1 | بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران • درناتریپ ✈️

پارک ترافیک

 پیست دوچرخه‌سواری پارک ترافیک یک از منحصر‌به‌فردترین پیست های دوچرخه سواری تهران بوده که در آن کودکان با دوچرخه‌سواری در آن با علائم و قوانین رانندگی نیز آشنایی پیدا می‌کنند تا در بزرگسالی بتوانند در رانندگی و رعایت قوانین ترافیکی موفق‌تر عمل کنند.

 

اگر شماهم اهل دوچرخه سواری هستید میتوانید مسیر های دوچرخه سواری خود در تهران  را با ما به اشتراک بگذارید.
پیام بگذارید