طبیعت گردی با دوچرخه

دوچرخه سواری یکی از بهترین تفریحات یا ورزش ها میباشد و این ورزش برای کسانی جذابیت بیشتری پیدا میکند که با دوچرخه خود به مناطق زیبای طبیعی، کوهستانی و یا حتی جاهای ناشناخته سفر میکنند. در ایران، جاده هایی کم تردد که برای سفر با دوچرخه باشند به وفور یافت میشوند، اما کسانی هستند که دوست دارند در دل طبیعت به دوچرخه سواری بپردازند. در طبیعت مسیرهای بسیار زیبایی وجود دارد که تنها با دوچرخه میتوان از آن گذشت و عبور با هیچ وسیله نقلیه ای در برخی از این مکان ها به اندازه دوچرخه جذاب نخواهد بود، به علاوه عبور از کوهستان ها یا حاشیه دریاها بر هیجان این ورزش می افزاید.

 طبیعت گردی با دوچرخه
طبیعت گردی با دوچرخه

برخی از ویژگی های مثبت دوچرخه سواری:

– ورزش تندرستی و نشاط را به ارمغان می آورد و با توجه به زندگی شهری و زمان کمتر برای ورزش کردن ، فرصتی مغتنم است .
– حضور در مناطق بکر که با خودرو و حتی موتور سیکلت هم میسر نیست ، امکان پذیر خواهد بود .
– آسیب و تخریب کمتری خواهد داشت .
– هیچ محدودیت جغرافیای و آب و هوایی ندارد . در زمستان ها در مناطق کویری و گرم تر و در تابستان در کوهستان و دامنه ها می توان سفر کرد .
– می تواند تلفیقی از چند رشته طبیعت گردی مانند پرنده نگری ، بازدید از غار ، صعود به قلل و… باشد. این ورزش جهت سفر به مناطق ناشناخته به صورت گروهی رکاب زده میشود که در این گروه ها رقابتی در کار نیست و صرفا جهت رسیدن به مقصد انجام میشود و پس از مدتی رکاب زدن، گروه در کمپی سر میکنند. دوچرخه سواری جهت گذراندن از برخی مناطق همچون کوهستان ها نیاز به قدرتی همانند کوهنوردی دارد و تنها سرعت بیشتری دارید. باشگاه های زیادی برای دوچرخه سواری هستند که میتوانید در آنها شرکت کرده و از تجربیات سر گروه ها در سفرهای تنهایی با دوچرخه استفاده کنید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
 طبیعت گردی با دوچرخه
طبیعت گردی با دوچرخه

نکات دستوری

۱- آشنایی با دچرخه و روش های تعمیر آن آسودگی خاطر بیشتری را همراه خواهد داشت .
۲- باشگاههای دوچرخه سواری آغاز خوبی برای آشنایی سفر با دوچرخه است .
۳- گروهی سفرکردن روش بهتری نسبت به انفرادی و حتی گروههای دو یا چند نفره است .
۴- داشتن Gps در طبیعت به ویژه در مواردی که سفر خارج از جاده صورت می گیرد ، ضروری است .
۵- همراه داشتن تجهیزات انفرادی مانند کلاه ایمنی ، دستکش دوچرخه سواری ، عینک بادگیر ، کوله پشتی ، چراغ های هشدار دهنده جلو عقب ، لوازم یدکی دوچرخه ( تیوپ اضافه ، لوازم پنچرگیری و آچار ) ضروری است .
۶- مراقب سگ ها باشید .

do 2 |  طبیعت گردی با دوچرخه • درناتریپ ✈️

منبع سیری در ایران
پیام بگذارید