روستای درک زرآباد

4

همین چند وقت پیش بود  که نقل قولی از وزیر جوان ارتباطات منتشر شد مبنی بر اینکه: به دَرَک رفتن جذاب شود. لحن حرف خیلی گستاخانه بر نظر می رسید. اما وقتی مطلب را باز کردیم دیدیم داستان کلاً با تصورات ما زمین تا آسمان تفاوت داشته. همین اسم عجیب باعث شد گوش خیلی ها تیز شود. حالا اصل داستان چه بود: روستای درک زرآباد ساحلی رویایی دارد در حد جزایر قناری بلکم رویایی تر. درک از آن جاهاییست که مشابه آن در تمام دنیا تقریباً وجود ندارد. ساحل درک آنقدر رویایی و شوکه کننده است که باور نمی کنید همچین منظره ای دیده باشید. تقریباً بعد از دو ساعت رانندگی از چابهار با پدیده ای کم نظیر مواجه می شوید، تپه های شنی کویر در کنار دریای آبی خروشان با نخل های زیبا که خود نمایی می کنند.

همین حواشی باعث شد درک را به عنوان اولین جاذبه گردشگری برای نقد و بررسی انتخاب کنیم. در این مقاله سعی می کنیم. سیر تا پیاز سفر به درک را برایتان باز کنیم. در آخر هم نقاط قوت و ضعف این جاذبه را برشماریم. در آخر مقاله فراموش نکنید اگر از درک خوشتان آمده درنظرسنجی و امتیازدهی به درک شرکت کنید.

درک هم از آن روستاهایی بود که به لطف فضای مجازی و بخصوص توئیتر سر زبان ها افتاد. تا جایی که در تعطیلات عید جای سوزن انداختن در ساحل درک نیست. این روستای زیبا در جنوب شرقی کشور در نزدیکی چابهار حالا سر زبان ها افتاده. داستان از آنجا شروع شد که نوید برهان زهی چهار عکس از درک در توئیتر خودش منتشر کرد. همین توئیت ساده کاری را کرد که از بزرگ تا کوچک هرکسی که به گردشگری علاقه ای دارد درک را یکی از اهدافش برای سفر قرار دهد.

به نظرم تصاویر به اندازه ی کافی گویا هستند ولی بگذارید چند دلیل بیاورم تا با خیال راحت به درک زرآباد سفر کنید.

  • اول اینکه تلاقی صحرا با دریا را در هیچ جای دیگر ایران پیدا نمی کنید.
  • دوم اینکه ساحل درک بسیار زیبا تمییز است.
  • سوم اینکه عکاسی در درک بسیار لذت بخش و عالیست.
  • مهمترین دلیلم برای سفر به درک بکر و دست نخورده بودن آن است.

تفریحات

ساحل و رمل های شنی درک به قول اهل فن خوراک آفرود است. البته به خاطر وجود دریا تفریحات آبی هم قابل انجام دادن است. البته به خاطر نبودن امکانات برای تفریحات آبی حساب خیلی ویژه ای باز نکنید. علاوه بر اینها پیک نیک زدن و عکاسی می تواند لذت دو چندانی نسیب شما کند. تماشای طلوع و غروب آفتاب صحنه ای رویاییست که توصیه می کنیم از دستش ندهید.

خاصیت درمانی رمل های شنی درک

بسیاری معتقدند که رمل های سفید شنی در ساحل درک خاصیت درمانی دارد.بسیاری از افراد صبح ها روی این رمل های شنی دراز می کشند. تا درد و خستگی از بدنشان بیرون برود.

بهترین فصل سفر

بهترین فصل ها برای سفر بهار و پاییز و زمستان است. البته طی چند سال گذشته طی تعطیلات عید ساحل درک بسیار شلوغ می شود.

برای سفر به درک حتما یک چادر داشته باشید  چون در این روستا مرکز اقامتی وجود ندارد البته بومیان و خانه های آنها را می توانید در نظر داشته باشید ولی در ایام عید به خاطر تعداد زیاد گردشگران حساب چندانی روی خانه های محلی نمی توانید بکنید. روستای درک از مراکز خرید و پمپ بنزین ها بسیار دور است و مغازه ای که در داخل روستا قرار دارد تنها اقلام خوراکی بسیار کمی را می توانید از آن بخرید. پس حتما مواد خوراکی و دیگر وسایل مورد نیاز خود را قبل از سفر، یا در راه تهیه کنید تا در هنگام اقامت و شب مانی به مشکل بر نخورید. تهیه سایه بان برای روزهای داغ تابستان نیز واجب است.

 

 

چطور به روستای درک زرآباد بروم؟

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش زرآباد،‌ آبادی درک

برای رسیدن به درک می توانید از دو مسیر استفاده کنید؛ یا از سمت استان هرمزگان و شهر بندرعباس به سمت درک حرکت کنید و با عبور از بندر میناب و بندر جاسک خود را به این روستا برسانید. یا از سمت استان سیستان و بلوچستان به سمت چابهار و کنارک حرکت کرده و راه روستای زرآباد را در پیش بگیرید.

در هر دو صورت از آنجایی که درک منطقه ای کمتر شناخته شده است و تابلوهای مناسبی نیز در راه وجود ندارد که مسیر را به شما نشان دهد تا جای ممکن از مردم محلی کمک بگیرید. جاده هر دو مسیر نیز قدری دست انداز و چاله دارد؛ پس مجهز سفر کنید.

 

تمام! راستی اگر تجربه سفر به درک را داشتید با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات جالبتون هستیم.

74%
بکر و با ارزش

روستای درک زرآباد

روستای درک یکی از جاذبه های طبیعی در ایران است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته به همین دلیل بکر بودن آن ارزش سفر و تحمل سختی های ناشی از سفر را دارد. آفرود ، عکاسی ، تفریحات آبی و.... بهترین تفریحات در این منطقه هستند.

  • بکر و تازه بودن
  • خونگرمی بومیان
  • امکانات رفاهی
  • حال و هوا
  • مسیر دسترسی

مهمترین نکات سفر به درک زرآباد:
1. وسایل برای ایجاد چادر و اقامتگاه به همراه داشته باشید.
2. به اندازه ی کافی آب ، غذا و بنزین به همراه خود ببرید.
3. برخلاف تصورات منطقه کاملاً امن است.
4. مردم بومی کاملاً مهمان نواز و خون گرم هستند.

نمایش نظرات (4)