هشت ساحلی که در چابهار باید از نزدیک ببینید!

ساحل، لب آب یا دریاکنار منطقه تماس بین دریا و خشکی است. اصطلاح ساحل برای مساحت بین حداکثر مد و پایه پرتگاه‌های ساحلی در سواحل مرتفع و برای نواحی واقع بین حداقل جزر و بالاترین مرز پیشروی امواج طوفان نیز به کار می‌رود. اما سواحل چابهار به گونه ای دیگر خاص و جذاب هستند ما در این نوشتار می خواهیم شما را با هفت ساحل زیبای چابهار آشنا کنیم.

1. ساحل کمب

| سواحل چابهار • درناتریپ ✈️

این ساحل بسیار تمیز و پاک است و می‌­توان با خیال راحت در آن قدم زد. آرامش خاصی در این ساحل حاکم است و تمام خستگی‌­های سفر را می­‌توان آن­جا از یاد برد. این ساحل از آن جهت تراس نام گرفته که ظاهری تراس مانند دارد.

گویا روی یک تراس ایستاده باشید و به دریا خیره شده باشید. ارتفاع آن حدود بیست متر است اما تردد و نزدیکی به آب راحت بوده و نیازی به ابزار خاصی ندارد. شاید در کمتر توری بتوان برنامه بازدید از این ساحل را یافت. از همین رو فراموش نکنید که در راه حرکت به سمت شرق چابهار، از این منطقه زیبا نیز دیدن کنید و لذت ببرید. نمونه این ساحل در دیگر نقاط ایران نیست، و بازدید از آن می‌تواندیکی از فراموش نشدنی­‌ترین خاطرات­تان را رقم بزند.

2. ساحل بریس، زیبایی های سواحل چابهار

سواحل چابهار
سواحل چابهار

ساحل بریس دنیای زیبایی، یک ساحل زیبا در بستر زیبای طبیعت دریای عمان و سواحل مکران است. بندرصیادی بریس از توابع بخش دشتیاری و یکی از آخرین بنادر شهرستان چابهار در نقطه صفر مرز دریایی و در جوار کوه‌های مریخی است. ساحل بریس دارای اسکله‌ای به همین نام است که در آن صید کوسه ماهی و میگو انجام می‌شود.

3. ساحل درک

سواحل چابهار
سواحل چابهار

ساحل و رمل های شنی درک به قول اهل فن خوراک آفرود است. البته به خاطر وجود دریا تفریحات آبی هم قابل انجام دادن است. البته به خاطر نبودن امکانات برای تفریحات آبی حساب خیلی ویژه ای باز نکنید. علاوه بر اینها پیک نیک زدن و عکاسی می تواند لذت دو چندانی نسیب شما کند. تماشای طلوع و غروب آفتاب صحنه ای رویاییست که توصیه می کنیم از دستش ندهید.

4. ساحل رمین

سواحل چابهار
سواحل چابهار
خواندن این نوشته ها توصیه می شود

روستای رمین؛ در ۷ کیلومتری شرق بندر چابهار؛ از شمال به کوههای روستای تیس کوپال، از غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان محدود می شود. نوار ساحلی کلات رود رمین از یک طرف به دریا و از طرف دیگر با صخره­های بسیار و ماسه­های طلایی منتهی می­شود.کوههای مینیاتوری یا مریخی اطراف روستای تیس با مناظر بسیار زیبا در یک طرف جاده و طرف دیگر آن دریا و تراش­ها و برش­های ناشی از فرسایش و واریزه­های آن و رنگ سفید این کوهها چشم هر بیننده­ای را خیره می­کند.

5. ساحل پزم تیاب

| سواحل چابهار • درناتریپ ✈️
سواحل چابهار

بندر زیبای پزم تیاب در استان سیستان بلوچستان قرار دارد و به‌سبب وجود صخره‌ها و ساحل شنی زیبا، مکانی منحصربه‌فرد برای گردشگران است. گردشگران و مسافران می‌توانند در فصول مختلف سال با حضور در سواحل بکر و زیبای پزم تیاب از طبیعت شگفت‌انگیز و بکر آن در کنار پرندگان بی‌نظیر و جذاب نهایت لذت را ببرند. ساحل پزم تیاب، از زیباترین سواحل دریای عمان، در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار و 10 کیلومتری کنارک در نزدیکی بخش پزم قرار دارد

6. حرا گواتر، بهترین سواحل چابهار

| سواحل چابهار • درناتریپ ✈️

یکی از جاذبه های دیدنی حوالی چابهار خلیج گواتر و جنگل حرا می باشد. این خلیج در دریای عمان واقع شده است و مرز بین ایران و پاکستان می باشد. برای دیدن این خلیج باید حدود 150 کیلومتری از چابهار به سمت شرق بروید. داخل این خلیج مانند قشم جنگل حرا وجود دارد و قایقهای تندرو شما را به سمت این جنگلها می برند هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی در بندر گواتر در نزدیکی جنگل حرا تیس چابهار هستند که می‌توانید در آنها اقامت کنید

7. ساحل آبفشان، برکر در سواحل چابهار

| سواحل چابهار • درناتریپ ✈️

اگر از مرکز شهر چابهار و از نزدیکی خلیج چابهار به سمت جنوب و حاشیه دریا برویم، به پارک ساحلی دریا بزرگ یکی از معروف‌ترین پارک ها و تفریحگاه های ساحلی چابهار می‌رسیم. بوستان یا تفرجگاه ساحلی دریا بزرگ، چشم اندازی بکر و ویژه و محیطی آرامش بخش و زیبا دارد.
اگر کمی از پارک تفریحی دریا بزرگ به سمت شرق بروید، به یک ساحل صخره‌ای می‌رسید. این ساحل صخره‌ای به سبب موقعیت ویژه‌ای که دارد توجه زیادی را به خودش جلب کرده است. زیرا به سب همسایگی با اقیانوس هند و برخورد امواج با این ساحل سخت، آب به شکل زیبا و مهیجی به بالا پرتاب می‌شود. نام «آبفشان» برگرفته از همین اتفاق طبیعی است.

8. ساحل شب تاب، ساحل مرجانی چابهار

| سواحل چابهار • درناتریپ ✈️

این ساحل زیبا اسکله هایی که میزبان کشتی های اقیانوس پیمایی از سراسر جهان است. این ساحل به دلیل همین رنگ و زیبایی خاصش توجه اکثر کشتی های گردشگری جهان را به خود جلب می کند. صخره ها و ساحل ماسه ای زیبا و خوش رنگش سبب شده که یکی از گردشگر پذیر ترین سواحل ایران باشد. ساحل شب تاب چابهار با فرا رسیدن شب های بلند زمستان و پاییز حال و هوای آن هم تغییر می کند. اگرچه حضور جریانات هوای سرد همانند سایر نقاط کشور در این شهر بندری و منطقه آزاد تجاری آنقدر هم محسوس نیست. وچابهار درست مثل بهار به نظر می رسد.

 

پیام بگذارید