ساحل شب تاب ؛ ساحلی رویایی در چابهار

ساحل چابهار یا ساحل شب تاب یکی از زیباترین و خاص ترین سواحل کشور می باشد. این ساحل به دلیل وجود رنگ آبی در شب یکی از پر طرفدارترین سواحل کشور می باشد. با درناتریپ همراه باشید تا شما را با این ساحل زیبا آشنا کنیم.

ساحل شب تاب
ساحل شب تاب

چابهار

چابهار یکی از شهر های بندری و دیدنی است. که در جنوب استان سیستان و بلوچستان و درست در ساحل دریای عمان و در فاصله 738 کیلومتری از مرکز استان قرار گرفته است. این شهر بندری زیبا در میان تمام بنادر ایران منحصر به فرد است. چرا که تنها بندری است که یکسره به اقیانوس می پیوندد. در میان بنادر ایرانی به تنها بندر اقیانوسی ایرن مشهور است. چابهار که همسایه دیوار به دیوار کشور پاکستان نیز می باشد.و از سوی دیگر به آب های آزاد جهان راه دارد.

2 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

ویژگی های منحصر به فرد ساحل چابهار

این ساحل زیبا اسکله هایی که میزبان کشتی های اقیانوس پیمایی از سراسر جهان است. این ساحل به دلیل همین رنگ و زیبایی خاصش توجه اکثر کشتی های گردشگری جهان را به خود جلب می کند. صخره ها و ساحل ماسه ای زیبا و خوش رنگش سبب شده که یکی از گردشگر پذیر ترین سواحل ایران باشد.

3 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

ساحل شب تاب

ساحل شب تاب چابهار با فرا رسیدن شب های بلند زمستان و پاییز حال و هوای آن هم تغییر می کند. اگرچه حضور جریانات هوای سرد همانند سایر نقاط کشور در این شهر بندری و منطقه آزاد تجاری آنقدر هم محسوس نیست. وچابهار درست مثل بهار به نظر می رسد.

ساحل شب تاب
ساحل شب تاب

اما با غروب خورشید و تاریک شدن هوا اگر خود را به ساحل برسانید تلالو نور آبی در دل سیاهی شب بسیار زیبا و تماشایی است.دانه های آبی رنگ که شبیه به جواهرات آبی هستند در ساحل میدرخشند اگر دست خود یا پا را در میان آن ها بگذارید بعد از مدتی رد آبی از پای شما باقی می ماند که بسیار حیرت انگیز است.

blog990617 03 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

علت علمی رنگ آبی ساحل شب تاب

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

نام علمی شب تاب های دریایی فیتوپلانگتون است. فیتوپلانگتون ها دسته ای از آغازیان تولیدکننده یا گیاه مانند هستند که قادر به خودپرورندگی می باشند. اغلب این موجودات با بسیار ریز هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. اما اگر تعداد آنها در یک مکان زیاد باشد سبب تولید نور آبی یا تولید رنگ سبز در آب می شوند. و گاه نیز منجر به بروز پدیده شکوفایی جلبکی یا کشند سرخ می شوند.

1.jpg11 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

هرچه نقطه ای که برای تماشای ساحل انتخاب کرده اید تاریک تر باشد تعداد بیشتری از فیتوپلانگتون های سوار بر موج را خواهید دید. که بعد از مدتی به سرعت محو میشوند. یکی از دلالیل محو شدن آنها عمر کوتاه و آسیب پذیری بالای این موجودات کوچک می باشد. انها پس از فرود امدن از موج و رسیدن به ساحل تنها چند دقیقه دوام می آورند.

22 2 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

تشابه ساحل شب تاب چابهار به سواحل خاص جهان

این پدیده علمی زیبا و چشم نواز تنها مختص سواحل چابهار نیست و در سایر نقاط جهان همانند ساحل پورتوریکو ، مالدیو، هاوایی، کامبوج، سوئد و حتی جزایر برمودا هم به چشم میخورد. اما در سواحل شمالی و جنوبی کشور ما تنها در برخی از سواحل چابهار قابل روئیت است. اگر به دنبال تجربه این رویای جواهر نشان و آبی آب در دل شب هستید بدون شک بندر چابهار گزینه مناسبی برایتان می باشد.

تجربه آرامش در ساحل شب تاب چابهار

یکی از بهترین نواهایی که می تواند آرامش را مهمان لحظاتمان کند صدای امواجی است که با برخورد به صخره های ساحل به گوش می رسد. حال اگر این ساحل همانند ساحل شب تاب چابهار با نور آبی نور افشانی شده باشد آرامش آن دو چندان خواهد شد. قدم زدن روی شن های ساحل و ماندن رد پاهای آبی یکی از خوشترین لحظات برای مان خواهد شد.

3 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

تفریحات ساحل چابهار

از تفریحات رایج در این ساحل عکاسی می باشد. چرا که وجود منظره ای خاص و تماشایی می تواند یکی از لوکیشن های جذاب برای عکاسی شما باشد.از دیگر تفریحات شنا است. ولی باید توجه داشت که این تفریح حتما در روز انجام شود.همچنین ماهی گیری که از پرطرفدارترین تفریحات در ساحل شب تاب می باشد.

2.jpg33 | ساحل شب تاب • درناتریپ ✈️

بهترین فصل برای بازدید از ساحل شب تاب

اگر چه اکثر مردم تماشای دریا و ساحل را در تابستان ترجیح میدهند و دریا در تابستان محبوب تر است. اما این بار شما را به تماشای دریا و ساحل شب تاب که بسیار زیبا و تماشایی است در فصل پاییز و زمستان دعوت می کنیم. چرا که این ساحل زیبا در فصل پاییز و زمستان دارای نور آبی و زیبا است.همچنین فیتوپلانگتون ها در پاییز و زمستان در دریا قرار دارند.

پیام بگذارید