روستای پر جاذبه سرولات

در مطالب گذشته در مورد شهر رامسر به عنوان ” عروس شهر های ایران “ یاد کرده ام، و به معرفی این شهر با جاذبه های گردشگری خاص و متفاوت آن پرداخته ام. در این شهر زیبا روستاهای گردشگری زیبایی وجود دارد که نمونه ای از آن را می توانیم روستای ” سرولات” نام ببریم و رستوان معرفی که با نام ” خاورخانم ” مشهور نیز بپر دازیم. با من در سایت درناتریپ برای معرفی این روستا و جذابه های آن همراه باشید…

| روستای سرولات • درناتریپ ✈️

روستای سرولات رامسر

روستای زیبای سرولات در بیست و دو کیلومتری شهر رامسر قرار دارد و نزدیکترین شهر به چابکسر می باشد و فاصله ی سه کیلومتری به شهر چابکسر دارد و در کنار رودخانه ی آچیرود و دامنه کوه های البرز واقع شده است. با این تفاسیر سرولات و زیبایی آن کاملا قابل تصور است و روستایی است که هم جنگلی انبوه از درخت، هم رودخانه و منظره ایی رویایی به سمت دریا را یکجا و بصورت بسیار زیبا دارد و داشتن این همه جذابه خاص طبیعی این روستا را از بسیاری از روستاهای گردشگری متفاوت و متمایز کرده است.

از زمانی که از میدان شهر به سمت این روستا حرکت می کنید چشم انداز زیبای طبیعت کوهستانی و جنگلی شما محصور خودش می کند، دیدن باغ های مرکبات در مسیر بیش از هرچیزی شما را با دنیای زیبای این روستا آشنا می کند. ” رودخانه ی آچی رود” یکی از جذابه های گردشگری این روستا است

که نقش پر رنگی در سیر زندگی مردم این روستا دارد و آب و هوایی خوش، و نسیمی که از سطح این رود می وزد حال و هوای این روستا را بیش از پیش خوش کرده است. بسیاری از گردشگرانی که به روستای سرولات آمدن و در کنار این رود ساعاتی را در کنار همسفران خود با درست کردن چای ذغالی، خاطره خوشی را رقم زده اند.

Sarvelat chaboksar 4 | روستای سرولات • درناتریپ ✈️

پیاده روی در میان جنگل و درختان انبوه آن هم هر فردی را به وجد می آورد و هم سوژه عکاسان طبیعت را جور می کند. مناظر مه گرفته در این روستا کاملا قابل دیدن است و قابلیت شکار لحظه را با دوربین عکاسی دارد.

| روستای سرولات • درناتریپ ✈️

شکم گردی در روستای سرولات

روستای سرولات همانند دیگر روستاهای گردشگری غذاهای خاص محلی مختص به خود را دارد، که ” رستوران خاور خانم “ فرصت این شکم گردی و چشیدن غذای محلی این روستا را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است. جالب است بدانید این رستوران باصفا با غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای که در لیست دارد در بین گردشگران به شهرت ملی دست پیدا کرده است.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

از معروف ترین غذاهای محلی این روستا و رستوران می توان: کبات ترش، مرغ شکم پر، ماهی، باقالی قاتق و میرزاقاسمی بسیاری از غذاهای خاص این روستا رو نام برد و به همان شیوه محلی نیز طبخ می شوند. البته ترشی های مثل سیر ترشی و زیتون پرورده چاشنی اصلی غذاهای خاور خانم است و در کنار این غذاها واقعا خوردن دارد. در خصوص اقامت در این روستا نیز با ساخت و ساز ویلا ها در روستا و مننطقه های جنگلی آن امکان اجاره ویلا و اقامت را فراهم کرده است.

1200x750 1 | روستای سرولات • درناتریپ ✈️

سوغات و صنایع دستی روستای سرولات

این روستا نیز به نوبه خود سوغات و صنایع دستی خاص خود دارد، از لواشک و آلوچه های ترش مزه تا کلوچه و نان های محلی و سنتی با مزه های متفاوت آن را می توان نام برد. از آنجایی که این روستا باغ مرکبات زیادی را دارد، پرتقال و آب پرتقال های خالص این منطقه را از دست ندهید. رب انارهای محلی این منطقه نیز بسیار معروف هستند.

البته صنایع دستی این روستا نیز که بازهم هنر زنان این روستا است خود دیدنی است، از شال ئو رودوشی ها، عروسک های بافتنی، انواع حصیرها، لوازم های چوبی و… نیز بهترین سغاتی های این منطقه هستند و شما می توانید در این روستا تهیه کنید و به عنوان سوغات و صنایع دستی در خانه خود به یادگار نگهداری کنید.

گیلان 1 scaled | روستای سرولات • درناتریپ ✈️

بهترین فصل سفر به این روستای با صفا

شهرهای شمالی بی شک چهار فصلی زیبا و دیدنی دارند. اما این روستا در دوفصل بهار و تابستان بسیار دیدنی و سر سبز است. بهار و تابستانی دلچسب، خنک و بدون رطئبت دارد. فصولی که با بارش های بهاری، مه های گاه بی گاه و عطر شکوفه های بهاری آب و هوای دلنشین را بوجود آورده است.

اما در دو فصول پاییز و زمستان امکان سفر به این روستا است ولی بارش بارا در این دو فصل بسیار زیاد است و شب هایی سرد دارد و زمین و جاده نیز گل و آلود است، اما جذابیت پاییزی و زمستانه خاص خود را دارد و البته این در این دو فصل گردشگران خاص خود را نیز دارد.

sarvelat village02 | روستای سرولات • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی به این روستا

از سمت رامسر وارد چابکسر شوید و به داخل شهر، میدان سرولات حرکت کنید و میدان دور بزنید و به سمت کوه برانید و پس طی کردند سه کیلومتر به این روستای زیبا می رسید.

پیام بگذارید