پارک جنگلی چهل چای ؛ نگین سبز مینودشت

پارک جنگلی چهل چای یکی از خاص ترین پارک های جنگلی استان گلستان می باشد. این پارک که تفرجگاه گردشگری بسیار مهمی برای استان گلستان بعد از پارک جنگلی ناهارخوران و ..می باشد دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا می باشد.با درناتریپ همراه باشید تا شما را با این پارک جنگلی زیبا آشنا کنیم.

پارک جنگلی چهل چای
پارک جنگلی چهل چای

موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی چهل چای

پارک جنگلی چهل چای در جنوب شهرستان مینو دشت شامل سه منطقه به نام های تفرجگاه جنگلی تنگه، تفرجگاه طبیعی آرام و بین راهی آق چشمه می باشد. که محدوده جغرافیایی 59 هکتار و متوسط ارتفاع از سطح دریا 350 متر می باشد.پارک جنکلی چهل چای با گذر از شهر کوهپایه ای مینودشت با شیب بسیار مناسب و دسترسی به آن بسیار آسان است.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 20 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️

پارک جنگلی چهل چای

در هفت کیلومتری شهرمینودشت یکی از زیباترین تفرجگاها، پدیده ای طبیعی، معروف به بهشت ؛ به نام تنگه چهل چای قرار دارد. دسترسی آسان، وجود جاده آستفالت و امکانات پیش بینی شده، باعث فراهم شدن موقعیت مناسبی برای گردشگری شده است.در این پارک جنگلی زیبا جنگل انبوه در دامنه کوه و جریان رودخانه ها وچشمه های دائمی و فصلی مناظر زیبایی را در مساحتی حدود پنجاه و نه هکتار به وجود آورده است. و صدای جریان آب آرامش دهنده روح و روان هر گردشگری است.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 04 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️

وضعیت آب وهوایی

وضعیت اقلیمی این منطقه گرم و مرطوب می باشد. واز نظر وضعیت توپوگرافی تپه ماهوری است. در این پارک زیبا در فصول سرد سال و زمستان دارای پوشش از برف.و همچنین در پاییز با تغییر رنگ درختان و در بهار و تابستان دارای سرسبزی و شکوه خاص خود است.درکل این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است که مورد پسند اکثر گردشگران است.

28156571 567604203573002 3420203507163070464 n | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️

پوشش گیاهی پارک جنگلی چهل چای

پوشش گیاهای آن نیز مرتع می باشد و پوشش گیاهی آن شامل انواع درختان، درخچه ها، و گیاهان علفی و بوته ای کف جنگل می شود. پدیده های طبیعی چهل چای با جنگل های انبوه و به هم فشرده ای که در دامنه کوه و بستر دره وجود دارد. و جریان رودخانه و همچنین چشمه فصلی فراوان از زیباترین قاب های طبیعت گلستان را به شما نشان می دهد.

| پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️

پوشش جانوری پارک جنگلی چهل چای

در این پارک زیبا وجود انواع پرنده همانند کبک، یاکریم، و حتی عقاب از پرندگان معروف و همچنین وجود آهو و بزکوهی از دیگر جانورانی هستند که در این منطقه زندگی می کنند.البته لازم به ذکر است که این پوشش جانوری به طور ثابت نیستند. وگفته می شود که در آن جا دیده شده اند.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

57730378 1620343964763196 7282487649948114641 n | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️

امکانات رفاهی پارک جنگلی چهل چای

از امکانات این پارک جنگلی سرسبز و زیبا می توان به جاده آسفالت، نمازخانه، سرویس هاس بهداشتی، فروشگاه های مواد غذایی، و رستوران های سنتی، آبخوری، آلاچیق،سطح زباله، سیستم روشنایی در شب، پوشش شبکه نام برد که آن را به مقصدی مناسب برای تفریح و تفرج تبدیل کرده است.شما می توانید با اقامت در آلاچیق ها و رستوران ها نیاز های رفتهی و اقامتی خود را برطرف سازید.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 08 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️
امکانات پارک جنگلی چهل چای

تفریحات رایج پارک جنگلی

از جمله تفریحات رایج در پارک جنگلی چهل چای می توان به پیاده روی در میان درختان و فضای زیبای جنگل و همچنین جنگل نوردی اشاره کرد. در این پارک زیبا شما می توانید به تجربه ی خاص کمپینگ و همچنین عکاسی در جنگل نیز دست پیدا کنید. و از کنار دوستان و خانواده بودن بهترین بهره را ببرید.در داخل این پارک یک رودخانه قرار دارد که در آن برای شنا و ماهیگیری نیز استفاده شده است.ولی آب آن در فوص سرد اصلا قابل استفاده نیست.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 17 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️
پارک جنگلی مینودشت

روستای چهل چای

چهل چای، دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت استان گلستان.شغل عمده ی اهالی این روستا زراعت و گله داری است. و دارای مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.از محصولات آنها می توان به غلات، حبوبات، برنج، ابریشم، توتون و لبنیات است.مردم دارای پوشش محلی بسیار زیبای گرگانی و خوش رنگی هستند که دارای فرهنگ غنی هستند.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 02 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️
پارک جنگلی مینودشت

بهترین زمان برای بازدید از پارک

از آنجا که این پارک جنگلی در همه ی فصل ها دارای زیبایی ها وجذابیت های خاص خود است.اما باید گفت که یازدید از این پارک در فصل بهار و تابستان بسیار لذت بخش و تماشایی است چرا که درختان سرسبز و محیط آن برای تجمع های خانوادگی بسیار دلپذیر است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که این جنگل در پاییز بسیار خاص و دلربا می شود.

جنگلی تنگه چهل چای مهنواز 09 | پارک جنگلی چهل چای • درناتریپ ✈️
پارک جنگلی مینودشت

جاذبه های گردشگری نزدیک پارک جنگلی چهل چای

از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک این پارک جنگلی زیبا می توان. به غار آبریز طلا، غار کیارام، روستای دوزین،پارک جنگلی تنگ، اقامتگاه بومرگردی شاریسه، اقامتگاه بومرگردی عمو قدرت نام برد.که در سفر به گلستان به شما پیشنهاد می شوند که باازدید از این مکان ها های گردشگری و تاریخی را از دست ندهید.

پارک جنگلی
پارک جنگلی مینودشت
آدرس: استان گلستان ـ 7 کیلومتری جنوب شرقی ـ شهرستان مینودشت
پیام بگذارید