تنگ مهریان | طبیعتی دیدنی در یاسوج

مهریان، نام روستایی در استان کهگیلویه و بویر احمد میباشد که در شهرستان بویر احمد، بخش مرکزی و دهستان سررود شمالی قرار دارد. در ۵ کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید، منظره‌ای طبیعی و زیبا چشمان هر کسی را به خود خیره خواهد کرد که نام این منطقه، تنگ مهریان است. این منطقه توسط کوه دنا و رودخانه مهریان محصور شده است.

تنگ مهریان

آبشار تنگ مهریان

آبشاری مرتفع در نزدیکی این منطقه وجود دارد که قرار گیری نزدیک آن حس لذت بخشی میدهد. با حرکت به سمت روستای مهریان، شالیزارهایی را از مراتع زراعی و همچنین آفتابگردان‌های خمیده را خواهید دید که بسیار جذاب میباشد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

بوته‌ زراهای خیار، باغ‌های میوه و خانه‌های کاه‌گلی، تنها بخشی از طبیعتی زیبا در این ناحیه به حساب می‌آید. قهوه خانه‌هایی در این منطقه نیز با چادرهای مختلف وجود دارد. در نزدیکی این منطقه، رودی سبز و فیروزه‌ای، جلوه‌ای بسیار زیبایی به آن داده است. اگر در کل در نظر بگیریم، عناصر تشکیل‌ دهنده این منطقه را میتوان به سه دسته دشت، کوه و رودخانه تقسیم کرد.

از مناطقی که برای زائران بسیار مناسب است، منطقه زیارتی امامزاده شاه حسن میباشد. مزرعه‌ای از پرورش ماهی را نیز میتوان در این منطقه پیدا کرد. این منطقه در زمستان نیز طرفداران خود را دارد که برای تفریح اسکی سواری، پیست اسکی دنا نزدیک به این منطقه را انتخاب میکنند. رودخانه مهریان در این منطقه درنهایت به رودخانه کارون میریزد. در انتها باید در توصیف این منطقه بگوییم که تنگ مهریان، دریایی از جاذبه‌های طبیعیست که غرق شدن در آن لذتبخش است.

آدرس: ایران، استان گهگلویه و بویر احمد، پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید، منطقه تنگ مهریان
منبع الی گشت
پیام بگذارید