آش برنج همدان | غذایی خوشمزه برای فصول سرد

آش برنج یکی از آش های بسیار خوشمزه و درجه یک استان همدان است که معمولا بسیار راحت و با هزینه کم پخته می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش برنج در ادامه با درناتریپ همراه باشید.

آش برنج

آش برنج خواص زیادی دارد که ثبت نشده است، درفصل سرد زمستان مصرف آن در سفره های مردمان خونگرم این شهر زیاد است، چراخاصیت خوبی که دارد این است که به گرمای بدن کمک شایانی می کند. قبل از فرارسیدن فصل زمستان مردان و زنان این منطقه با خرید و ذخیره برنج محلی و روغن حیوانی برای درست کردن این آش محلی در بعضی از روزهای زمستان خود را آماده می کنند.

آش برنج
آش برنج

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۱ لیوان
لپه ۲ استکان
سبزی آش ۱ کیلوگرم
پیاز ۲ عدد
نعناع خشک ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه آش برنج همدان

مرحله اول

برای تهیه آش برنج ابتدا باید در ظرف مناسبی کمی روغن داغ کنید و پیاز را پوست گرفته و خرد کنید و به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود و از نظر وزنی سبک شود.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

مرحله دوم

در این مرحله باید زردچوبه یا زعفران را به پیاز داغ اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آنها گرفته شود.سپس برنج و لپه را بشویید و از آبکش رد کنید و به مواد اضافه کنید تا کمی تفت بخورند.

مرحله سوم

در این مرحله باید به مواد آب جوش را اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا لعاب خوبی بیندازند.باید حدود سه ربع ساعت الی یک ساعت به مواد اجازه دهید تا کم کم پخته شوند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که مواد آش برنج خود را در مدت زمانی یک ساعتی که روی اجاق هست به هم بزنید که در غیر این صورت آش شما ته می گیرد و ممکن است طعم آش نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله باید سبزی آشی را که قبلا شسته و خرد کرده اید را به آش خود اضافه کنید و اجازه دهید که آش روی حرارت ملایم چند جوشی بزند تا سبزی آن کاملا پخته شود و آش شما نیز جا بیفتد.

مرحله ششم

در یک تابه پیاز داغ درست کنید و زردچوبه و نعناع و نمک را داخل آن سرخ کنید.در ده دقیقه آخر پختن آش خود با آبغوره را به آن اضافه کنید و مواد سرخ شده را نیز به آش اضافه کنید و یا با آنها آش را تزیین نمایید.

منبع مچ مگ
پیام بگذارید