خانه موزه موسیقی بتهوون

اینجا خانه موزه موسیقی بتهوون یکی از قدیمی ترین فروشگاه‌های موسیقی ایران که با قدمت ۶۵ ساله خود با عنوان اولین صفحه فروشی موسیقی بتهوون در تهران توسط برادران چمن آرا آغاز به کار کرد. این فروشگاه در سال ۱۳۳۲ در مغازه کوچکی که در خیابان منوچهری واقع شده بود افتتاح گردید و ده سال بعد به مغازه ای بزرگتر در خیابان ولی عصر منتقل گردید

مرکز موسیقی بتهوون سالها با عنوان مرکز توزیع محصولات فرهنگی مرتبط با موسیقی برای بسیاری از افراد که علاقه مند به هنر موسیقیایی بتهوون ،بودند شناخته شده است و هم اکنون این مجموعه در خیابان سنایی تهران با مدیریت بابک چمن آرا مشغول به ادامه فعالیت است و از اماکن دیدنی تهران به شمار میرود.

خانه موزه موسیقی بتهوون
خانه موزه موسیقی بتهوون

موزه موسیقی

موزه موسیقی معمولا بزرگترین مجموعه آلات موسیقی کشور را در خود جای داده است. موزه موسیقی با هدف حفاظت از موسیقی سنتی  و همچنین حفظ آثار هنری موسیقیدانان و معرفی آنها به مردم است. نمایشگاه تجهیزات ضبط و پخش که بنا به نام خود، دستگاه های مربوط به ضبط و پخش از قبیل گرامافون، گرامافون، کاست، ضبط صوت و غیره را از گذشته تا به امروز به نمایش می گذارد.

موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از دستگاه، نغمه، آواز و گوشه تشکیل شده است که به سال های قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. این موسیقی به صورت شفاهی در طول نسل‌های زیادی تا به امروز باقی مانده و بخش‌هایی از آن به طور طبیعی حذف یا تکمیل شده است. موسیقی ایرانی بر کشورهای مختلف مانند افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و یونان تاثیر گذاشته است.

خانه موزه موسیقی بتهوون

خانه موزه موسیقی بتهوون
خانه موزه موسیقی بتهوون

این مکان به طرز شگفت انگیزی حفظ شده است و زندگی و آثار این آهنگساز مشهور جهان را از طریق اسناد، اشیاء و نمونه های موسیقی بسیاری توضیح می دهد. برخی از مهم ترین آثار بتهوون در هایلیگنشتات نوشته شده است، از جمله اولین طرح های “Eroica” و معروف “Sonata Tempest”. علاوه بر این، این نمایشگاه دوران جوانی بتهوون در بن، محافل اجتماعی پیچیده او و میراث موسیقی او را پوشش می دهد.

موقعیت کنونی خانه موزه موسیقی بتهوون

خانه موزه موسیقی بتهوون
خانه موزه موسیقی بتهوون

این موزه موسیقی تهران همچنین خدمات فرهنگی مختلفی را ارائه خواهد کرد. دارای فروشگاه موسیقی، کتاب فروشی، گل فروشی و کافی شاپ است. در خانه موزه بتهوون رویداهای فرهنگی و هنری مختلفی مثل بزرگداشت اساتید موسیقی، روز کتابخوانی، رونمایی از آثار ادبی و موسیقی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معماری بنا خانه موزه موسیقی بتهوون

خانه موزه موسیقی بتهوون
خانه موزه موسیقی بتهوون

وارد ساختمان که شوید محو زیبایی فضا می‌شوید. هر گوشه که سر برگردانید نشانی از دنیای موسیقی می‌بینید. پیانوی بزرگ سیاه هم که درست زیر چلچراغ قرار دارد زیبایی زیادی به محیط داده است.  در ویترین‌‌ها هم وسایل قدیمی نگهداری می‌شونند. از در سمت راست وارد بخش فروشگاه می‌شوید. کافه هم در طبقه بالا قرار دارد.

ساعت کاری: هر روز از 9 صبح تا 9 شب |‌ جمعه‌ها از 5 عصر تا 9 شب

شماره تماس: 02188813577

آدرس: تهران کریمخان ،زند میرزای شیرازی شماره ،۶۹، نبش کوچه یازدهم

پیام بگذارید