تنگ رازیانه؛ طبیعت بکر ایلام

تنگ رازیانه؛ طبیعت بکر ایلام

تنگ رازیانه؛ طبیعت بکر ایلام

تنگ رازیانه از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام محسوب میشود که طبیعت زیبای آن هر گردشگری را به سوی خود فرا میخواند. با درناتریپ همراه باشید تا نگاهی به یکی از زیباترین جاذبه‌های استان ایلام بیندازیم.

رازیانه | تنگ رازیانه • درناتریپ ✈️

توضیحات

تنگ رازیانه از پدیده‌های زمین‌شناسی در استان ایلام محسوب میشود که دارای زیبایی و سرسبزی خاصی میباشد و درون آن نیز رودی جاری است. این تنگ در ۵۰ کیلومتری جاده ایلام-بدره قرار گرفته است. این تنگ در سال ۱۳۸۸ به عنوان آثار ملی ایران ثبت گردید.
راه باستانی بدره «آبهر» به پشته ارشت و بردبال چنارباشی، از کوهپایه‌ها عبور کرده و در ادامه پس از عبور از کلم و تنگ رازیانه به روستای گنجه و سپس به روستای پاکل گراب و منطقه چنارباشی متصل است. آثار متعددی از دوران مختلف در این ناحیه مشاهده می‌شود.
در این تنگ، آثاری بسیار متعدد از دوره‌های مختلف به چشم میخورد که برای پژوهشگران مختلفی در رشته زمین‌شناسی بسیار جالب است. این تنگ میتواند محل زندگی مناسبی برای خیلی از پرندگان، موجودات بومی و…. باشد. دیواره‌های این تنگ جنسی آهکی همراه با کربنات کلسیم دارند. اگر تجهیزات کوهنوردی را در اختیار ندارید، سعی کنید از بالا به این تنگ نگاه کنید، زیرا عبور از میان رودخانه آن بسیار سخت است و همچنین بدون تجهیزات کوهنوردی نیز ممکن است بین تنگ گیر کنید.

دلیل شکل‌گیری

این دره در طی سالیان دراز با دلایل مختلفی شکل گرفته که از آنها میتوان به زمین‌لرزه، فرسایش، بارش باران، پوشش گیاهی متنوع و…. اشاره کرد. در اطراف این تنگ، گیاهان زیادی دیده میشود که گیاه رازیانه از همه بیشتر است و همین نیز دلیل نامگذاری این تنگه با نام رازیانه است. اگر به فکر اقامت در این مکان هستید، باید هرچه که برای این سفر لازم است را داشته باشید، زیرا هیچ امکانات رفاهی در نزدیکی تنگ رازیانه وجود ندارد.

7695441 900 | تنگ رازیانه • درناتریپ ✈️

لوازم مورد نیاز

دوربین، لباس و کفش مناسب، هدلایت، آب و غذا، چادر مسافرتی و کیسه خواب.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””]آدرس: ایران، استان ایلام، حوالی روستای چنارباشی، تنگ رازیانه.

منبع ویکی پدیا seeiran
پیام بگذارید