کلوت‌های شهداد؛ رمز‌آلود و زیبا

کلوت‌های شهداد از جاذبه‌های بیابانی ایران به شمار می‌آید که نمونه‌ آنرا در کمتر جایی میتوان پیدا کرد. این منطقه بخشی از گرم‌ترین نقطه کره زمین یعنی دشت لوت محسوب میشود که در فصل پاییز و زمستان برای تفریح مکان مناسبی به نظر می‌آیند. با درناتریپ همراه باشید تا به بررسی این منطقه رمز‌آلود اما جذاب بپردازیم.

1691311917744719034 1550150815 | کلوت‌های شهداد • درناتریپ ✈️

آشنایی

کلوت برجستگی‌هایی نامیده میشود که بین شیارهای U شکل در کویر ایجاد شده‌اند. این اشکال در حدود هزاران سال قبل طی فرسایش بر اثر باد و یا آب شکل گرفته‌اند. این کلوت‌ها نمونه‌‌ای بینظیر در جهان به شمار می‌آیند که گردشگران زیادی از اقسا نقاط جهان برای بازدید از این منطقه به ایران سر میزنند.

1828971925190144437 1550151885 | کلوت‌های شهداد • درناتریپ ✈️

در نزدیکی این منطقه، آثاری کشف شده‌اند که تقریبا مربوط به ۶ هزارسال قبل هستند و شامل زیور‌آلات، مجسمه و سفال میباشند. این کلوت‌ها جزو مناطقی به حساب می‌آیند که کمترین توجه به آنها شده است. در این منطقه شما میتوانید با خودروی آفرود از مناطق مختلف آن دیدن کنید که میتوان توسط کمپ شهداد، خودرویی آفرود تهیه کرد. در این منطقه برای گردشگران کمپی در نظر گرفته شده است ک میتوانند شب را در آن سپری کنند. از تفریحاتی دیگر در این نطقه میتوان به شترسواری، موتورچهار چرخ، پیاده‌روی بر روی شن‌های داغ، عکاسی، تماشای آسمان زیبای کویر اشاره کرد. یادتان باشد اگر به این منطقه آشنا نیستید، هیچگاه بدون راهنما وارد نشوید زیرا ممکن است گم شوید و یا توسط دستگاه‌های مربوطه زیربط جریمه شوید.

آدرس: ایران، استان کرمان، کویر لوت، کلوت‌های شهداد.

منبع ویکی پدیا
پیام بگذارید