معرفی بهترین سالن های بولینگ تهران!

ما در این مقاله تفریحی قصد داریم شما را با بهترین سالن های بولینگ تهران آشنا کنیمبولینگ یا گوی‌بازی (به انگلیسی: Bowling ) یک رشته ورزشی است که ورزشکار در آن باید توپ را به مهره ها بزند. گوی‌باز کسی است که گوی‌بازی می‌کند. بولینگ ابتدا به عنوان بازی ۵۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در مصر وجود داشته است. بازیهای بولینگ اولیه با سنگی گرد به جای توپ بولینگ، که از بین سه قطعه سنگ مرمر به ۹ سنگی که به شکل گنبد و به جای پین چیده شده بود، بصورت چرخشی پرتاب می شده است.

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

سالن های بولینگ

سالن های بولینگ به طور میانگین ۱۰ لاین برای بازی دارند و روی هر لاین حداکثر ۴ نفر می توانند بولینگ بازی کنند. کف سالن بولینگ کاملا پارکت استقسمت میانی لاین تا یک سوم انتهایی را، روغن می زنند تا توپ بولینگ سر بخورد. دو قسمت کناری لاین را هم کاتر یا اصطلاحا جوب می گویند که اگر توپ بولینگ وارد آن شود از قسمت اصلی خارج شده و دیگر به پین های بولینگ برخورد نمی کند.

نحوه بازی بولینگ

توپ بولینگ را از روی ریل برگشت بردارید. توپ را با هر دو دست بردارید، بازو را خم کنید و به سمت مسیر ورودی بروید. بهتر است تا به مسیر ورودی نرسیده اید انگشتان را داخل سوراخهای توپ بولینگ فرو نبرید چون ممکن است مجبور شوید صبر کنید تا بازی بازیکن دیگری تمام شود. اینکار باعث خستگی یا عرق کردن غیر ضروری انگشتان بخصوص انگشت شصت می شود. این فلش هایی هم که کف لاین می بینید برای هدف گیری بهتر است.

بهترین سالن های بولینگ تهران

  • بولینگ ایران مال
  • بولینگ سرزمین عجایب
  • بولینگ برج میلاد
  • بولینگ آناهید(سرزمین رویایی)
  • بولینگ اُپال
  • بولینگ عبدو
  • بولینگ انقلاب
  • بولینگ تیراژه

بولینگ ایران مال

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

بولرهای حرفه‌ای چند وقتی است که مقصدی جز ایران‌مال ندارند. معمولاً عصرها کم‌کم سروکله‌شان در طبقه RG ایران‌مال پیدا می‌شود و تا دیروقت مشغول این ورزش مفرح و جذاب هستند. سالن بولینگ ایران‌مال هم برای خودش محشر است. ۱۶ خط برای این سالن در نظر گرفته شده که ظرفیت مناسبی برای تعداد زیادی از ورزشکاران ایجاد می‌کند. فناوری‌های سالن بولینگ همگی بسیار پیشرفته بوده و در کشور منحصربفرد است. در ساعت استراحت می‌توانید از کافی‌شاپ سالن بولینگ هم استفاده کنید و نوشیدنی و میان‌وعده مورد نظرتان را نوش جان کنید.

بولینگ سرزمین عجایب

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

باشگاه بولینگ بزرگسالان در ضلع غربی مجموعه قرار گرفته است و دارای 12 خط با سیستم و مکانیزم توپ برگردان اتوماتیک می باشد که از نظر محوطه سازی و رنگ آمیزی بعنوان یک مکان تفریحی پرطرفدار برای علاقه مندان به این رشته ورزشی به شمار می آید .

قابل ذکر است که متقاضیان محترم باشگاه بولینگ سرزمین عجایب می توانند در نوبتهای بعداز ظهر به صورت گیمی و یا تایمی از باشگاه استفاده نمایند و چنانچه عضویت سالیانه را دارا باشند علاوه بر برخورداری از درصد تخفیف قابل توجه می توانند از دیگر تسهیلات مجموعه نظیر آموزش ، ورودیه و کفش بولینگ رایگان و نیز تی شرت سرزمین عجایب استفاده نمایند به منظوراستفاده اقشار مختلف گروههای سنی از جانب سازمانها ، شرکتها و یا گروههای دانشجویی و دانش آموزی.

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

بولینگ برج میلاد

مجموعه بولینگ برج میلاد در غرب شهر تهران واقع شده است. این مجموعه دارای ۱۲ لاین برای بازی بولینگ می‌باشد. بولینگ مجموعه انقلاب در کنار شهربازی آن قرار داد و امکان بازی برای آقایان و یانوان به صورت تک نفره یا تیم‌های ۴ نفره وجود دارد. ساعت کاری مجموعه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و پنجشنبه، جمعه و تعطیلات از ساعت ۱۱ تا ۱۸ است.

بولینگ آناهید

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

باشگاه بیلیارد و بولینگ آناهید در طبقه منفی یک برج آناهید در اول جاده دماوند قرار گرفته . این باشگاه دارای پارکینگ رایگان است . این باشگاه نوساز است و بسیار تمیز است و برای هر نیم ساعت مبلغ ۱۰ هزار تومان برای بیلیارد است که قیمت اش نسبت به جاهای دیگر مناسب تر است .این باشگاه مکان خوبی برای دوستداران بیلیارد و بولینگ در شرق تهران است

بولینگ اُپال

سالن‌های بزرگ بولینگ و بیلیارد و اتاق‌های فرار در طبقه هشتم جایی برای سرگرمی نوجوانان و بزرگسالان است. همچنین یک مرکز مجهز بازی‌های کامپیوتری نیز در این طبقه قرار دارد که شما می‌توانید از بازی‌های واقعیت مجازی تا بازی‌های کامپیوتری را در آن پیدا کنید.

بولینگ عبدو

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

دنیای بازی مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران که با نام بولینگ عبدو نیز شناخته می‌شود، محیطی مهیج و سرشار از نشاط برای تمامی کسانی است که علاقه دارند اوقات فراغت خود را به گونه‌ای متفاوت و در فضایی پر از هیجان سپری کنند. دنیای بازی با تجهیزشدن به جدید‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین دستگاه‌های بازی در تلاش است تا بهترین لحظات را برای علاقمندان ایجاد کنید. مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران دارای یازده سالن ورزشی مختلفی است که میتوان به سالن بولینگ‌، استخر ، پینگ پنگ ، سالن چندمنظوره و … اشاره نمود.

بولینگ انقلاب، رزرو بولینگ

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

بزرگترین و مجهزترین باشگاه بولینگ کشور است که با ظرفیت پذیرش 131 نفر به صورت همزمان دریک ساعت و داشتن سیستم امتیاز دهی در هر لحظه جزو بهترین سالن های بلینگ تهران محسوب می شود.

بولینگ تیراژه تهران

بولینگ تیراژه تهران در ضلع غربی مرکز تجاری و تفریحی تیراژه قرار گرفته و 12 خط بولینگ دارد که هم می‌شود برای تفریح و ورزش به این مرکز رفت و هم خرید و سرگرمی.

بهترین سالن های بولینگ تهران
بهترین سالن های بولینگ تهران

به همین خاطر بولینگ تیراژه یکی از سالن‌های پرطرفدار تهران است که برای خوشگذرونی و تفریح آخر هفته جان می‌دهد. از طرفی به‌خاطر استقبال زیادی که از بولینگ شده در یک بخش از مجموعه، مینی بولینگ با 4 لاین برای استفاده کودکان طراحی شده و کودکان کمتر از 12 سال می‌توانند از این لاین استفاده کنند.

پیام بگذارید