دشت ارغوان مشهد | جلوه بی نظیر طبیعت در خراسان

دشت ارغوان مشهد یا دره ارغوان ، از زیباترین و خارق العاده ترین مناطق طبیعی و تفریحی استان خراسان رضوی است. این دشت زیبا که سرشار از درختان با گلهای ارغوان است. دارای منظره بی نظیری از رنگ ها و چمن زار بی نظیر می باشد.در این مقاله قصد داریم شما را با خود به این منطقه زیبا برده و این دشت زیبا را به شما معرفی کنیم.

دشت ارغوان مشهد؛ ترکیب زیبای رنگاها

دشت ارغوان مشهد در فاصله چهار کیلومتری «طرقبه» و در مسیر«طرقدر» به روستای کلاته آهن قرار دارد. از انتهای محله طرقدر وارد مسیری که شمارا به روستای کلاته آهن میرساند دیده می شود.در انتهای مسیر آسفالته شده دشتی وسیع  به نام دشت ارغوان وجود دارد.این دشت زیبا که با درختان ارغوان پوشانده شده است دارای طبیعتی بکر و بسیار رویایی است.

1 1 | دشت ارغوان مشهد • درناتریپ ✈️
دره ارغوان

دشت ارغوان یا دره ارغوان؟

در انتهای مسیر که می روید یک دشت و تعدادی درخت ارغوان وجود دارد.در حقیقت بسیاری از افرادی که به این مکان سفر کرده اند تصور میکنند جاذبه های این دشت همین مسیر ماشین رو است. اما جالب است بدانید که کمی آن طرف تر در دل کوه دره ای بسیار زیبا که به بهشت پنهان معروف است وجود دارد. دره ای ارغوانی با چشمه های خروشان وهوایی بسیار دلپذیر که کمتر جایی شبیه به آن است.شما با اندکی پیاده روی می توانید از دشت ارغوان به دره ارغوان سفر کنید.

دشت ارغوان مشهد

ویژگی جغرافیایی دشت ارغوان مشهد

منطقه کوهستانی طرقبه از سمت غرب و شمال بینالود و کوه تخت رستم احاطه شده است. این منطقه سرسبز و ییلاقی تابستان های بسیار خوش آب و هوا دارد و زمستان ها به منطقه ای پر برف و زیبا برای تفریحات زمستانی تبدیل می شود.دشت ارغوان نیز در همین منطقه واقع شده است. که پر از درختان و چشمه های جوشان است.که بسیاری از گردشگران را به دامان خود می کشاند.

دشت ارغوان
دشت ارغوان

درخت ارغوان ، عنصر اصلی زیبایی دره ارغوان

درخت ارغوان که به درخت عشق نیز معروف است در این دشت به وفور دیده می شود. برگ های این درخت به شکل قلب و سبز رنگ هستند. اما قبل رشد برگ ها، خوشه های ارغوان از تمامی قسمت ها حتی تنه درختان آویخته می شوند. و لباس ارغوانی رنگ به تن دشت می کنند. همچنین درخت ارغوان درختی با شکوفه های بنفش رنگ است.این درختان معمولا بین سه تا ده متر ارتفاع دارند و درختی خزان دار با شکلی مدور و شاخه های نامنظم است و رشد کندی دارد.

دره ارغوان
دره ارغوان
خواندن این نوشته ها توصیه می شود

تفریحات دشت ارغوان مشهد

از رایج ترین تفریحاتی که در این دشت  ارغوان مشهد و دره بسیار زیبا می توان انجام داد پیاده روی در مسیر دره و کمپینگ در کنار دریاچه و چشمه های جوشان آن است. علاوه بر این ها عکاسی که بهترین گزینه برای تفریح در دشت ارغوان مشهد است چرا که وجود رنگاهای زیبا و منظره های خاص می تواند بهترین قاب های عکاسی را برای شما به ارمغان آورد. ماهیگیری و شنا از دیگر تفریحات است که با سفر به دره ارغوان می توانید انجام دهید.

دشت ارغوان
دشت ارغوان

امکانات رفاهی دشت ارغوان

از آنجا که دره ارغوان جزو جاذبه های طبیعی محسوب می شود و در مسیری پرت از شهر و روستا قرار دارد امکانات رفاهی بسیار زیادی در آنجا وجود ندارد.امکانات آن در حد پارکینگ در ابتدا مسیر ، پوشش شبکه ، چشمه  آب نوشیدنی ، دکه تنقلات است.

ارغوان.jpgیی | دشت ارغوان مشهد • درناتریپ ✈️
دشت ارغوان

جاذبه های گردشگری نزدیک به دره ارغوان

از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک به این دشت زیبا می توان به خود منطقه گردشگری طرقبه ، پارک جنگلی وکیل آباد ، روستای تاریخی کنگ  و روستای نغندر و روستای مایان و .. می توان اشاره کردکه هر کدام به نوبه خود دارای جاذبه ها و شگفتی های بسیاری هستند و ارزش یک بار سفر به آن را دارد.

| دشت ارغوان مشهد • درناتریپ ✈️
دره ارغوان

بهترین فصل برای سفر به دره ارغوان

اوج زیبایی دره ارغوان به هنگام مرحله  گل دهی کامل است. یعنی زمانی که وارد این دره و دشت رویایی می شوید درختان ارغوان را پر از گل ببینید. تاریخ گلدهی درختان ارغوان در مشهد بسته به میزان گرمی هوا دارد ، از اوایل فروردین تا نیمه اردیبهشت ماه درختان و گلهای این دشت زیبا کامل بیرون میاید و بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

| دشت ارغوان مشهد • درناتریپ ✈️
دشت ارغوان

مسیر دسترسی دشت ارغوان مشهد

مشهد ـ 4 کیلومتری طرقبه ـ مسیر طرقدر به روستای کلاته آهن ـ قبل از روستای کلاته آهن
پیام بگذارید