جنگل جیغ مشهد، آشنایی باعجیب ترین جنگل ایران

جنگل جیغ مشهد یکی از عجیب ترین و مخوف ترین جنگل های ایران است که در استان خراسان رضوی قرار دارد. این جنگل با داشتن درختانی سر به فلک کشیده و متنوع مقصد خوبی برای یک سفر ماجرا جویانه است ما در بلاگ درناتریپ قصد داریم شما را با این جنگل عجیب ایران آشنا کنیم.

چرا جیغ؟ علت این نام گذاری چیست؟

Screenshot 2022 12 26 232744 | جنگل جیغ مشهد • درناتریپ ✈️

افرادی که از این جنگل بازدید کرده‌اند، همگی این صدای جیغ عجیب‌وغریب را تأیید می‌کنند. جالب است بدانید که فقط شب‌ها صدای این جیغ به گوش می‌رسد و روزها جنگل جیغ شبیه به جنگلی معمولی است. صدای جیغی که به گوش می‌رسد دقیقاً شبیه به صدای جیغ زنی است که انگار در آتش می‌سوزد و از ته دل فریاد می‌کشد!

آب و هوای جنگل جیغ مشهد

پاییز و زمستان هوا بسیار سرد است؛ اما در بهار و تابستان هوا خنک‌ و گاهی گرم است؛ برای اطلاعات دقیق‌تر، قبل از سفر خود هواشناسی را بررسی کنید تا به مشکل نخورید.

پوشش گیاهی و جانوری جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد
جنگل جیغ مشهد

از آنجایی‌که رود سربرج از وسط جنگل جیغ می‌گذرد، این جنگل سرسبز و پر از گیاهان مختلف است. درختان سیب، گیلاس، گردو و چنار، درختانی‌ است که بیشتر از همه به‌چشم می‌آید و بیشتر در اطراف رود دیده می‌شود.

اگر کمی خوش‌شانس باشید، شاید صاحبان باغ‌های شخصی در باغ‌ها حضور داشته باشند و با اجازه آن‌ها بتوانید کمی هم از میوه‌های باغ‌ها بخورید.

نقاط مبهم در راز جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد
جنگل جیغ مشهد

با اینکه تحقیقات انجام شده راز سر به مهر جنگل جیغ مشهد را افشا کرد، اما هنوز نقاط مبهمی در این قضیه دیده می‌شود. مثلا اینکه چرا به طور ناگهانی این رودخانه از سال ۱۳۹۰ به بعد پرآب شد و دیگر به صورت فصلی عملکردی ندارند و در تمام فصول سال پر آب است؟ و یا اینکه چرا تاکنون هیچ گردشگر و یا مسافری موفق به دیدن این جیرجیرک ها در اطراف این منطقه نشده است؟

به عنوان مثال زمین ها در این منطقه ارزان شده‌اند و افراد غیر بومی تمایلی به خرید زمین و باغ در این منطقه از خود نشان نمی دهند. درست است که جنگل جیغ مشهد یک جاذبه رعب آور گردشگری به حساب می آید اما کم نیستند مسافران و گردشگرانی که برای بازدید از روستای کوهستانی و تاریخی سربرج به این منطقه نیامده و یا به هیچ وجه دوست ندارند که شب را در این منطقه سپری کنند.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
جنگل جیغ مشهد
جنگل جیغ مشهد

از طرف دیگر برخی دیگر چنین روایت می‌کنند که باد در بین شاخ و برگ درختان جنگل جیغ می‌پیچد و چنین صدایی را ایجاد می‌کند. منتها در بسیاری از شب‌ها، حتی نسیمی ملایم نیز در جنگل عبور نمی‌کند و بازهم این صدا به گوش می‌رسد. حتی باید این سؤال را مطرح کنیم که چرا ملخ‌ها خسارتی به این منطقه وارد نمی‌کنند؟ یا اینکه آیا پیش از سال ۱۳۹۰، باد در این جنگل به جریان درنمی‌آمد؟

اقامت در جنگل جیغ مشهد

98598 411908 | جنگل جیغ مشهد • درناتریپ ✈️

اگر دوست داشتید در روستای سربرج طرقبه اقامت داشته باشید بهتر است اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید یا به فکر اجاره خانه روستاییان باشید. البته زمانی که به صورت گروهی به این جنگل سفر می‌کنید یکی از گزینه‌های پیش رو برای اقامت شما برپایی کمپینگ در خود جنگل جیغ مشهد است.

برای دسترسی به جنگل جیغ باید ابتدا خودتان را به مشهد برسانید. از مشهد به‌سمت غرب بروید و وارد جاده خلج شوید. جاده خلج را تا ۳۱ کیلومتر ادامه دهید و با دیدن تابلوی راهنمایی روستای سربرج، به‌سمت چپ بپیچید تا به این روستا برسید. از روستای سربرج با کمی پرس‌و‌جو به این جنگل خوفناک در مشهد خواهید رسید. فراموش نکنید که این جنگل را با نام جنگل مج نیز می‌شناسند.

ff19aba7 cca0 45e1 bb35 f9eaa95d9f26 | جنگل جیغ مشهد • درناتریپ ✈️

هزینه ورودی: رایگان
ساعات دسترسی: ۲۴ساعته (شب‌ها!)
آدرس: خراسان رضوی، جنوب مشهد، طرقبه، روستای سربرج
آدرس: در جنوب مشهد، بخش طرقبه و روستای سربرج قرار دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به جنگل جیغ مشهد

حالا که کوله‌بارتان را برای سفری هیجان‌انگیز به مشهد جمع کرده‌اید، خوب است سری هم به جاهای دیدنی مشهد بزنید. نزدیکی جنگل جیغ دیدنی‌هایی وجود دارد که سفر به این منطقه را برای شما و دوستانتان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

JighJungle 5 | جنگل جیغ مشهد • درناتریپ ✈️

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ مشهد

پیشنهاد می کنیم فصل خرداد را انتخاب کنید چون تنها در این فصل است که صدای جیغ ممتد از این جنگل به گوش می‌رسد. البته ناگفته نماند که به هیچ عنوان فصل پاییز و زمستان را برای سفر به جنگل جیغ مشهد انتخاب نکنید.

منبع ره بال اسمان الی گشت علی بابا
پیام بگذارید