جاهای دیدنی تهران در زمستان، هرگز از دست ندهید!

فصل زمستان هم مانند دیگر فصول سال زیبایی های مختص به خود را دارد زمستان فصل سپیدی و زیبایی های خیره کننده است که با باریدن برف این زیبایی کامل می شود اما آنچه مهم است این می باشد که تماشای این فصل شگفت انگیز را از دست ندهیم و با رفتن به مناطقی که زیبایی این فصل را بیشتر نمایان می کند لذت ببریم. ما در این مقاله گردشگری قصد داریم شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا کنیم.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

  1. پارک جنگلی لویزان
  2. پل طبیعت
  3. دربند
  4. پارک جنگلی کوهسار
  5. خیابان ولیعصر
  6. پیست اسکی توچال
  7. گلابدره
  8. دریاچه تار
  9. قلعه لمبسر
  10. روستای افجه
  11. پیست اسکی شمشک
  12. پارک پردیسان

پارک جنگلی لویزان

جاهای دیدنی تهران در زمستان
جاهای دیدنی تهران در زمستان

یکی از پارک های وسیع و قدیمی تهران پارک جنگلی لویزان می باشد که به دلیل داشتن فضای مناسب و آب و هوای خنک و دلنشین به مکان تفریحی پر طرفداری بدل شده است. این پارک دارای گونه های مختلفی از گیاهان و درختان است که قالب آن سرو، چنار و اقاقیا می باشد و گونه هایی از بلوط، افرا، داغداغان، گز، سرو نقر ای و توت نیز در آن به چشم می خورد و در زمستان زیبایی آن دو چندان می شود.

پل طبیعت

جاهای دیدنی تهران در زمستان
جاهای دیدنی تهران در زمستان

این پل علاوه بر اینکه فضایی برای پیاده روی و قدم زدن را در اوج آرامش و زیبایی ایجاد کرده است. از تفریحات منحصربه‌فردی نیز برخوردار می‌باشد که هر کدام از آن ها می‌توانند داشتن یک روز خوب را در زمستان برای شما تضمین کنند.

دربند

جاهای دیدنی تهران در زمستان
جاهای دیدنی تهران در زمستان

دربند را یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران دانستند. دربند یک مسیر کوهستانی مال رو است که قابلیت عبور وسایل نقلیه را ندارد. در این مسیر رستوران‌ها و کافه‌های رنگارنگی وجود دارند که با تنقلات ترشی مثل آلوچه، حسابی دل شما را آب می‌کنند! مسیر کاملا کوهستانی و دارای شیبی تند است. اما آنقدر مست صدای شر شر آب رودخانه، مناظر طبیعی و رستوران‌های رنگارنگ خواهید شد، که متوجه نمی‌شوید چه زمانی به بالای کوه رسیدید. کوهنوردان از این مسیر به توچال می‌روند. اما افراد معمولی نیز می‌توانند از طبیعت و رستوران‌های رنگارنگ دربند لذت ببرند. در عین حال در فصل زمستان مه سنگینی بر دربند می‌نشیند.

پارک جنگلی کوهسار

| جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

بوستان جنگلی کوهسار به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، چشم‌انداز زیبایی از نمای شهر تهران را به گردشگران عرضه می‌کند و تفریحات هوایی متنوعی در آن انجام می‌شود. افزودن امکانات تفریحی متعدد به بوستان کوهسار باعث شده است که روز‌ به‌ روز بر تعداد گردشگران این پارک افزوده شود.

خیابان ولیعصر

| جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

شاید خیابان ولیعصر تهران یکی از محبو‌ب‌ترین‌ خیابان‌ها برای همه باشد. خیابانی که آن را با درختان بلند و طولانی‌‌اش می‌شناسند و کم‌وبیش همه، تهرانی و غیر‌تهرانی، در آن خاطراتی دارند. اینجا طولانی‌ترین خیابان ایران و خاورمیانه است. چنارها خیابان ولیعصر در زمستان را خیلی زیبا کرده‌اند و همه برای پیاده‌روی‌های عاشقانه به اینجا می‌آیند.

پیست اسکی توچال

در توچال تهران | جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

حرف برف و زمستان که به میان می‌آید، امکان ندارد گزینه پیست اسکی توچال برای تفریح به ذهن افراد نرسد. این پیست درحقیقت یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در زمستان است و وقت‌گذراندن در آنجا قطعا لحظات دل‌چسبی را برای شما رقم خواهد زد.

گلابدره، از زیباترین جاهای دیدنی تهران در زمستان

تهران در زمستان | جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

یکی دیگر از محله‌های دوست‌داشتنی و محبوب پایتخت که مناسب همه فصل‌های سال است محله گلابدره است. این محله خوش آب‌وهوا و سرسبز در شمال شرق تهران قرار دارد و از نظر امکانات و موقعیت جغرافیایی یکی از بهترین جاهای پایتخت برای تفریحات زمستانی است.

دریاچه تار

Winter Lake Tar and Hoyer | جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

دریاچه تار در نزدیکی شهر تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به این مکان سفری 2 ساعته را در پیش خواهید داشت که البته ارزشش را دارد. در فصل زمستان این مکان بسیار سرد است و باید با تجهیزات کامل به آن سفر کرد.

قلعه لمبسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در زمستان قلعه معروف لمبسر بوده که بزرگ ترین و باشکوه ترین قلعه ایرانی میباشد . از این قلعه برای یک دژ نظامی فوق العاده و بزرگ استفاده میکردند که برای اسماعیلیان بوده. قلعه لمبسر درست روی کوهی مرتفع و بزرگ واقع شده و پرتگاهی بسیار ترسناک دارد.

روستای افجه، جاهای دیدنی تهران در زمستان

افجه ت21هران | جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

روستای افجه هم گزینه ای مناسب برای رفتن به جاذبه های تهران در زمستان برای شما است. افجه د ر ناحیه‌ ای کوهستانی و سردسیر که در بیشتر روزهای زمستان پوشیده از برف است. منظره باغ ‌ها و آبشارهای زیبایش آن هم در زمستان دیدنی است

پیست اسکی شمشک

جاهای دیدنی تهران در زمستان
جاهای دیدنی تهران در زمستان

یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد و یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان به شمار می رود.

پارک پردیسان، جاهای دیدنی تهران در زمستان

Pardisan Park 2 | جاهای دیدنی تهران در زمستان • درناتریپ ✈️

بوستان جنگلی پردیسان با مساحت ۲۷۵ هکتار یکی از بوستان‌های بزرگ شهر و یکی از جاهای دیدنی تهران است که در شمال غربی تهران، منطقه ۲ شهرداری قرار دارد. به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک پدید آمده‌است.

 

پیام بگذارید