دو روز در ریگ جن افسونگر

کویر ریگ جن ، کویری متروکه و ترسناک در دل استان سمنان است. این منطقه ی کویری از گذشته تا کنون متروکه و بدون رفت آمد مانده است. حالا بعد از مدت ها و پس از معروف شدن ریگ جن گروه هایی زیادی به آن سفر می کنند و از زیبایی و شگفت انگیزی آن سخن می گویند. دو روز در ریگ جن عنوان ویدئویی از احسان خداوردی  از تجربه خود در سفر به ریگ جن تهیه کرده است. از دیدن ویدئو لذت ببرید.

این کویر حالا لقب مثلث برمودای ایران را با خود همراه دارد. ریشه این نام باور ها و داستان های محلی در مورد آن است. در گذشته به خاطر وسعت این منطقه و نبود هیچ چشمه یا چاه آب در آن تقریبا منطقه شاهد هیچ رفت و آمدی نبود. کسانی هم که پا به ریگ جن می گذاشتند تا قبل از تاریکی روز از منطقه خارج می شدند. داستان های محلی حاکی از وجود اشباح و اجنه در شب بودند. باور ها به گونه ای بود که افرادی که گذرشان به این منطقه می خورد با خود طلسم یا محافظ هایی برای دوری از این موجودات همراه می بردند.بکر و دست نخورده بودن این منطقه و رمل های شنی زیبا حالا تبدیل شده به جاذبه ای برای کسانی که علاقه دارند کویر را تجریه کنند و همراه تورها به ریگ جن می روند. معمولاً این تور ها یک روز هساتند ولی تورهایی نیز وجود دارند که مثلا دو روز در ریگ جن حضور دارند. البته این بستگی به امکانات گروه دارد اگر به اندازه ی کافی آب و غذا داشته باشید می توانید شب را در این کویر بمانید و از شب شکفت انگیز کویر و آسمان صاف آن لذت ببرید. همچنین می توانید از آفرود در کویر نیز لذت ببرید که البته نیازمند ماشین های مخصوص م رانندگان متخصص دارد.

فراموش نکنید اگر می خواهید به کویر بروید به اندازه ی کافی مواد غذایی و امکانات با خود همراه ببرید و حتماً با افراد متخصص و آشنا اقدام به سفر به هر کویر نمایید.

پیام بگذارید