جشنواره انار درجزین در حال برگزاریست

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدیشهر گفت:  جشنواره انار شهر درجزین از ۱۰ تا ۱۲ آبان ۹۸ با هدف معرفی جاذبه‌های این شهر به منظور جذب گردشگر درحال برگزاریست.

رحمان فرمانی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره انار با همکاری اداره میراث فرهنگی مهدیشهر، شهرداری درجزین و جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره انار زمینه‌ساز  معرفی شهر درجزین در استان سمنان و کشور می‌شود  که نتیجه این معرفی شناساندن محصول انار این شهر، ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و توسعه می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر گفت: موسیقی و آواهای محلی، جشنواره غذا، مسابقات بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره است.

جشنواره انار درجزین در حال برگزاری

برگزاری جشنواره چراغ راه معرفی یاقوت سرخ درجزین

سرپرست مرکز جهاد کشاورزی شهمیرزاد گفت: انار درجزین به دلیل  شرایط آب و هوایی منطقه دارای بهترین کیفیت و مرغوبیت و بازارپسندی است، اما به دلیل فقدان متولی فروش و  معرفی نشدن در حد مطلوب، برخی افراد انار درجزین را به مناطق دیگر کشور برده بدون اسمی از درجزین، میوه را به نام منطقه خود می‌فروشند و برگزاری جشنواره نقشی مهم در معرفی این یاقوت سرخ درجزین دارد.

ابراهیم فتاحی کیاسری ابراز داشت: انار درجزین به لحاظ بازارپسندی و کیفیت در بازار کشور کم نظیر است، به دلیل فقدان معرفی مطلوب، این محصول درجزین مهجور مانده و رفع مشکل فروش لازمه معرفی و برجسته سازی انار درجزین است.

جشن انار درجزین

وی بیان کرد: انار درجزین پوست نازک و با کیفیت است و هر فردی که از انار این منطقه را در کنار جاده خریده باشد، مزه آن را فراموش نمی‌کند و مشتری این محصول باغی درجزین می‌شود.

سرپرست مرکز جهاد کشاورزی شهمیرزاد تصریح کرد: جهاد کشاورزی متولی فروش نیست و به دلیل اینکه مقداری از انار درجزین در کنار جاده فروخته می شود و بخشی به بازار تهران منتقل می‌شود، میزان تولید براساس عملکرد در واحد سطح محاسبه می‌شود.

درجزین یکی از شهرهای شهرستان مهدیشهر و در پنج کیلومتری شمال سمنان واقع شده و دارای ۲۷۷ هکتار باغ انار است که با درنظر گرفتن میانگین برداشت ۲۵ تن انار در هر هکتار، پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار تن انار در این شهر تولید شود و در مواردی میانگین برداشت  انار در هرهکتار به ۴۰ تن نیز می‌رسد.

 

منبع خبرگزاری ایرنا
پیام بگذارید