جاهای دیدنی چابکسر | مرز میان جنگل و دریا

چابکسر کجاست؟

چابکسر یکی از بخش های شهرستان رودسر و شرقی ترین شهر استان گیلان می باشد. این شهر از شمال به دریای خزر، از شرق به شهر رامسر در استان مازندران، از جنوب به رشته کوه البرز و از غرب به بخش کلاچای محدود است. چابکسر یکی از بهترین شهر ها برای علاقه مندان به طبیعت است چرا که بین جنگل و دریا قرار دارد و فاصله دریا تا جنگل حداکثر 1300 متر است.

فصل مناسب سفر به چابکسر

اگر میخواهید از طبیعت شگفت انگیز چابکسر و روستاهای آن بهترین بهره را ببرید، فصل های بهار و تابستان فصل های پیش روی شماست. در روز های آفتابی چابکسر دیدنی تر به نظر می رسد چرا که نهایت زیبایی را در میان طبیعت شگفت انگیز چابکسر تجربه خواهید کرد.

جاهای دیدنی چابکسر

به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر بیشترین جاهای دیدنی مربوط به جاذبه های طبیعی می باشد و مکانی بسیار عالی برای علاقه مندان به طبیعت است. همانطور که همه ما میدانیم شهر های شمالی در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند بنابراین اگر قصد دارید از چابکسر دیدن کنید، جاهای دیدنی رامسر را از دست ندهید چرا که در فاصله 12 کیلومتری از چابکسر قرار دارد.

روستاهای گردشگری چابکسر

1- روستای سرولات

روستای سرولات

این روستا نزدیکترین روستا به شهر چابکسر است و تنها 3 کیلومتر با چابکسر و 22 کیلومتر با رامسر فاصله دارد. روستای سرولات در کنار رودخانه آچیرود قرار دارد. آچیرود رودخانه ای زیباست که در دامنه کوه های البرز قرار گرفته و طبیعتی بکر و دست نخورده را داراست. مردم سرولات بسیار مهمان نواز هستند و نمیگذارند به مهمانشان بد بگذرد. اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید روستای سرولات هوش از سرتان میبرد چرا که جنگل،کوه، رود و دریا پیش روی شماست تا نهایت لذت را از طبیعت ببرید.

رودخانه آچیرود

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات

2- روستای لیمه سرا

سرا | جاهای دیدنی چابکسر • درناتریپ ✈️

لیمه سرا روستای بسیار کوچکی است که جمعاً 30 خانوار دارد. اگر به لیمه سرا رفتید رستوران خاورخانم و منظره بی نظیر دریا و جنگل را از دست ندهید چرا که تجربه ای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. برای رفتن به لیمه سرا مسیر روستای سرولات را تا 2 کیلومتر ادامه دهید.

روستای لیمه سرا

3- روستای قاسم آباد و ساحل دریای کاسپین

 

این روستا از دو بخش سفلی و علیا تشکیل شده است. قلعه بندبن یکی از آثار باستانی گیلان است که در این روستا قرار دارد البته در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. چادرشب بافی که از صنایع دستی این روستاست ثبت جهانی شده و قاسم آباد در بهمن ماه 1398، مقارن با ژانویۀ 2020، با عنوان «روستای جهانی چادرشب بافی» در فهرست روستاها و شهرهای جهانی یونسکو قرار گرفته است. قاسم آباد از معدود روستاهایی می باشد که هنوز مردمش با لباس محلی دیده می شوند و این نهایت زیبایی را در کنار طبیعت بکر این روستا به ارمغان می آورد. از دیگر جاذبه های دیدنی قاسم آباد میتوان به مزارع چای و ساحل کاسپین اشاره کرد اگر حس کردید آدرنالین خونتان کم شده سمت ساحل کاسپین بروید و از جت اسکی، شاتل، قایق سواری، پاراسل و موتور چهار چرخ نهایت لذت را تجربه کنید.

تفریحات روستای قاسم آباد

آدرس: گیلان، رودسر، چابکسر، روستای قاسم آباد

4- روستای جنگسرا

روستای جنگسرا
روستای جنگسرا

این روستا بر خلاف لیمه سرا که جمعیت کمی دارد دارای بیش از 150 خانوار و بیش از 700 نفر جمعیت است. این روستای زیبا با طبیعت دیدنی خود چشمان شما را نوازش میکند. روستای جنگسرا تنها 3 کیلومتر با روستای سرولات فاصله دارد و دارای امکانات نسبتاً خوبی می باشد.

5- روستای اوشیان

روستای اوشیان

این روستا در 3 کیلومتری شهر چابکسر واقع شده و با 595 خانوار پرجمعیت ترین روستای چابکسر به حساب می آید. اوشیان شرقی ترین روستای استان گیلان و چسبیده به استان مازندران است.
معروف ترین جاذبه اوشیان ساحل آن می باشد. برای دسترسی به این روستا کافیست از چابکسر به سمت رامسر حرکت کنید. سه کیلومتر بعد از چابکسر به روستای اوشیان خواهید رسید.

6- قلعه بندبن

bandbon castle | جاهای دیدنی چابکسر • درناتریپ ✈️

این برج در نزد اهالی منطقه به ” دُزبن “، ” دِزبن ” و ” بندبن ” شهرت دارد. قلعه بندبن در روستایی به همین نام واقع شده این قلعه صدها سال عمر دارد و برای دفاع مردم منطقه در برابر دزدان دریایی ساخته شده بود. معماری بینظیر این قلعه سبب شگفتی کارشناسان یونسکو شده در ساخت این بنا از ساروج و زرده تخم مرغ استفاده کرده اند که استحکام بسیار بالایی داشته است. امروزه مقدار ناچیزی از این قلعه باقیمانده است بیشتر بخش آن توسط جویندگان گنج تخریب شده که باعث تاسف است. دسترسی به قلعه از راه شهر رودسر به روستای بندبن میسر است، باید وارد باغات مرکبات بندبن شد و با طی یک کیلومتر به برج رسید.

7- چشمه دمکش

چشمه دمکش

چشمه دمکش یکی از پر رمز و رازترین چشمه های ایران و جهان است. تا کنون کسی رمز و راز این چشمه را نیافته و نمیدانند به چه خاطر است که گاهی می جوشد و گاهی خشک می شود. چشمه نزد اهالی روستا مقدس است و آبش را شفابخش می دانند. این اثر پر رمز و راز در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است. برای رسیدن به چشمه دمکش به دهستان اوشیان رفته و در مسیر جاده اصلی چابکسر به سمت رامسرقرار بگیرید، تابلوی اوشیان زیر پل عابر پیاده راهنمای خوبی است تا به سمت این منطقه ییلاقی بروید.

8- پلاژ گلسرخ

پلاژ گلسرخ یکی از زیباترین سواحل ایران و استان گیلان است که دارای امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای مسافران ایرانی و خارجی می باشد. به دلیل خصوصی بودن مجموعه قبل از رفتن با شماره 09119445643 تماس بگیرید. در این بخش میتوانید با خیال راحت شنا کنید و از ساحل دریای خزر نهایت بهره را ببرید زیرا این پلاژ دارای غریق نجات است و مشکلی برای شنا کردن وجود ندارد . امکانات این پلاژ باعث شده تا مکانی عالی برای چادر زدن و استراحت داشته باشید. گل سرخ دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، سوئیت های اقامتی، سوپر مارکت و پارکینگ می باشد و در اوج تعطیلات ممکن است جت اسکی هم وجود داشته باشد.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، اوشیان، پلاژ دریای گلسرخ

9-چشمه آب معدنی سجیران

این چشمه از مناطق گردشگری شهرستان رودسر است که هر ساله مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. این چشمه در بالادست روستاهای نیلو، جیرکل و در شمال شرقی سجیران قرار گرفته و به دلیل خواص درمانی ای که این چشمه دارد بسیار مورد توجه است. آب معدنی سجیران برای درمان کلیه و بیماریهای پوستی نظیر قارچ پا بسیار مفیدمی باشد.

آدرس: رودسر- رحیم آباد- روستای سجیران

10- چشمه آب شور لاکان

در انتهای جاده رشت – لاکان، یک جاده خاکی دیده می شود که این نقطه را به شهر صنعتی متصل می کند. در میانه جاده، روستای “آقا دانا پیر” قرار دارد که در شرق آن، جنگل انبوه و زیبا دامن گسترده است. این چشمه در دل این جنگل و در جنوب رشت قرار دارد.

آب چشمه به علت برخورداری از نمک فراوان، شور است و به همین خاطر، “آب شور” نیز نام گرفته است. مردم منطقه، چشمه را مقدس و آب آن را شفا بخش می دانند و در فصل تابستان برای درمان بیماری های پوستی با آب چشمه حمام می کنند.

11- شهر دغنان

شهر هفت دغنان

در حفاری های سال 1382 شهر هفت دغنان با وسعتی نزدیک به 60 هکتار از زیر خاک بیرون آمد پس از کاوش های باستان شناسی وسعت این شهر به 120 هکتار رسید که مقدار بسیار قابل توجهی میباشد. شهر هفت دغنان مربوط به 1200 سال پیش است که اوج استفاده از آن به دوره صفوی باز می گردد. این شهر در دوره صفوی پایتخت ایالت گزکرات بوده است. در بررسی های باستان شناسی گور های دسته جمعی یافت شده اند که در هر کدام از آنها بیشتر از 20 جسد دفن کرده اند. این نشان از اتفاقات هولناکی که در این شهر افتاده می دهد. افراد کمی که زنده مانده بودند با عجله تدفین را انجام داده اند. بازدید از این شهر تاریخی خالی از لطف نیست و در کنار طبیعت گردی توصیه می شود.

12- اقامتگاه بومگردی گیله بوم

اقامتگاه گیله بوم در روستای قاسم آباد سفلی و حد فاصل بین چابکسر و کلاچای در سال ۱۳۵۷ بنا شد و در سال ۱۳۹۲ با تجهیز شدن آن به امکانات رفاهی، به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسید. این اقامتگاه با امکانات رفاهی سنتی و 5 واحد اقامتی در باغی به وسعت 1500 متر قرار دارد. فاصله حدود ۱۵ کیلومتری اقامتگاه تا شهر رامسر، امکان تردد مهمانان به این شهر را مهیا کرده است.

کجا اقامت کنیم؟

اگر قصد دارید با برنامه ریزی به چابکسر یا رامسر سفر کنید و میخواهید از قیمت های هتل، سوئیت (خانه های اجاره ای) و اقامتگاه های این دوشهر اطلاع پیدا کنید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک های زیر رزرو خود را انجام دهید. همانطور که گفته شد میتوانید به دلیل نزدیکی چابکسر تا رامسر اقدام به  رزرو هتل های رامسر  کنید. یا میتوانید به اقامتگاه گیله بوم که پیشتر معرفی کردیم نیز بروید.

اجاره و رزرو ویلا،سوئیت و  اقامتگاه در چابکسر

پیام بگذارید