جاهای دیدنی تهران در پاییز ؛ پادشاه فصل ها

بهترین مکان های تهران در پاییز برای عکاسی

0

پاییز سراسر زیبایی و رنگ است لذت راه رفتن و صدای خش خش برگ های خشک زیر پاهایتان فقط با رفتن و تجربه کردن قابل درک است. دیدن برگ های خشکی که از شاخه ی درخت رقصان به پایین می آیند را نمی توان با هیچ توصیفی درک کرد. به جز رفتن و لذت بردن از این هوای دونفره 😉 مهمترین چیزی که می توانید همراه خود به یادگار داشته باشید عکس هایست که می توانید به یادگار داشته باشید. در این مطلب جاهای دیدنی تهران در پاییز برای عکاسی را خدمتتان تقدیم می کنیم. از پاییز لذت ببرید.

پارک ملت تهران یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز مناسب برای عکاسی است.

بوستان ملت

براساس نظرسنجی شهرادری تهران بوستان یا همان پارک ملت اولین پیشنهاد به غیر تهرانی ها یرای تفریح و گردش و سیاحت است. از این ها گذشته پارک ملت با مساحت چهارده هکتاری و انواع مجسمه ها، آب نماها، وسایل ورزشی، دریاچه و وسایل تفریحی درختان کهن سال و فضایی رویایی دارد که در پاییز رویایی تر هم می شود.

این بوستان از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش، پارک ملت

بهترین مکان های تهران در پاییز برای عکاسی

درکه

درکه محله ای در منطقه ی ییلاقی تهران است که به خاطر مسیر کوهنوردی مناسب برای تمام افراد خانواده، رود خوش آوایش، آب و هوای درجه یکش و رستوران های متعدد برای عاشقان شکم گردی بسیاار محبوب و مورد توجه اهالی تهران است.

اما دلیل قرارگیری درکه در این فهرست طبیعت زیبایش در پاییز است که علاوه بر لذت بردن از آن برای عکاسی بسیار مناسب است. و برای عاشقان شکم گردی انتخاب خوبیست.

البته برای رفتن به درکه باید نسبت به بقییه ی مناطق تهران  بیشتر خود را بپوشانید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان

کاخ سعد آباد از جاهای دیدنی تهران در پاییز است.

کاخ سعدآباد

مجموعه سعدآباد در واقع محل سکونت خاندان سلطنتی در ایران بوده است. در این باغ چندین ساختمان و کاخ ساخته شده که امروزه تقریباً تمام ساختمان های این مجموعه به موزه تبدیل شده است. این مجموعه در یکی از بهترین مناطق تهران واقع شده است.

مجموعه ی سعد آباد یکی از محبوبترین جاذبه ها برای گردش با خانواده و اذت بردن از پیاده روی است. در کنار این ها مجموعه ی سعدآباد همیشه یکی از محبوبترین مکان ها برای عکاسی به خاطر کاخ های زیبا و مجلل و فضای سبز بسیار بزرگ و زیباست.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

نیاوران | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

کاخ نیاوران

مجموعه ی کاخ نیاوران هم مانند مجموعه ی سعدآباد به خاطر وجود کاخ های سلطنتی و باغ سرسبز و زیبایش یکی از گزینه های قرار گرفته در این فهرست است. البته یکی از ویژگی های مهمی که این مجموعه را نسبت به سعد آباد متمایز می کند. معماری تلفیقی اروپایی و ایرانی کاخ هاست.

در این مجموعه دو موزه ی پارچه و لباس های سلطنتی و موزه خودرو های سلطنتی وجود دارد که بازدید از آن می تواند برایتان جذاب باشد.

زمان بازدید: 08:00 تا 16:00

آدرس: میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

فردوس | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

 باغ فردوس

باغ فردوس به دست حسینعلی معیرالممالک  از داماد های فتحعلی شاه و به شیوه ی باغ های ایرانی ساخته شده و عناصر اصلی باغ ایرانی مثل آب، درخت، چهارگوش بودن محیط باغ، کوشک میانی و … در آن به چشم می خورد. عمارت اصلی باغ دو طبقه دارد و معماری آن با سبک و سیاق دوره قاجار و ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است.

مهمترین ویژگی این باغ هم طراحی و عناصر باغ ایرانی است که آن را از سایر باغ های این لیست متمایز می نماید.

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش

Negarestan 3 | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

باغ نگارستان

معماری و طراحی باغ نگارستان بسیار دلنشین و زیباست و حال هوای تهران قدیم را در دلتان زنده می کند در این باغ آثار نقاشان بزرگی مثل کمال الملک نگه داری می شود. همچنین نقاشی رنگ روغن مشهور صف سلام فتحعلی شاه قاجار و درباریانش در این باغ موزه نگهداری می شود. این باغ همیشه به خاطر طراحی خاص فضای سبزش همیشه پاتوق عکاسان است.

زمان بازدید: 08:00 تا 22:00

آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

موزه هنر ایرانی | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه ی هنر ایرانی در واقع باغی ساخته شده قبل از انقلاب است که در سال 85 به صورت کامل مرمت شد و عنوان باغ موزه هنر ایرانی بر آن قرار داده شد. این باغ مساحتی حدود یک هکتار دارد که در تمامی بخش های آن ماکت هایی از آثار و بناهای تاریخی ایرانی قرار دارد.

امروزه در این باغ نمایشگاه و مراسم های هنری بسیاری برپا می شود. این باغ نیز به خاطر طراحی و خاص باغ و معماری چشم نواز عمارت اصلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی

در باره ی موزه هنر  بیشتر بخوانید »

 

گیاه شناسی ملی | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی ملی با 145 هکتار فضا و چند دریاچه رودخانه های مصنوعی و حتی آبشار محیط بسیار بکر و زیبایی در اختیارتان قرار می دهد. در این باغ گیاهان و گل های مناطق مختلف ایران و حتی جهان وجود دارد که هر کدام دربخشی جداگانه پرورش داده شده اند. این باغ موزه موزه حشرات و پروانه ها نیز وجود دارد. در این باغ سه کوه مصنوعی ساخته شده که نماد رشته کوه زاگرس، البرز و همیالیا است.

زمان بازدید: 09:00 تا 18:00

آدرس: بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی

جمشیدیه | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

بوستان جمشیدیه

این بوستان با مساحت 16 هکتار و درختانی کهنسال در پاییز منظره ای بسیار ناب را به نمایش می گذارد. کفپوش سنگی این پارک لذت پیاده روی و قرار های دو نفر دوچندان می کند. و البته که این بوستان مکان زیبایی برای عکاسی محسوب می شود. در این بوستان امکانات رفاهی و سرگرمی به راحتی در دسترستان است و می توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید.

آدرس: خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار، بوستان جمشیدیه

شهر در پاییز | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

پارک شهر

پارک شهر اولین و قدیمی ترین پارک تهران است که قدمتی نزدیک به 60 سال دارد. این پارک مساحتی 25 هکتاری دارد که در آن امکاناتی مانند موزه صلح، دریاچه مصنوعی، آکواریوم، کتابخانه، سایت پرنده‌­نگری، باغ پرندگان و… وجود دارد. این پارک یکی از پارک های مناسب شده برای معلولان است که با خیال راحت می توانند از آن استفاده نمایند.یکی دیگر از ویژگی های این پارک تنوع گونه های گیاهی و وجود برخی از گیاهان نادر است.

آدرس : محدوده خیابان‌های خیابان خیام  و شهید فیاض‌بخش

طالقانی | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

بوستان طالقانی

بوستان طالقانی این روزها به خاطر قرار گیری در کنار بوستان آب و آتش و پل طبیعت این روزها بسیار پر رفت و آمد است. راه دسترسی آسان و امکان پیک نیک زدن و انجام انواع ورزش ها در این بوستان از مهمترین ویژگی های این بوستان است. بوستان طالقانی با 310 هزار متر مربع در حاشیه بزرگراه حقانی یکی از محبوب ترین و مشهورترین پارک های تهران است.

آدرس: بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس، بوستان طالقانی

f1f359ff 385d 40f9 88a2 13f39437eebd | جاهای دیدنی تهران در پاییز • درناتریپ ✈️

بوستان پرواز

پارک پرواز به دلیل قرار گیری در ارتفاع، امکان تماشای جلوه های پایتخت به صورت سراسر نما یا ۳۶۰ درجه را به شما می دهد؛ تجربه ای که می تواند تا همیشه گوشه ذهن تان ماندگار شود. بارش باران پاییزی و برگ های زرد رنگ روی زمین محیط زیبایی را برای عکاسی فراهم می کند.

آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان شهید پاک نژاد، خیابان بلوار پیام، کوچه پارک

پیام بگذارید