جاذبه های گردشگری و بهترین مکان های دیدنی بابلسر

بابلسر یکی از شهرهای زیبا و سرسبز شمال کشور است که به خاطر موقعیت خاص و آب و هوایی که دارد همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. فاصله این شهر با تهران اگر از جاده هراز بروید تقریبا 231 کیلومتر است و حدودا بعد از 3 ساعت  و نیم به این شهر می رسید. به دلیل همین نزدیکی در دوران پهلوی توجه خاصی به این شهر شد و شهرک های زیبایی اطراف بابلسر ساخته شد که هنوز هم از جاذبه های این شهر محسوب می شوند ما در درناتریپ شما را با جاهای دیدنی بابلسر آشنا می کنیم.

| جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

آرامگاه بابلسر

آرامگاه امامزاده ابراهیم هم یکی دیگر از آثار تاریخی بابلسر می باشد. ساختمانی هشت ضلعی، با گنبد هرمی و درهای ارزشمند و صندوق چوبی و کتیبه های متعدد که مربوط به قرن نهم هجری قمری می باشد.

| جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

اسکله بابلسر

اسکله بابلسر هم از جاذبه های گردشگری این شهر است. هرچند در گذشه محل رفت و امد کشتی ها بوده است ولی هم اکنون بیشتر جنبه جذب گردشگر دارند و استفاده نمی شوند.

| جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

پل معلق بابلسر

از دیگر نماد های شهر بابلسر پل معلق فلزی است که توصیه می شود دیدن پل معلق فلزی بابلسر را از دست ندهید. عمر پل فلزی بابلسر به قبل از جنگ جهانی دوم باز می گردد. این سازه که راه اتصال بابلسر به فریدونکنار می باشد به دست مهندسین آلمانی و سوئدی ساخته شده است.

معلق بابلسر | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر)

در کنار رودخانه تالار یا به قول محلی‌ها تِلار که در فاصله 15 کیلومتری شرق بابلرود قرار گرفته، یک مجتمع استاندارد گردشگری برپا شده که بدون حرف و حدیث در زمره زیباترین جاهای دیدنی بابلسر و کل شمال ایران دسته‌بندی می‌شود.

در صورتی که به دنبال محلی هستید که جنگل و دریا را توامان در اختیارتان قرار دهد (چیزی که در شمال کم پیدا می‌شود)، پاکیزه باشد، امکان اقامت فراهم کند، آلاچیق، آب شرب، برق، سرویس بهداشتی و تمامی امکانات رفاهی را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد، منطقه ساحلی میرود یا بهمنمیر یکی از بهترین گزینه‌ها است.

ساحلی میرود 1 | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

منطقه توریستی کَرفون

منطقه توریستی کَرفون در 13 کیلومتری بابلسر در بهنمیر واقع شده است که باعث جذب گردشگران فراوانی به این شهر می شود. منطقه زیبا و دیدنی کرفون با دریایی واقعا زیبا و بی خطر و ساحلی ماسه ای آرامشی بی بدیل را برای گردشگران ایجاد می کند. بهمنیراز طریق محله می رود و کرفون به دریا متصل می شود.

بکر روستای کرفون | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

روستای گالشکلا

در جنوب منطقه ساحلی بهمنمیر، روستای گالشکلا وجود دارد که با طبیعت بکر، مراتع سرسبز و منابع آبی شیرین و دست اول، یکی از حاصل‌خیزترین مناطق کل ایران به شمار می‌آید و دامداری در آن شغلی رایج و پرسود است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

برج ساعت بابلسر

برج قدیمی ساعت بابلسر در خیابان فلسطین یا کاخ این شهر قرار دارد. این برج ساعتی که در سال ۱۳۶۸ خورشیدی با شماره‌ی ۲۰۶۸۸ به ثبت ملی رسیده است در دوره پهلوی اول ساخته شده و بنای آن را به شیخ سید صالح صالحی مشهد سری بزرگ خاندان صالحی بابلسر نسبت می‌دهند. این برج در حال حاضر آسیب‌دیده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

باغ وحش بابلسر

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

در خیابان دریا، مجاورت مرکز سرطان‌شناسی شهرستان بابلسر، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بابلسر قرار گرفته است که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود. در واقع این جاذبه‌، «پارک وحش» این شهر ساحلی است که مسئولان آن، حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوش‌سیاه، خرس، میمون و حیوانات دیگری را نگاه می‌دارند.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

شهرک ساحلی خزر شهر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است، به‌دلیل فاصله‌ کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است

زیبایی های شهرک ساحلی خزرشهر بهم ls6mE6 | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

سد لاستیکی بابلسر

از دیگر نقاط دیدنی در این شهرستان سد لاستیکی عرب خیل است که در منطقه ‘ بابل پشت ‘ بابلسر برای آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می شود.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

تپه های باستانی

این تپه ها از جاذبه های گردشگری بابلسر است که دارای قدمت تاریخی است که از این مناطق آثار تاریخی ارزشمندی مانند سفالینه ها و ظرف های گلی استخراج شده است

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک یا آب بندان عزیزک با وسعت تقریبی ۵۵۰ هکتار و تشکیل شده از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک از بخش بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر در استان مازندران واقع شده است.
از پرندگان این تالاب می توان به قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا، گیلارو و ویلو اشاره کرد. «شنگ» از مهم ترین پستانداران آب بندان است.

عزیزک | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

غذاهای محلی بابلسر

ترشی های مختلف شمال بخصوص سیر ترشی از پرطرفدارترین محصولات این شهر هستند و همچنین نوعی دلال که به ماست یا مرغ و ماهی شکم پر اضافه می کنند و از سبزی های محلی مازندران درست می شوند هم از محصولات خاص مازندران است.

انواع آش های ترش محلی و خورشت دانه انار هم از غذاهای محلی این منطقه می باشند. پیشنهاد می کنم اگر به دنبال استفاده از محصولات ارگانیک هستید از فروشنده های محلی این منطقه خرید کنید.

cropped Palestinian food | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

بازار محلی بابلسر

یکی دیگر از تفریحات بابلسر قدم زدن در شهر و خرید از صنایع دستی مغازه ها و دیدن بازار محلی شهر است. بعد از اینکه از دیدن دریا حسابی حال کردید یک دوری در شهر بزنید. یک سر به بازار شهر بابلسر بزنید و از صنایع دستی بابلسر دیدن کنید و بازار محلی بابلسر را هم فراموش نکنید. ترشی های خوشمزه و غذاهای محلی را امتحان کنید.

download 2 1 | جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

تفریحات بابلسر

موتور سواری روی شن های نرم ساحل یکی از تفریحات مهیج این مسافرت است. اصولا روی موتورها 2 نفر می توانند بشینند. سوار شدن روی موتور چهار چرخ روی شن ها می تواند تجربه خوبی برای کسانی باشد که از موتور سواری در خیابان می ترسند و اینجا با اطمینان در کنار همراهشان بنشینند و یک تجربه هیجان انگیز داشته باشند.

| جاهای دیدنی بابلسر • درناتریپ ✈️

تفریح دیگر ساحل بابلسر قایق سواری روی موجهای دریا است که این هم می تواند تجربه مهیج و فوق العاده ای باشد. اگر از سرعت زیاد خوشتون نمی اید می توانید یکی از پدالو ها را کرایه کنید و همراه دوست دیگری در وسط رودخانه بابلسر پدالو بزنید و لذت ببرید.

پیام بگذارید