تنگ گمبیل؛ شاهکاری از نقاش طبیعت

خیلی از ایرانی‌ها با شنیدن بهشت یا حتی طبیعت سرسبز و زیبا یاد شمال ایران می‌افتند، درحالیکه جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که شما با دیدن آنها حیرت زده خواهید شد. تنگ گمبیل نیز یکی از همین مکانهاست که دیدن آن روح آدمی را سیراب میکند و سفر به این مکان رؤیایی، چشم‌های شمارا نوازش کرده و آرامشی دل‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

| تنگ گمبیل • درناتریپ ✈️

موقعیت

این تنگ در روستای ساران بشمکان شهرستان سپیدان استان فارس قرار گرفته است که به گونه‌ای است که طبیعت آنرا مانند بهشت نقاشی  کرده و در نوع خود بسیار بنظیر است. اگر میخواهید به این مکان برسید باید ابتدا از شهرستان سپیدان و روستای برشنه عبور کنید. پس از طی کردن حدود ۴۰ کیلومتر و بعد از این که از شش پیر و روستای کهکران بگذرید،  به روستای ساران بهشت مکان خواهید رسید. از این روستا حدود ۳۰ دقیقه که پیاده روی کنید،  به تنگ گمبیل می‌رسید. بهترین زمان سفر به این مکان از اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان است.

bf8f9fab83f89c77c2cfa223db34589e | تنگ گمبیل • درناتریپ ✈️

طبیعت منحصر به فرد

طبیعت منحصر به فرد این تنگ را میتوان در کمتر نقطه‌ای از ایران یافت. مسیر رسیدن به این تنگ بسیار زیباست که شما مات و مبهوت میشود و زیبایی‌های خود تنگ نیز جزو بخش‌هایی است که شمارا در خود غرق میکند. درختانی از قبیل تمشک، زرشک، گردو و انجیر در این منطقه وجود دارند. گاهی باید از رودخانه نیز عبور کنید و خنکی آب را حس کنید و با شنیدن صدای آب و آواز پرندگان، در موسیقی طبیعت غرق شوید. اگر به عکاسی علاقه دارید باید بگوییم که شما میتوانید تصاویری از لحظه‌های ناب را در این منطقه شکار کنید. غاری کوچک و بنایی خشتی در زیر صخره‌ای در این مکان وجود دارد که از جاذبه‌های این مکان محسوب میشود.

1417 | تنگ گمبیل • درناتریپ ✈️

اقامت

اگر قصدتان اقامت در این مکان است، باید بگوییم تنگ گمبیل یکی از مکان‌های بسیار مناسب جهت کمپ زدن با چادر محسوب میشود. اگر میخواهید در جایی دیگر اقامت کنید، شهرستان سپیدان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاهای همجوار تنگ گمبیل از مکان‌های مناسب میباشد.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””]آدرس: ایران، استان فارس، شهرستان سپیدان، تنگ گمبیل.

منبع های پرشیا
پیام بگذارید