بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای پاییزی

فصل پاییز با توجه به آب و هوای خنک، طبیعت بسیار زیبا و مناظر عالی که دارد، همواره یکی از فصول بسیار مناسب برای سفرهای گوناگون به‌شمار می‌رود. این فصل در هر گوشه از کشور ما ایران به شکل بسیار زیبا و خاصی جلوه دارد. مثلا در جنوب کشور با هوای بسیار خنک و معتدلی که دارد، لذت شنای دلچسب را به‌همراه دارد و یا در قسمت مرکزی کشور کویرنوردی را به یک تجربه منحصر‌ به فرد تبدیل می‌کند.

با توجه به همین موضوع و چهار فصل بودن ایران، مقاصد سفر برای علاقه‌مندان به سفرهای پاییزی بسیار گسترده‌تر از روزهای تابستان می‌شود. به‌طور مثال جنوب و مرکز کشور به‌دلیل گرم و خشک بودن، در طول فصول گرم سال بدون مسافر و یا با تعداد بسیار کمی از مسافر روبرو هستند اما با آغاز فصول سرد سال این مناطق از کشور مملو از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می‌شود.

در این مقاله با توجه به پیش‌رو بودن فصل پاییز و تعطیلات، قصد داریم به معرفی برخی از مقاصد مهم پاییزی که بیشترین تعداد مسافر و گردشگر را به خود جذب می‌کند بپردازیم.

مقاصد پاییزی برای سفرهای پاییزی تصویر 2 | • درناتریپ ✈️

لذت تجربه باران و مه

اگر علاقه‌مند به هوای بارانی و مه گرفته هستید و از خیس شدن هراسی ندارید، سفر به شهرهای شمال و غرب کشور را در صدر لیست خود قرار دهید. مقاصدی مانند: جاده‌های جنگلی مه گرفته، شهرهای ساحلی شمالی و مکان‌هایی که در کنار کوهستان‌ها قرار دارند، بهترین گزینه سفر پاییزی همراه با مه و باران هستند. در میان شهرهای بسیار زیبا برای سفر پاییزی شاید تهران به‌عنوان پایتخت یکی از مهجورترین گزینه‌ها باشد.

تهران با وجود رشته کوه البرز و مناطق ییلاقی یکی از قشنگترین مقاصد برای پاییز است. این شهر با هتل‌های بسیار خوب که در اکثر نقاط شهر دارد، اقامت منحصربه فردی را برای گردشگران و مسافران خود رقم می‌زند. از جمله هتل‌های بسیار جالب و خاص این شهر برای سفر پاییزی می‌توان به هتل شمشک اشاره کرد که در میان کوه‌ها و دامنه‌های رشته کوه البرز قرار گرفته است. این هتل تهران با طراحی خاص و جالبی که دارد در فصول سرد سال تجربه خاص و دلپذیری از رزرو هتل را برای شما خواهد داشت.

مقاصد پاییزی برای سفرهای پاییزی تصویر 3 | • درناتریپ ✈️

تماشای آسمان شب و ستاره ها

لذت تماشای آسمان شب و ستاره‌های بی‌شمار از جمله تجربه‌هایی است که هر کدام از ما لذت آن را یکبار چشیدیم. تماشای آسمان پرستاره در کنار آتش و رصد صورت‌های فلکی یکی از مهمترین گزینه‌های سفر در فصل پاییز به کویر و شهرهای مرکزی کشور است.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

آسمان بدون آلودگی و مملو از ستاره، همراه با تجربه لمس شن‌های کویر در زیرپا از جمله مواردی است که هر مسافر و گردشگری را برای کویرگردی وسوسه می‌کند. این تجربه از شهرهای قسمت شمالی کشور یعنی از دامغان و سمنان و قم شروع شده و تا کویر مرکزی و کرمان ادامه دارد.

مقاصد پاییزی برای سفرهای پاییزی تصویر 4 | • درناتریپ ✈️

سفرهای زیارتی ساحتی

بسیاری از مسافران دوست دارند علاوه بر تجربه جاذبه‌های طبیعی و گردشی به زیارت نیز بپردازند. شهرهای معروف زیارتی کشور، دو شهر مشهد و قم در صدر جذب گردشگران و زائران قرار دارند. شهر مشهد با توجه به حضور مرقد مطهر امام رضا (ع) و قم با وجود حرم حضرت معصومه همواره در طول سال زائران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

مشهد با رتبه نخست جذب زائر در رتبه اول بیشترین تعداد هتل مشهد و اقامتگاه نیز است. این شهر علاوه بر حرم مقدس امام رضا دارای مکان‌های تفریحی و گردشی بسیار زیادی نیز است که طرقبه و شاندیز از آن جمله هستند. شهر قم با توجه به اینکه در مسیر اصلی پایتخت به شهرهای مرکزی کشور قرار گرفته، همواره از زائران بسیار زیادی در طول مسیر برخوردار است.

این شهر زیارتی علاوه بر وجود حرم حضرت معصومه، دارای مکان‌های تفریحی و گردشی بسیار زیادی است که مسافران و زائران از این امکان نیز بهره‌ می‌برند.

شنا در آب های آبی و نیلگون

تصور کنید، با طی کردن چند ساعت از یک فضای سرد و خاکستری به یک مقصد آفتابی و درخشان در مکانی دیگر برسید، قطعا بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شهرهای جنوبی کشور با هوای دلپذیر در فصول سرد سال و امکانات تفریحی منحر به فردی که دارند، یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر پاییزی هستند.

مقاصد پاییزی برای سفرهای پاییزی تصویر 5 | • درناتریپ ✈️

این شهرها معمولا با قرار گرفتن در کنار دریای خلیج فارس، امکان شنا و تفریحات آبی را دارند. همچنین جزیره‌هایی مانند: قشم و کیش و هرمز با جاذبه‌های توریستی فراوان، بهترین گزینه برای تعطیلات و سفر پاییزی به‌شمار می‌روند.

سفر پاییزی در ایران با توجه به مقاصد مختلف و آب و هوای متنوع، یک انتخاب بسیار درست و عالی است. کشور ما با بهترین جاده‌ها، جنگل‌ها، شهرها و جزیره‌ها همواره مقاصد بسیار خوبی برای سفر دارد.

پیام بگذارید