اقامتگاه دوستانه یزد | با فضایی دوستانه و صمیمی

اقامتگاهی دوستانه در دل بافت تاریخی یزد

  • امکانات
  • موقعیت و دسترسی
  • عملکرد کارکنان
  • پاکیزگی هتل و اتاق ها
  • آرامش و راحتی

هتل یا اقامتگاه دوستانه یزد یکی از خانه های تاریخی یزد است که فضای آن مانند اسمش دوستانه و صمیمی است. فضای این اقامتگاه هر آن چه در مورد یزد و بافت سنتی اش در ذهنتان دآرید را بر آورده خواهد کرد.

وقتی صحبت از بومگردی و تجربه فرهنگ و محیط جایی که قصد سفر به آن را داریم به میان می آید یکی از مهمترین اجزاء آن همان محل سکونت و اقامتگاه های سنتی و بومی است.

هتل های مردن لذت خاص و طرف داران خود را دارند ولی یک محیط سنتی هم تجربه بکر و نابی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. علاوه بر آن هزینه ی اقامت در اقامتگاه ها و هتل های سنتی مثل هتل دوستانه یزد بسیار کمتر از هتل های مدرن و بزرگ است.

اقامتگاه یا همانطور که صدایش میزنند هتل دوستانه یزد یک خانه ی تاریخی در دل بافت تاریخی یزد و در محله ی فهادان یزد واقع شده است. محله ی فهادان یزد در گذشته یکی از محله های اعیان نشین یزد محسوب می شده و خانه های بزرگ و کوچک تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است.

یکی از این خانه ها خانه ی سنتی دوستانه یزد است.  که تاریخ بنای آن به 80 سال پیش و دوره ی پهلوی باز می گردد. این خانه در سال 1395 بازسازی شد و از آن پس تبدیل به یک هتل دو ستاره ی اقتصادی به نام اقامتگاه دوستانه یزد شد.

اقامتگاه دوستانه یزد

معماری اقامتگاه دوستانه یزد

وقتی می خواهیم وارد اقامتگاه دوستانه شویم اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند در بزرگ چوبی و قدیمی آن است. بعد از گذر از در ورودی به راهروی وارد می شوید که یک هشتی در آن واقع شده که بعد از گذر از آن به یک حیاط زیبا و سنتی ایرانی منتهی می شود.

حیاط اقامتگاه دوستانه یزد

در مرکز حیاط یک حوض بزرگ ستاره ای وجود دارد که رنگ آبی آن توجه همه را جلب می کند. اطراف حوض باغچه های سبزی قرار دارد. فضای حیاط همچون یک چایخانه با شکوه به بهترین شکل و به صورت کاملا سنتی آراسته شده و برای پذیرایی از مهمانان و توریست‌های عزیز مهیا گردیده است.

دیوار های کاهگلی، شیشه های رنگی، فضای سبز، شاه نشین و حوض آب وسط حیاط، همه و همه مسافران را به گذشته می برد و مسافران را به سبک زندگی مردم یزد آشنا می کند.

حیاط اقامتگاه دوستانه یزد

چرا اقامتگاه دوستانه یزد را انتخاب کنیم؟

علاوه بافت سنتی و زیبای اقامتگاه دوستانه یزد، و بحث های مالی؛ می توان به موقعیت خوب این اقامتگاه نسبت به مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری یزد اشاره کرد. برای مثال شما بدون نیاز به هیچ وسیله ی نقلیه ای تنها با 3 دقیقه پیاده روی به مسجد جامع کبیر یزد بروید. یا با ماشین 6 دقیقه ای به میدان امیر چخماق یزد بروید. یا 5 دقیقه ای با ماشین به مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر بروید.

دلیل دیگر رضایت قابل قبول مسافران و گردشگرانی که به این هتل سفر کرده اند نیز را نمی توان نادیده گرفت. این هتل معمولاً گردشگران خارجی را میزبانی می کند. فضای دوستانه این هتل امکان معاشرت با بقیه ی مسافران را برای همه فراهم می کند.

اتاق های اقامتگاه دوستانه یزد
اتاق های اقامتگاه

امکانات و سرویس های ارائه شده

اقامتگاه اتاق های دو تخته تا 4 تخته دارد. که بسته به نیازتان می توانید هر کدام را انتخاب کنید. اتاق های اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی و حمام مستقل هستند.  سیستم سرمایشی اقامتگاه کولر اسپلیت و سیستم گرمایشی آن شوفاژ است.  همچنین سرویس رایگان از فرودگاه به اقامتگاه موجود می‌باشد. و اقامت برای افراد زیر 6 سال رایگان است.

صبحانه اقامتگاه دوستانه یزد
وعده صبحانه

این اقامتگاه آشپزخانه ای برای پخت غذا ندارد و باید از رستوران های بیرون سفارش غذا بدهید. صبحانه نیز به صورت سلف سرویس در اختیار مسافران عزیز قرار دارد.

همچنین تمامی امکانات از جمله پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور های گردشگری، سرویس دهی اینترنت، آشپزخانه ی عمومی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، یخچال، سرویس بهداشتی و حمام برای آسایش و راحتی مسافران در اتاق ها فراهم شده است.

لازم به ذکر است مسافران می توانند هنگام خروج از اقامتگاه بوم گردی دوستانه یزد، اشیا قیمتی و ارزشمند خود را به صندوق امانات بسپارند و با خیال راحت به گشت و گذار بپردارند. ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه آن 12 ظهر می‌باشد.

حیاط هتل دوستانه

تلفن های تماس

رزرو آنلاین اقامتگاه دوستانه یزد

برای رزرو  این اقامتگاه از رزرو اقامتگاه سنتی دوستانه یزد استفاده کنید.

چطور به هتل دوستانه یزد برویم؟

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه سید رکن الدین، بعد از میدان وقت الساعت، به سمت زندان اسکندر.

منبع وب سایت رسمی هتل دوستانه یزد سفر به یزد
پیام بگذارید