سوغات و صنایع دستی استان خوزستان

صنایع دستی و سوغات جزئی از جذابیت های سفرها می باشند، حال اینکه اگر سفر ما به استان خوزستان و مردم خونگرم و هنرمند آن باشد جذابیت بیشتری دارد. استان ظرفیت خوبی برای گردشگری و صنایع دستی دارد، دو فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای گردش در این استان و سایر شهرهای آن است. امروز شما را با سوغات و صنایع دستی معروف این استان تا حدودی آشنا می کنم.

be656394d7a4df05af05c8d96fd36af8 | • درناتریپ ✈️

خرما

خرما همیشه در ذهن ما استان های جنوبی را تداعی میکند و بخصوص استان خوزستان که خود، صادر کننده این محصول می باشد. خرما جزء مقوی ترین و پر انرژی ترین کالاهای مصرفی می باشد، که اگر جایگزین بسیاری از محصولات و کالاهای مضرر شود سلامت افراد پیش از بیش بهبود پیدا می کند. خرما یک نوع و دو نوع نیست، و تنوع و انواع مختلفی دارد که اگر از این محصول اطلاعات کافی ندارید حتما از مردمان خونگرم خوزستان راهنمایی بگیرید. امروزه از خرما تا هسته ی آن کالاهای زیاد شکل گرفته که در این چند سال جایگاه خوبی نزد مردم پیدا کرده است مانند؛ قهوه هسته ی خرما.

شما می توانید خرما مرغوب و درجه یک خوزستان را بدون هیچ واسطه ای از کشاورزان خوزستان بخرید برای خرید روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بی واسطه خرما از کشاورزان

unnamed | • درناتریپ ✈️

قهوه هسته ی خرما

پیشینه هسته خرما به امروز و یا دیروز برنمی گردد، چرا که گذشتگان هسته خرما را به عنوان مکمل برای خوراک دام استفاده شده است و همچنین در زمان گذشته هسته خرما به عنوان دارو برای رفع عفونت مثانه استفاده شده است. قهوه هسته خرما برای 12 بیماری بسیار مفید است ازجلمه؛ دیابت، رفع عفونت کلیه، رماتیسم، تقویت سیستم ایمنی بدن و.. می توان نام برد.

fd929432 cbcf 4fc0 9fab 978859613b5d 2 | • درناتریپ ✈️

 

کلیچه

به راستی که از خوشمزه ترین سوغاتی هایی است که هیچوقت مزه آن برای من فراموش نشده است. کلیچه جزء سوغات استان خوزستان است که یک نوع کلوچه است که در آن ماست و زیره استفاده می شود، و لایه میانی کلوچه از خرما تهیه می شود و این کلوچه را با کنجد و زرده تخم مرغ تزیین می کنند. این خوراکی بسیار خوشمزه در بعضی از شهرهای استان خوزستان مانند: شوشتر، خرمشهر و دزفول بیشتر پخت و رواج دارد. در سفر به استان خوزستان از خرید این سوغاتی غافل نشوید.

8131468 653 | • درناتریپ ✈️

حلوا شکری

این خوراکی خوشمزه جزء سوغات بعضی از استان و شهرهای کشورمان می باشد، اما خوزستان نقش پررنگ ترین در تولید این محصول دارد. پخت حلواشکری در شهر شوشتر استان خوزستان تاریخ دیرینه ایی دارد که به حلواسیلوانی نیز شهرت دارد. پخت حلواشکری در این مرز بوم به همان روش سنتی و قدیمی رواج دارد و در سهر های شوشتر و خرمشهر به راحتی امکان خرید دارد.

صنایع دستی خوزستان

استان خوزستان همانند همه استان های ایران از صنایع دستی خاص خود برخوردار است. وجود زنان و مردان هنرمند در این استان باعث شده که صنایع دستی ارزشمند این مرز و بوم به قوت گذشته خود باقی بماند.

kilim 1 | • درناتریپ ✈️

گلیم افشار خوزستان

گلیم افشار ، از هنر عشایر بختیاری و عرب این استان باید دانست، که به همان شیوه قدیمی و سنتی به صورت دارهای افقی و عمودی بافته می شود. این گلیم جز گران ترین سوغاتی های استان خوزستان به شمار می آید. پود های پشمی و تارهایی پنبه ایی دارد که تنوع رنگی نیز در این گلیم ها دیده می شود ولی محدود رنگ های آن تیره می باشند.

photo 2017 02 17 02 44 41 slider big | • درناتریپ ✈️

کپو بافی

تا به حال نام کپوبافی به گوشتان خورده است؟ در واقع کپو بافی یک نوع حصیربافی خاص است که جنوبی های کشورمان در تهیه آن دست توانایی دارند. این کالای زیبا بیشتر در میان بومی ها و روستایان این استان رواج دارد که اگر اهل گشت و گذار در روستاها هستید میتوانید علاوه بر آشنایی با روستاهای این استان از خرید این محصول زیبا نیز بهره ببرید. در شهرهای آبادان و بازار های بزرگ اهواز این محصول نیز وجود دارد و می تواند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشد.

1441096340344 117025 th3 | • درناتریپ ✈️

احرامی بافی

احرامی در واقع نوعی پارچه پنبه ای است و تار و پودی پنبه ایی دارد که با نوعی دستگاه نساجی بافته می شود. حجاج در زمان قدیم از آن اسفاده می کردند اما امروزه جایگاه خود را از دست نداده است و بخاطر زیبایی و رنگ های سفید و سیاه، قرمز و سفید و سبز و سفید نیز در بسیاری از خانه ها برای رو تختی و رو بالشتی و… استفاده می شود.

پیام بگذارید