هتل‌ عباسی | زیباترین هتل خاورمیانه

هتل عباسی یادگاری قدیمی است و کهن‌ترین مهمانسرای جهان و همچنین زیباترین هتل خاورمیانه محسوب میشود. مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس یکی از هتل‌های بزرگ ایران و شهر اصفهان است و به دلیل معماری آن که از معماری دوران صفوی الگو گرفته و همچنین واقع شدن آن در میان بافت تاریخی اصفهان دارای اهمیت فراوان است. با درناتریپ همراه باشید تا با این مکان زیبا بیشتر آشنا شوید.

هتل عباسی
هتل عباسی

قدیمی‌ترین جهان، زیباترین خاورمیانه

این هتل در زمان آخرین پادشاه صفوی در کنار مدرسه و کاروانسرا ساخته شد مادر شاه سلطان حسین صفوی (آخرین پادشاه صفوی) پس از ساخت مدرسه چهارباغ، موقوفات فراوانی به آن اختصاص داد که این موقوفات شامل چندین مزرعه، باغ، مغازه و کاروانسرا بود. یکی از موقوفات مشهور این مدرسه کاروانسرای مادر شاه بود که دیوار به دیوار مدرسه قرار داشت. این کاروانسرا به همین دلیل بود که با نام کاروانسرای مادرشاه شناخته میشد. این مهمانسرا سالهای سال دست نخورده و به حال خود رها شده بود و از آن میتوان به دوره یورش افغان‌ها اشاره کرد که برخی از بخش‌های آن به تاراج رفت که در سال ۱۳۳۰، بیمه ایران مراحل تعمیر و بازسازی آنرا شروع کرد و در سال ۱۳۴۵، فعالیت این هتل ب صورت رسمی از سر گرفته شد. این هتل با ۲۲۴ اتاق، سوئیت و آپارتمان، نقش هتلی ۵ ستاره را برای مسافران ایفا میکند. این کاروانسرا حیاطی بزرگ به همراه فوار و گل‌های تزیینی دارد که میتوان اوقات بسیار خوشی را در آن گذراند.

64682167 524870484925069 5100146386413806658 n | هتل عباسی • درناتریپ ✈️

همچنین نهری نیز از میان حیاط این هتل میگذرد. بازرگانان و مسافران، طبقه‌هایی پایین‌تر را که در تابستان خنک‌تر بوده و به وسایل آنها در انبار و کاروانسرا‌ها نزدیک بود بیشتر ترجیح میداده‌اند. فضای بسیار وسیع این هتل باعث شده بود که مدتی از آن به عنوان ایستگاه حمل کامیون‌هایی با بار قند و شکر شود. درون این هتل با معماری صفوی و قاجاری تزیین شده که در نوبه خود بسیار شگفت‌انگیز است.

هتل عباسی
هتل عباسی

این بنا در گذشته با بی‌اعتنایی به فراموشی سپرده شده بود به طوری که خیلی از بخش‌های آن مانند در و پنجره، دیوارها، سقف و دیگر بخش‌ها در مرز نابودی قرار داشتند. این هتل به گونه‌ای بازسازی شده که اصالت آن حفظ شود. به انوان مثال، میتوان به پنجره‌های آن اشاره کرد که همانند سابق بازسازی شده‌اند.

هتل عباسی
هتل عباسی

امکانات

این هتل را بر اساس اینکه تاریخ ساختش از هتل های دیگر جهان بیشتر میباشد بر همین مبنا نام قدیمیترین را میتواند از آن خود کند. علاوه بر سفر به تاریخ، شما با اقامت در این هتل قادر خواهید بود که از امکانات بسیار بینظری در محیطی عالی بهره مند شوید که میتوان از آنها به سرویس های حمام و بهداشتی با امکاناتی بسیار بالا و محیطی تمیز، حیاطی عالی با فواره های آبی و گل های تزیینی، رزرو اتاق با نمای لوکس و …. اشاره کرد. هتل عباسی همچنین دارای استخر شنا و سونا – پزشک مقیم – لاندری – کافی شاپ ۲۴ ساعته – آژانس مسافرتی – آرایشگاه – مرکز خرید و … می باشد.

آدرس: ایران، شهر اصفهان، خیابان آمادگاه، هتل عباسی.

منبع سیری در ایران
پیام بگذارید